ITM: nincs kirívó fogyasztóvédelmi jogsértés a kuponos akcióknál
Nem találtak kirívó fogyasztóvédelmi jogsértéseket a kuponos akcióknál az ellenőrök, a tavalyi csaknem 300 vizsgálat mindössze 5 százalékában merült fel kifogás – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtökön az MTI-vel.
Kiemelték, az ITM IT Laboratóriuma és a fogyasztóvédelmi hatóság rendszeresen, így az idei őszi kuponnapok alatt is ellenőrzi az értékesítéseket a vásárlók és a tisztességes vállalkozások védelme érdekében.
A problémás esetekben többnyire a kereskedő nem vonta le a termék árából a kuponon szereplő kedvezményt, vagy a hirdetés ellenére nem fogadta el a kupont. Előfordult a próbavásárlás során, hogy az online megrendelt termékre nem vonatkozott a kuponakció, de erről vásárlás előtt nem adtak tájékoztatást.
A kuponok nemcsak magazinokban találhatóak meg, sok esetben már applikáción keresztül is hozzáférhetőek, sőt, közvetlenül az adott vállalkozás honlapjáról is le lehet tölteni azokat. A kuponos vásárlások során érdemes odafigyelni a kuponon szereplő akció határidejére, az árkedvezmény mértékére, illetve a termékkapcsolásokra. Fontos, hogy a kuponnal vásárolt akciós termékre, szolgáltatásra is az általános szavatossági-jótállási előírások és panaszkezelési szabályok az irányadók – írják a közleményben.
A magazinokban, reklámújságokban található kuponok mellett vannak olyan webáruházak, amelyek célzottan kupont értékesítenek, ezeket a vásárló más vállalkozásnál válthatja be. Ha a kupon beválthatóságával van a fogyasztónak problémája a webáruházhoz fordulhat, ha a kuponért vett szolgáltatással vagy áruval elégedetlen, akkor a terméket értékesítő vagy a szolgáltatást ténylegesen nyújtó céggel szemben lehet érvényesíteni a jogokat – tájékoztatott az ITM. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH 2023-ba
Mint minden évben, idén is közzétette a Gazdasági Versenyhivatal az…
Tovább olvasom >Elfogadta az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról szóló jogszabályt
Elsöprő többséggel szavazta meg az Európai Parlament a mesterséges intelligenciáról…
Tovább olvasom >Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >