ITM: a legígéretesebb vállalkozások fejlődését ösztönzi a Magyar multi program
Magyar multi program címmel a legígéretesebb kis- és közepes vállalkozások fejlődését támogató projekt indul – jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára kedden Budapesten.
György László szerint az összes magyar vállalkozás 5-10 százaléka rendelkezhet kiemelt növekedési és innovációs potenciállal. A Magyar multi program a konvergenciarégiók cégeire számít, leendő partnerei 170 magyar kis- és középvállalkozásból (kkv) kerülhetnek ki. Ezek a társaságok az elmúlt időszakban három egymást követő évben legalább évi 20 százalékkal növekedtek vagy legalább évi 50 százalékkal nőtt az exportárbevételük, az elért szintet pedig fenn is tudták tartani – mondta az államtitkár. Várakozása szerint ezek a társaságok lehetnek a külföldön is sikeres magyar multik, amelyek betölthetik a külpiaci réseket és eredményesebbek lehetnek a nemzetközi versenytársaknál. György László megjegyezte, hogy a rendszerváltást követően a belföldi gazdaságszerkezeti átalakulás másképp alakult, mint a térség számos államában, Magyarországon ezért a legnagyobbak között kevés a magyar tulajdonú cég. A Magyar multi program a kkv-k közül szeretné a leginkább fejlődőképes vállalatokat magasabb növekedési fokozatba kapcsolni, és a nemzetközi piacokra segíteni – tette hozzá. A Magyar multi program (Ginop 1.1.4-16) az ITM, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) és a Pénzügyminisztérium (PM) közös projektjeként a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program keretében jött létre, végrehajtásáért az IKFA Iparfejlesztési Közhasznú Nkft. felel. György László kifejtette, hogy az együttműködő cégek a pénzügyi tanácsadás mellett termék- és szolgáltatásfejlesztéshez, márka és arculatépítéshez, szervezet- és folyamatfejlesztéshez és külpiaci tevékenységhez kaphatnak szakmai támogatást. Első lépésként menedzsmentinterjúval és előzetes felméréssel mérik föl az érintett vállalkozások termékeit, szolgáltatásait, növekedési lehetőségeit és hosszú távú elképzeléseit, majd ezek alapján szakértői testület választ ki félszáz partnercéget. Az együttműködési megállapodás aláírását követően vállalati diagnosztika és fejlesztési terv készül a vállalkozások számára, majd összesen több mint 10 milliárd forint támogatást kaphatnak fejlesztésekre. A cégek külpiaci terjeszkedést személyre szabott tanácsadással segítik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony Logisztikai Központ Kft.
Mesterséges intelligencián és szenzortechnológián alapuló fejlesztést valósított meg az Adony…
Tovább olvasom >NGM: egyre jelentősebb a női menedzsmenttel működő sikeres vállalkozások száma
Egyre jelentősebb a női menedzsmenttel működő sikeres vállalkozások száma –…
Tovább olvasom >Közel egymilliárd forintból fejlesztett a kecskeméti Abraziv Kft.
Közel egymilliárd forintos beruházással új csarnokot épített és gyártóeszközöket szerzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >