ITM: minden vizsgált szépségápolási termék megfelelt a fogyasztóvédelmi ellenőrzésen
A fogyasztóvédelem által ellenőrzött 42 különböző szépségápolási termék laboratóriumi vizsgálata jó eredménnyel, kifogás nélkül zárult, valamennyi vizsgált kozmetikum megfelelt az előírásoknak – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
A szaktárca tájékoztatása szerint akkreditált vegyipari laboratóriuma 15 tusfürdőt, 15 hajbalzsamot és 12 szőrtelenítő krémet ellenőrzött.
Ismertették, hogy a kozmetikai termékeknél fontos szempont a mikrobiológiai tisztaság, a tusfürdők és a hajbalzsamok esetében a tisztító hatást és a habzóképességet értékelték. A laboratórium vizsgálta a bőrbarát kémhatást is, mivel a magas pH érték bőrproblémákat okozhat.
A hajbalzsamoknál a haj selymességét biztosító anyagtartalom mellett a címkén vállalt, valamilyen összetevőtől való mentességet is ellenőrizték. A szőrtelenítő készítményeknél a krém felvitelére szolgáló spatulát, a terméken megnevezett védő, hidratáló, regeneráló összetevőket, a mellékelt ápolókrémet vagy balzsamot értékelték.
Mindezek mellett mindhárom termékcsoportnál vizsgálták a csomagolás zárhatóságát is – tették hozzá.
A közleményben Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy az elmúlt évek folyamatos ellenőrzései meghozták az eredményüket, a szépségápolási termékek laboratóriumi vizsgálata után nem volt szükség fogyasztóvédelmi hatósági intézkedésre, mivel az ellenőrzött termékek kivétel nélkül megfelelőnek bizonyultak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >