Itt a világ első 100 százalékban újrahasznosított pelenkája
A japán Unicharm Corp., egy higiéniai termékeket gyártó cég, szombaton a világon elsőként indította el újrahasznosított pelenkák árusítását az ország délnyugati részén található bevásárlóközpontokban. Az újrahasznosított pelenkák az Aeon Kyushu Co. kiskereskedelmi lánc 68 üzletében kaphatók, Kagoshima prefektúrában.
Az Unicharm két helyi önkormányzattal működött együtt az újrahasznosítási folyamat kifejlesztése érdekében. A cég speciális technológiát alkalmaz, amely ózon segítségével távolítja el a baktériumokat és a szagokat az újrahasznosított pelenkákból, biztosítva azok higiéniáját és biztonságát. Az eljárás célja, hogy fenntarthatóbbá tegyék a pelenkagyártást és csökkentsék a hulladék mennyiségét.
Az Unicharm 2022-ben kezdte meg az újrahasznosított felnőttpelenkák gyártását, amelyeket kezdetben kórházaknak és idősotthonoknak szántak. A cég ügyvezető igazgatója, Tsutomu Kido elmondta, hogy a pelenkák higiéniájára vonatkozóan megkapták a szakértők jóváhagyását, így a termékeket biztonságosnak tekintik a felhasználók számára.
A cég most a kiskereskedelmi piacon is bevezeti az újrahasznosított pelenkákat, ezzel új irányt adva a pelenkák fenntartható újrahasznosításának. Egy 42 darabot tartalmazó csomag 1078 jenbe (körülbelül 2500 forint) kerül, ami valamivel drágább, mint a vállalat hagyományos eldobható pelenkái. Ez a kisebb árkülönbség tükrözi az újrahasznosítási eljárás költségeit, de várhatóan növeli az érdeklődést a fenntarthatóbb termékek iránt.
Az Unicharm újrahasznosított pelenkáinak piaci bevezetése jelentős lépés a fenntarthatóság felé a higiéniai termékek területén. A cég innovatív megközelítése a pelenkák újrahasznosítására nemcsak a hulladék csökkentését célozza, hanem a fogyasztóknak is lehetőséget kínál a fenntarthatóbb választásra a mindennapi életben. Ez az úttörő kezdeményezés talán más vállalatokat is arra ösztönöz majd, hogy hasonló innovatív megoldásokkal tegyenek lépéseket a környezetvédelem érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >Forradalmi magyar találmány a szigetelőanyag-hulladék újrahasznosításában
Óriási környezeti kihívást jelent az ipari felhasználás során keletkezett kemény…
Tovább olvasom >Kávékapszula-újrahasznosítási programot indított az olasz Esselunga
Új környezetvédelmi kezdeményezést indított Milánóban az Esselunga a használt kávékapszulák…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >