ITM: minden vizsgált mosószer megfelelt az előírásoknak
Megfelelt az előírásoknak mind a 19 mosószer, amely átesett az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) vegyipari laborjának fogyasztóvédelmi vizsgálatán.
Az ITM keddi közleménye szerint a labor a címkén feltüntetett összetevők megfelelőségét, a csomagolás zártságát vizsgálta, és tesztelte a termékek mosási hatékonyságát is. A vizsgálat során kávéból, fűszerpaprikás olajból, spenótból és meggyléből azonos mennyiséget vittek fel egyforma fehér textilmintákra, majd azokat 24 órás száradás után automata mosógéppel, mindenben megegyező körülmények között, 40 Celsius fokon kimosták. A mosáshoz a mosószerek csomagolásán feltüntetett, közepesen kemény vízhez és közepesen szennyezett ruhához ajánlott adagolásokat alkalmazták. Mivel egyik vizsgált mosószer sem kifejezetten folteltávolításra tervezett termék, a mosás nem tüntette el teljesen a foltokat, azok csak elhalványodtak.
A laboratórium az ár-érték arány vizsgálata során a beszerzési árak alapján kiszámolta, hogy az egyes mosószerek használatával közepes vízkeménység esetén mennyibe kerül egy átlagos adag, vagyis 4-5 kilogramm közepesen szennyezett ruha kimosása. A legolcsóbb terméknél valamivel több mint 27, a legdrágábbnál pedig 115 forintra jött ki egy mosás költsége.
Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára a közleményben elmondta: a hazai üzletekben kapható mosószerek tesztelésének célja az volt, hogy a vásárlókat a termékek hatóanyag-tartalmának, mosási hatékonyságának és ár-érték arányának összehasonlításával segítsék a tudatos döntés meghozatalában, a számukra leginkább megfelelő termékek kiválasztásában. A laborvizsgálatok szerint mindegyik árucikk teljesítette az előírásokban foglalt követelményeket, fogyasztóvédelmi hatósági intézkedésre az ellenőrzés nyomán ezúttal nem volt szükség – tette hozzá.
Az innovációs tárca fokozott erőfeszítésekkel, hatékony, célzott vizsgálatokkal védi a fogyasztókat 2020-ban is, így a gyakran használt tisztítószerek ellenőrzése már februárban újabb termékcsoportokkal folytatódik.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH 2023-ba
Mint minden évben, idén is közzétette a Gazdasági Versenyhivatal az…
Tovább olvasom >Állást hirdető vendéglátóhelyeket vizsgált a NAV, nem voltak bejelentve a dolgozók
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az elektronikus álláskereső platformok…
Tovább olvasom >Azonnali hatállyal bezártak egy II. kerületi éttermet súlyos higiéniai problémák miatt
Azonnali hatállyal felfüggesztette a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) egy Hidegkúti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >