ITM: minden vizsgált szépségápolási termék megfelelt a fogyasztóvédelmi ellenőrzésen
A fogyasztóvédelem által ellenőrzött 42 különböző szépségápolási termék laboratóriumi vizsgálata jó eredménnyel, kifogás nélkül zárult, valamennyi vizsgált kozmetikum megfelelt az előírásoknak – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
A szaktárca tájékoztatása szerint akkreditált vegyipari laboratóriuma 15 tusfürdőt, 15 hajbalzsamot és 12 szőrtelenítő krémet ellenőrzött.
Ismertették, hogy a kozmetikai termékeknél fontos szempont a mikrobiológiai tisztaság, a tusfürdők és a hajbalzsamok esetében a tisztító hatást és a habzóképességet értékelték. A laboratórium vizsgálta a bőrbarát kémhatást is, mivel a magas pH érték bőrproblémákat okozhat.
A hajbalzsamoknál a haj selymességét biztosító anyagtartalom mellett a címkén vállalt, valamilyen összetevőtől való mentességet is ellenőrizték. A szőrtelenítő készítményeknél a krém felvitelére szolgáló spatulát, a terméken megnevezett védő, hidratáló, regeneráló összetevőket, a mellékelt ápolókrémet vagy balzsamot értékelték.
Mindezek mellett mindhárom termékcsoportnál vizsgálták a csomagolás zárhatóságát is – tették hozzá.
A közleményben Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy az elmúlt évek folyamatos ellenőrzései meghozták az eredményüket, a szépségápolási termékek laboratóriumi vizsgálata után nem volt szükség fogyasztóvédelmi hatósági intézkedésre, mivel az ellenőrzött termékek kivétel nélkül megfelelőnek bizonyultak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az NKFH határozottan fellépett a forgalomból élelmiszer-hamisítás miatt kivont kamu zsírpusztító szereket forgalmazó influenszer ellen
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) határozott lépéseket tett…
Tovább olvasom >Új szintre lépett a fogyasztóvédelem: jogi eljárás nélkül segít az AECRA
Egyre több fogyasztót érintő ügyben jár el sikerrel az Európai…
Tovább olvasom >Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Augusztusban újra jön a K&H nagy túlélőkísérlete
Visszatér a K&H influenszerkampánya, amely tavaly igen nagyot ment a…
Tovább olvasom >A gamereket célozza legújabb kampányában a BKK
A fiatal gamereket hívja játékra legújabb kampányában a Budapesti Közekedési…
Tovább olvasom >