Komlószüret – itt az első frisskomlós sörspecialitás a Kozeltől
A Kozel Első Komlós különleges zöld leveles-komlós dobozban és limitált kiadásban már elérhető a boltokban, először lehetővé téve, hogy a magyar fogyasztók is megismerkedjenek a komlószürethez kapcsolódó specialitással.
A sörkedvelők számára az őszi komlószüret igazi ünnep, hiszen ez alapozza meg a következő év sörgyártását. A friss komlótobozokkal – amelyek egyébként a növény virágzatai – fűszerezett ételek kétségtelenül a legjobb őszi csemegék között vannak, és a növény kedvező élettani tulajdonságai, így például a nyugtató, gyomorpanaszokat és koleszterint csökkentő hatások is előtérbe kerülnek ilyenkor.
A cseh falusi kultúrában a komlóbetakarítás ideje fontos időszak, különösen a híres termelő régiókban, mint például Žateckóban, Rakovnickóban és Lounskóban. Tradicionális szokás például a szüret végét szimbolizáló, a komló és kukorica levelekből együttesen álló kör kialakítása, de ami még ennél is fontosabb, ekkor jön el az úgynevezett első komlós sör ideje! Ennek elkészítéséhez gondosan kiválogatják a friss, legjobb minőségű komlótobozokat, melyeket aztán hozzáadnak a készülő sörhöz.
Ezt a különleges hagyományt most végre a magyar piacon is elérhetővé teszi a Kozel Első Komlós, amelybe a frissen leszüretelt komlótobozok is belekerültek. A sörgyártás során általában a komlótobozokat csak szárított, illetve úgynevezett pelletált változatban használják fel, a szüret tehát az egyetlen alkalom az évben, amikor lehetőség van a sör ilyen fajta „megbolondítására”.
„Ez az eljárás nem ritka a sör hazájában, Csehországban, nálunk azonban tudomásom szerint ezidáig még egyetlen sörgyártó sem lépett ilyen termékkel a piacra” – emelte ki Szederkényi Zita, a Kozel márkát forgalmazó Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője.
Az aranysárga, karakteres, mégis selymes lágy, cseh receptű láger Kozel Svetly Első Komlós változataként végeredményben egy különleges, erősebb ízű, magasabb alkoholtartalmú minőségi sör kerül a polcokra, méghozzá egyedi, zöld leveles-komlós dobozos csomagolásban, limitált kiadásban.
Kapcsolódó cikkeink
SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >