ITM: minden vizsgált szépségápolási termék megfelelt a fogyasztóvédelmi ellenőrzésen
A fogyasztóvédelem által ellenőrzött 42 különböző szépségápolási termék laboratóriumi vizsgálata jó eredménnyel, kifogás nélkül zárult, valamennyi vizsgált kozmetikum megfelelt az előírásoknak – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
A szaktárca tájékoztatása szerint akkreditált vegyipari laboratóriuma 15 tusfürdőt, 15 hajbalzsamot és 12 szőrtelenítő krémet ellenőrzött.
Ismertették, hogy a kozmetikai termékeknél fontos szempont a mikrobiológiai tisztaság, a tusfürdők és a hajbalzsamok esetében a tisztító hatást és a habzóképességet értékelték. A laboratórium vizsgálta a bőrbarát kémhatást is, mivel a magas pH érték bőrproblémákat okozhat.
A hajbalzsamoknál a haj selymességét biztosító anyagtartalom mellett a címkén vállalt, valamilyen összetevőtől való mentességet is ellenőrizték. A szőrtelenítő készítményeknél a krém felvitelére szolgáló spatulát, a terméken megnevezett védő, hidratáló, regeneráló összetevőket, a mellékelt ápolókrémet vagy balzsamot értékelték.
Mindezek mellett mindhárom termékcsoportnál vizsgálták a csomagolás zárhatóságát is – tették hozzá.
A közleményben Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy az elmúlt évek folyamatos ellenőrzései meghozták az eredményüket, a szépségápolási termékek laboratóriumi vizsgálata után nem volt szükség fogyasztóvédelmi hatósági intézkedésre, mivel az ellenőrzött termékek kivétel nélkül megfelelőnek bizonyultak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >Dél-Korea a világ hatodik dermokozmetikai piaca
A piaci versenybe „concept-dermo”, a „dermo-inspirált” és a gyógyszertári, ún.…
Tovább olvasom >Több mint 2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH 2023-ba
Mint minden évben, idén is közzétette a Gazdasági Versenyhivatal az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >