Itt az AMC új üzletfejlesztési programja: elstartolt a Hungarian Food Business Program
Online, valós idejű élelmiszeripari katalógus és eseménymenedzsment szoftvert mutatott be Hungarian Food Business Program néven az Agrármarketing Centrum a 80. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK). A szoftver célja a magyar gyártók külpiaci térnyerésének elősegítése, a mai trendeknek megfelelő, modern, átlátható és könnyen kezelhető rendszer megalkotása, mely professzionális segítséget nyújt külkereskedelmi tevékenység bővítéséhez.
Az online platform segítségével minden importőr valós időben tudja áttekinteni a magyar élelmiszeripar szereplőinek kínálatát és kapcsolatba is tudnak lépni velük. Ez egy egyedülálló rendszer, ami igazi versenyelőnyt fog jelenteni a magyar élelmiszeripari cégeknek az exportjuk fejlesztésében, hiszen egy ilyen jelentős adatbázisa világszinten is csak néhány országnak van.
Feldman Zsolt, mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkár a sajtótájékoztatón elmondta, hogy kiemelten fontos, hogy a világban történő magyar termékek megjelenése minél professzionálisabb legyen. Ahhoz, hogy növelni tudjuk a hazai agrárexport volumenét, támogató programokra van szükség, ezért a kormány csak ebben az évben 200 milliárd forint értékben írt ki pályázatot. Az elmúlt 10 évben megduplázódott a magas hozzáadott értéket képviselő termékek exportja. Hazánk jelenleg 3,6 milliárd euró értékben értékesít a különböző export piacain, ennek a 85 százaléka európai piacokra kerül. Majd kiemelte, hogy a program célja, hogy az elsődleges és másodlagos export arányt 2030-ig 75 százalékkal tudjuk növelni. Ehhez pedig a technológián és a szakértelmen túl arra van szükség, hogy támogatást kapjanak a magyar élelmiszeripar szereplői, és növelni tudják a magas hozzáadott értékű, külföldön is keresett termékek arányát.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, a magyar élelmiszeripar számára minden adott ahhoz, hogy a XXI. század egyik legfontosabb erőforrásának, az élelmiszereknek a kínálatában nemzetközi szinten a pozíciónk tovább erősödjön. Ennek érdekében az Agrármarketing Centrum létrehozott egy olyan online platformot, amelynek segítségével minden importőr, a világ minden pontján, valós időben tudja áttekinteni a magyar élelmiszeripari kínálatot. A valós idejűség az egész koncepció központi eleme. Ezt úgy érik el, hogy a gyártók saját maguk alakítják a saját export-portfóliójukat az adatbázisban, így minden időpontban hiteles és aktuális a kínálati oldal. Az OMÉK-on bemutatkozó online katalógusba minden olyan Magyarországon gyártó élelmiszeripari cég beléphet, aki rendelkezik exportképes termékkel, és fejleszteni, bővíteni szeretné exporttevékenységét akár új célországokat, desztinációkat megcélozva, akár a már meglévő piacon új partnereket bevonva. Emellett a kezdő exportőröknek is van lehetőségük regisztrálni, amennyiben megfelelnek a minimális exportképességi kritériumoknak. A szoftver használatából eredő, vagy a B2B szolgáltatás igénybevétele által létrejött kapcsolatok és üzletkötések után díjat nem számítanak fel, a feltétel csak a portfóliók naprakészen tartása. A rendszerbe jelenleg az exportképes élelmiszeripari cégeket várják, és várhatóan jövő év elejére lehet a disztribútorok számára is elérhető az online katalógus.
Káhn Norbert, a Gyermelyi Zrt. kereskedelmi igazgatója kiemelte, felhasználói oldalról is megéri regisztrálni az AMC által létrehozott platformra, ők meglévő piacaikon stabilabb pozícióra, és új országok meghódítására is számítanak. Szerintük az exportképes vállalkozásoknak sikerességük érdekében fontos, hogy kövessék a digitalizáció adta lehetőségeket, hiszen ez a jövő kulcsa. A Hungarian Food Business Program pedig egy nagyszerű lehetőség az exportfejlesztésre. A szoftver gyors, átlátható és felhasználóbarát. Hozzátette, hogy a program támogatja a szakkiállításokon és vásárokon való megjelenést, amely számukra is hasznos lesz.
Kapcsolódó cikkeink
Idén sem lesz hiány hazai sütőtökből
Már megjelent a boltokban a magyar sütőtök, az egészséges őszi…
Tovább olvasom >A Balkán-félszigeten szervezett élelmiszer exportfejlesztési üzletember találkozókat az Agrármarketing Centrum
Négy helyszínből álló, a Balkán-félszigetet megcélzó eseménysorozatot szervezett az Agrármarketing…
Tovább olvasom >A legrangosabb pálinkaverseny
Június végén a Magyar Tudományos Akadémián zajlott a májusban Csopakon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >