Itt a bevásárlólista! Már elérhető az új funkció az Árfigyelőben
Többfunkciós, szabadon összeállítható, megosztható bevásárlólistával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett online Árfigyelő – ezt Rigó Csaba Balázs a nemzeti versenyhatóság elnöke jelentette be a GVH Podcast csatornáján már elérhető beszélgetésben. Az új funkció tovább fokozhatja a piaci versenyt, így várhatóan folytatódik az élelmiszerárak csökkenése, ami hozzájárul az infláció letöréséhez. Az Árfigyelőt létrehozó munkacsoport folyamatosan dolgozik a további funkcionális fejlesztéseken, illetve a közeljövőben várható a termékkategóriák bővítése is.

Minden egy helyen
Az online Árfigyelőt fejlesztő munkacsoport a fogyasztói visszajelzéseket is figyelembe véve folyamatosan dolgozik a rendszer tovább építésén. Mostantól az Árfigyelő már arra is lehetőséget ad, hogy a látogatók saját bevásárlólistát állítsanak össze, melynek a kosárértékét naponta figyelhetik. Így nem kell többé sok időt tölteni a szokásos bevásárlás előtt az árak összehasonlításával, mert a rendszer minden szükséges információt egy helyen biztosít. Az új funkció az egyes üzletek árainak a korábbinál is jobb átláthatóságával további napi versenyre ösztönözheti a kereskedelmi láncokat, így jelentősen hozzájárul az infláció fokozatos csökkentéséhez.
Az új bevásárlólista funkció élesítését Rigó Csaba Balázs, a nemzeti versenyhatóság elnöke jelentette be a GVH Podcast csatornáján. Az Árfigyelő rendszer legfrissebb tapasztalatait és jövőbeli fejlesztését körbejáró beszélgetés meghallgatható:
- a Gazdasági Versenyhivatal honlapján: https://gvh.hu/sajtoszoba/gvh-podcast,
- a GVH Youtube-csatornáján: https://www.youtube.com/watch?v=oDNIjhLoS5w
- valamint a versenyhatóság Spotify csatornáján: https://open.spotify.com/show/01iuQLMRYFUZlWmUYVgkW0.
Július elseje óta érhető el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett – a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) szakmai támogatásával – Magyarország Kormányával közösen kifejlesztett online Árfigyelő adatbázis. A www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető honlapon hat kiskereskedelmi lánc, mintegy 1200 boltjában, összesen 62 termékkategóriában hasonlíthatják össze a napi fogyasztói árakat a látogatók.
Az Árfigyelő segítségével bárki könnyedén összehasonlíthatja a termékek árait a különböző kiskereskedőknél, így a vásárlók megtalálhatják a legjobb ajánlatokat és lehetőségeket. Ezáltal időt és pénzt takaríthatnak meg a vásárlásaik során.
A július elsejei indulás óta az egyedi látogatók száma már megközelíti az 1,2 milliót. A látogatók egyre többet, már átlagosan 4 perc 10 másodpercet töltenek el az oldalon, amely egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a fogyasztók használják is a rendszert. A Pulzus Kutató augusztus elején publikált felmérése szerint már az első hónapban több mint 6 millióan értesülhettek az Árfigyelőről, és a felmérésben megkérdezett 18 évnél idősebb válaszadók 15%-a használja a rendszert.
Az Árfigyelő népszerűsége töretlen, működtetése egyértelműen versenyélénkítő, a kereskedelmi láncok között öldöklő napi árversenyt genarál, mely a kötelező akciókkal együtt jelentősen hozzájárul az infláció fokozatos csökkentéséhez.
A GFM számításai szerint a 62 termékkategóriából 50 termékkategóriában, átlagosan közel 7%-kal csökkentek az átlagárak a rendszer indulása óta. Az élelmiszerárak csökkenésének 0,6 százalékpontos inflációcsökkentő, valamint mintegy 2 százalékpontos élelmiszerinfláció csökkentő hatása lehetett a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve.
Az online Árfigyelő fejlesztése folyamatos, a felhasználói igényeknek megfelelően fejlesztik a megjelenítés, illetve a szolgálatás térképes funkcióját is. A jövőben lehetőség lesz például csak a környékbeli boltok termékeire szűrni, illetve a tervek között szerepel az Árfigyelő hivatalos mobilapplikációjának kifejlesztése is.
A funkcionális fejlesztésekkel párhuzamosan hamarosan tovább bővülhet a rendszerben szereplő termékek köre is. Ennek meghatározása során a munkacsoport kiemelten fókuszál a speciális diétát követők, illetve különböző ételallergiákkal élők speciális igényeire, valamint a kisgyermekes családok által gyakran vásárolt termékekre.
Kapcsolódó cikkeink
A zöld kommunikáció csak megfelelő módon használva előny
Az elmúlt években alapvetően változott meg a fogyasztói magatartás, sokkal…
Tovább olvasom >GVH-intézkedés: Több mint száz kistermelő és új munkahelyek a SPAR-nál
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fellépése nyomán több mint száz hazai…
Tovább olvasom >Az online Árfigyelővel sokat spórolhatnak a családok
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nyomon követi az élelmiszerek piacán zajló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >