ITM: csökken a jogsértések aránya az e-kereskedelemben
Az elmúlt évek fogyasztóvédelmi ellenőrzései 54 százalékról 15 százalékra szorították vissza az e-kereskedelemben tapasztalt jogsértések arányát – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
A közlemény szerint az e-kereskedelmi vállalkozások tipikus hiányossága, hogy elmarad a 14 napos elálláshoz kötődő részletes tájékoztatás, illetve sok esetben az elállási jog gyakorlását szabálytalanul többletfeltételekhez kötik. Problémák merülnek fel az elérhetőségi adatok közlésével is, hiszen a magyar nyelvű honlap vagy a „.hu” végződés nem garantálja, hogy magyarországi webáruházból vásárolnak a fogyasztók. Ezen felül megállapították, hogy a tapasztalatok alapján a termék kiszállításáról szóló határidő gyakran megtévesztő, a cégek nem tudják tartani a rendeléskor vállalt ígéretet.
A közlemény idézte Keszthelyi Nikolettát, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárát, aki kifejtette: „2017 óta a fogyasztóvédelmi ellenőrzések középpontjában az elektronikus kereskedelem áll. A rendszeres ellenőrzések a vásárlók mellett a tisztességes vállalkozásokat is védik.”
A minisztérium azt javasolja, hogy az internetes vásárlás előtt az érdeklődők látogassanak el a www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu honlapra, ami az e-kereskedelmi cégek ellen hozott jogerős határozatok mellett tartalmazza azt is, ha a vállalkozás teljesítette a határozatban foglaltakat, és így fogyasztóvédelmi szempontból már megfelelően működik. Ha az európai uniós tagállamokban bejegyzett webáruházakból történő vásárlásnál merült fel probléma, akkor az ITM-en belül működő Európai Fogyasztói Központ nyújt érdemi és ingyenes segítséget.
A minisztérium és a fogyasztóvédelmi hatóság aktív jelenléttel és rendszeres ellenőrzésekkel járul hozzá a magyar családok, vásárlók jogainak megóvásához, érdekeinek védelméhez – olvasható a tárca közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >