ITM: szépségápolási termékeket vont ki a forgalomból a fogyasztóvédelem
A fogyasztóvédelem által ellenőrzött 120 kozmetikai termékből hatot kivontak a forgalomból: két-két sampon és natúrkozmetikum, egy-egy folyékony szappan és pipereszappan mikrobiológiai szennyeződést tartalmazott vagy címkézése nem volt megfelelő, de akadt olyan is, amelynek lejárt a minőség megőrzési ideje – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
Az ITM országos szinten vizsgálta a kozmetikai termékek, tusfürdők, samponok, folyékony szappanok, natúrkozmetikumok, pipereszappanok, szájvizek mikrobiológiai jellemzőit. A tusfürdőknél és a szájvizeknél nem találtak szabálytalanságot. A tárca ezen felül 12 hajszárító áramütés és a túlmelegedés elleni védelmét is vizsgálta, a készülékek mindegyike megfelelt az előírásoknak.
Kiemelték, a járási hivatalok intézkedtek a nem megfelelő termékek kivonásáról a forgalomból, a veszélyes kozmetikumok lekerültek az üzletek polcairól.
A közleményben Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárát kifejtette, a magyar fogyasztóvédelemben a biztonság az első, ezért különösen fontos azoknak a tisztálkodó szereknek és szépségápolási termékeknek az ellenőrzése, amelyeket az emberek naponta használnak. A fogyasztóvédelem folyamatosan figyelemmel kíséri a piacot, az üzletek kínálatát, és rendszeresen ellenőrzi a termékeket – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >Több mint 2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH 2023-ba
Mint minden évben, idén is közzétette a Gazdasági Versenyhivatal az…
Tovább olvasom >Elfogadta az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról szóló jogszabályt
Elsöprő többséggel szavazta meg az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >