ITM: tovább nőtt a kiskereskedelmi forgalom
Tovább nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ami elsősorban a vegyes, nem élelmiszert árusító üzletekben, illetve az üzemanyag-kiskereskedelemben tapasztalt forgalomnövekedéssel magyarázható – mondta Pomázi Gyula, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) iparági stratégiákért és szabályozásért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataira reagálva.
A KSH pénteki közlése szerint szeptemberben 4,4, naptárhatástól megtisztítva 5,4 százalékkal haladta meg a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbit.
Az államtitkár szerint a vegyes árucikkek, illetve az üzemanyag eladásánál tapasztalt növekedésből az látszik, hogy nemcsak az árucikkek, de az ezekre ráépülő szolgáltatások vásárlásában is jelentős növekedés történt.
Hangsúlyozta: továbbra is kiugró növekedést mutat az online kiskereskedelem, amelynek forgalma szeptemberben 30,5 százalékkal nőtt az előző év azonos honapjához képest. Ez a bővülési tendencia hónapok óta tartós, és az ünnepek közeledtével, illetve az ehhez kapcsolódó vásárlási hajrá miatt további forgalmi növekedés valószínűsíthető az online kiskereskedelemben – mondta a helyettes államtitkár.
Az elmúlt években megkötött adó- és bérmegállapodások biztosítják a családok jövedelemtermelő képességének javulását, ez pedig részben a kiskereskedelmi forgalomnövekedés hajtóerejét is adja – mutatott rá Pomázi Gyula. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Nagymértékű visszaesés az élő sertés külkereskedelmében
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 26,9 százalékkal 8,5 ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >