Komlószüret – itt az első frisskomlós sörspecialitás a Kozeltől
A Kozel Első Komlós különleges zöld leveles-komlós dobozban és limitált kiadásban már elérhető a boltokban, először lehetővé téve, hogy a magyar fogyasztók is megismerkedjenek a komlószürethez kapcsolódó specialitással.
A sörkedvelők számára az őszi komlószüret igazi ünnep, hiszen ez alapozza meg a következő év sörgyártását. A friss komlótobozokkal – amelyek egyébként a növény virágzatai – fűszerezett ételek kétségtelenül a legjobb őszi csemegék között vannak, és a növény kedvező élettani tulajdonságai, így például a nyugtató, gyomorpanaszokat és koleszterint csökkentő hatások is előtérbe kerülnek ilyenkor.
A cseh falusi kultúrában a komlóbetakarítás ideje fontos időszak, különösen a híres termelő régiókban, mint például Žateckóban, Rakovnickóban és Lounskóban. Tradicionális szokás például a szüret végét szimbolizáló, a komló és kukorica levelekből együttesen álló kör kialakítása, de ami még ennél is fontosabb, ekkor jön el az úgynevezett első komlós sör ideje! Ennek elkészítéséhez gondosan kiválogatják a friss, legjobb minőségű komlótobozokat, melyeket aztán hozzáadnak a készülő sörhöz.
Ezt a különleges hagyományt most végre a magyar piacon is elérhetővé teszi a Kozel Első Komlós, amelybe a frissen leszüretelt komlótobozok is belekerültek. A sörgyártás során általában a komlótobozokat csak szárított, illetve úgynevezett pelletált változatban használják fel, a szüret tehát az egyetlen alkalom az évben, amikor lehetőség van a sör ilyen fajta „megbolondítására”.
„Ez az eljárás nem ritka a sör hazájában, Csehországban, nálunk azonban tudomásom szerint ezidáig még egyetlen sörgyártó sem lépett ilyen termékkel a piacra” – emelte ki Szederkényi Zita, a Kozel márkát forgalmazó Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője.
Az aranysárga, karakteres, mégis selymes lágy, cseh receptű láger Kozel Svetly Első Komlós változataként végeredményben egy különleges, erősebb ízű, magasabb alkoholtartalmú minőségi sör kerül a polcokra, méghozzá egyedi, zöld leveles-komlós dobozos csomagolásban, limitált kiadásban.
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Száz százalék Guinness, nulla százalék alkohol
Újra meglepetéssel indul a száraz november, hiszen novembertől a Borsodi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >