Itt a grillezés ideje
Jön a grillezés szezonja, amikor a speciális kolbászok és fűszerek forgalmának zömét bonyolítja le a hazai kiskereskedelem. Mintegy 1,3 milliárd forintért adtak el a boltokban grill kolbászt 2008. májusa és 2009. áprilisa között.
A 900 tonnányi eladott mennyiség 7 százalékkal csökkent a korábbi időszakhoz képest – derül ki a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexéből. A kisebb forgalom fő oka az áremelkedés, mivel drágult az alapanyag. Egy kilogramm grill kolbász a tavaly március-áprilisi 1404 forint után idén a hasonló időszakban már 1663 forint. A grill kolbász forgalmazása kiemelkedően koncentrált. 2008 májusától 2009 áprilisáig hipermarketben adták el a forgalom 63 százalékát. A grill kolbászok csaknem egészét önkiszolgáló pultból értékesítik, 250-300 gramm közötti kiszerelésben fogynak legjobban. A grill fűszerkeverékek éves kiskereskedelmi forgalma elérte a 300 millió forintot, amíg azonban az összes fűszer kiskereskedelmi eladása 2008 április-2009 márciusban bővült az előző hasonló időszakhoz képest, addig grill fűszerkeverékből kevesebbet adtak el; mennyiségben 6, értékben pedig 2 százalékkal. Az összes fűszer összesen 18 milliárd forintnyi bolti eladásán belül a grillezéshez használt, speciális fűszerkeverékek részaránya 1-2 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >