ITAB – boltra formált megoldások
Az egész kiállítás legnagyobb, 1600 négyzetméteres standját az ITAB svéd központú, teljes Európát lefedő kereskedelmi megoldásszállítója rendezte be. Komplett üzletbelső koncepciókat vonultattak fel a patikától az élelmiszerboltig. Az üzletek minden szegletére széles választékban kínálnak ötleteket, berendezéseket, vagyis a bejárattól a kilépésig, a vevőtereléstől a kasszapultokig számos hagyományos és modern, sőt jövőbe mutató megoldással rendelkeznek. A hatékony, gyors, vevőközpontú fizetés biztosítására szolgáló pénztárpultjaikat és fizetési pontjaikat külön arénába rendezték, ahol az önkiszolgáló kasszák új generációját is megtekinthették és kipróbálhatták az érdeklődők.
Legnagyobb siker és egyben világújdonság az ITAB friss fejlesztésű, vonalkód nélküli azonosítással üzemelő Easyflow automata pénztárpultja volt.
– Bemutatóinkon sorban álltak az érdeklődők, köztük a nagy kereskedőláncok képviselői is. Flow márkanevű komplex rendszereink és teljes választékunk az esztétikum, minőség és funkció hármas vezérelve alapján készül – hangsúlyozta Kövesi András, az ITAB Magyarország ügyvezetője.
Eladótéri trendek
és kellékek
A nagy nevek mind kiállították impozáns választékukat. A Wanzl önkiszolgáló termékeinek standja az EuroShop 2011-es megjelenését a „strong partnership” filozófia alá rendelte, és mint a nemzetközi kereskedelem partnere, vásárlást segítő új ötleteket és megoldásokat mutatott be. A stand leglátogatottabb élményvilágát a „smart shopping”, a jövő bevásárlásának víziója szolgáltatta, melynek központi eleme a METRO-csoporttal közösen kifejlesztett teljesen új, műanyag bevásárlókosarakkal felszerelt bevásárlókocsi volt. A cég polcrendszereivel ezúttal egy különálló standon jelent meg, ahol komplett témavilágok kerültek bemutatásra. Az EuroShop alkalmat adott számukra, hogy mint a kereskedelem ötletszállítóinak egyike, ismét megmutassák műszaki innovációs képességüket, kreativitásukat és megoldási kompetenciáikat, mely tulajdonságok termékeiket már évtizedek óta jellemzik.
– A kereskedelem maga a változás. A Wanzl azonban nem a trendekre reagál, hanem fejlesztéseivel aktívan alakítja azokat – összegzi a cég üzletfilozófiáját Gulyás Imre, a Wanzl Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Rivaldafényben
A General Electric Lighting üzletága olyan technológiákat (fénycsöveket, fénykibocsátó diódákat) fejleszt, amelyek minden eddiginél hatékonyabban, energiatakarékosabban és kisebb környezeti hatással világítanak.
– Az európai, afrikai és közel-keleti üzletmenetért felelős központunk Budapesten van, innen koordináltuk az EuroShopon való megjelenést is, ahol a vállalat legújabb kiskereskedelmi világítási megoldásait állítottuk ki nagy sikerrel – mondja Kalocsai Kinga, a GE Lighting kommunikációs igazgatója.
Rendkívül figyelemfelkeltő standjukon négyféle bolti világítási koncepció – ajándék, ékszer, ruha, élelmiszer – jelent meg. A különleges LED-fényforrások mellett bemutatkoztak a vállalat Magyarországon tervezett és gyártott, kifejezetten kiskereskedelmi alkalmazásra fejlesztett ConstantColor CMH Ultra kerámia-fémhalogén lámpái is. A stand több pontján felvehettek az érdeklődők egy fekete-fehér papírkockát, amit a pavilon közlekedő-útvonalaira néző monitorok térben kibontottak, vagyis a kocka oldalaira nyomtatott QR-kódból 3D-megjelenésű bolt és világítása bontakozott ki.
Nagy népszerűség övezte a technikai környezetben szokatlan, épp ezért roppant hatásos és látványos divatbemutatót, amelynek keretében a nemzetközi közönség egyszerre gyönyörködhetett a hazai Orlando divattervező csoport kollekciójában és a magyar mérnökök legújabb munkáiban.
– Meghívott vendégeink saját szemükkel láthatták, milyen fontos a kiskereskedelemben, különösen a divat világában a megfelelő megvilágítás, mennyit képes hozzátenni a fények és árnyékok játéka a portéka bemutatásához – hangsúlyozta Okolicsányi Kata, a GE Lighting kommunikációs specialistája.
Színváltós
LED-betűk, formák
Soroksáron gyártja LED-technológiával világító, energiatakarékos reklámfeliratait a ScanSign Kft. Standjukon ennek megfelelően különböző anyagokból készült betűkből kirakott világító szöveg hirdette, hogy ezek a környezetkímélő megoldások is hatékonyan bevilágítják az éjszakát. A már 20-30 milliméter vékonyságban is elérhető, filigrán betűk modern és változatos dizájnlehetőségeket jelentenek. A színes plexi és a különbözőképpen megmunkált fémek kombinációja a LED világával pedig formák és figurák életre keltését is lehetővé teszi. Erről tanúskodott a standon felállított, programozható RGB LED-technológiát bemutató színváltós kaméleon is.
– A stand központi helyén álló fogadópultunk egy akvárium volt, amelyben a víz alatt egy világító „IP 67” LED-felirat úszkált. Ezzel demonstráltuk, hogy vízálló tanúsítvánnyal rendelkező, kültérre kiválóan alkalmazható, időjárásálló reklámfeliratokat gyártunk– mondta Staudt Nóra, a cég marketing- és PR-tanácsadója.
Ügyfelet körülölelő
megoldások
A Mobilia-Artica Kft. elkötelezett a retail belső terek fejlesztésében, tervezésében és kulcsrakész kivitelezésében. Az EuroShopon fő céljuk legújabb termék- és szolgáltatásinnovációik bemutatása és új kapcsolatok kiépítése volt, de jelenlegi partnereiket is sikerült lenyűgözniük.
– Az ügyfelek köré épülő, 360°-ban őket körülvevő és maximálisan kiszolgáló megoldásainkat vonultattuk fel. Széles a portfóliónk, mégis egy kézben tartjuk a fejlesztés, tervezés, gyártás, projektmenedzsmenttel támogatott kivitelezés lépéseit – mondja Kertész István, a cég ügyvezetője.
Korábbi EuroShopon is kiállították már Digital Signage óriáskijelzős fejlesztéseiket – köztük hazai POPAI-díjas is van, FMCG-területen kihelyezett referenciával –, amelynek legújabb, RFID rendszerrel integrált generációja a standon is kipróbálható volt.
Az olykor formabontó belsőépítészeti tervezését és élelmiszerüzlet-berendezés fejlesztéseit a Mobilia-Artica Kft. cégcsoporttársával, a Megaholz Kft.-vel állította ki a közös standterületen. Az FMCG termékcsoporthoz illeszkedő, változatos alapanyagokat és megmunkálási technikákat felvonultató részlege tematikusan felosztva bor, pékáru, zöldség-gyümölcs, szárazáru és kozmetika témakörökre különült el.
– Az árukihelyezés számunkra nem rutinfeladat, újra- és újraértelmezve igyekszünk megközelíteni azt – összegezte a cégcsoport filozófiáját Adler Gyula, a Megaholz Kft. ügyvezetője.
Kerek asztal
és polcvariációk
– Célunk elsősorban az általunk gyártott termékek minőségének bemutatása volt, másodsorban a cég bemutatkozása olyan nemzetközi megrendelők felé, akik eddig nem ismertek bennünket – mondta Zeley Gábor, a PaPlan Industries Kft. munkatársa, akiknél a legnagyobb sikert az úgynevezett „tavolo rotondo”, azaz a kerek árukínáló asztal aratta.
Komplex áruvédelem
Az EuroShop kiállítás leginkább technikai szemléletű negyede az EuroCIS, középpontjában az informatika, a biztonságtechnika, a raktárrendszerek és a mobil egységek alkalmazása áll. Itt állított ki a 13 országban leányvállalattal, további 25 térségben pedig disztribútorral jelen levő, magyar tulajdonú Shopguard Kft.
– Összességében nagyon elégedettek vagyunk. Növekszik ugyan a konkurensek száma, egyre erősebb a verseny, a kínai másológépezet a fejlesztőcégek nyomában van, mégis feltűnően sokan voltak nálunk, miközben a környező standok nem kaptak ekkora figyelmet – jelentette ki Somlyódy András, a cég külkereskedelmi igazgatója.
Igazi internacionális stáb dolgozott itt össze, a hazai csapatból 10 fő, vegyesen műszaki és kereskedő munkatársak, míg a nemzetközi kereskedelmi hálózatból további 25-30 fő vett részt a kiállításon. Legújabb megoldásaikat (prototípus stádiumban) és a legnagyobb sikernek örvendő, már gyártásban lévő termékeiket is nagy érdeklődés övezte. A vezetékes árufelügyeleti rendszereik iránt volt a legnagyobb az érdeklődés. Ez a termékcsalád lehetővé teszi kisméretű elektronikai berendezések (mobiltelefon, digitális fényképezőgép, videokamera, Mp3-lejátszó, GPS, iPad és tablet-család) „élő” áruházi kihelyezését, a termékek védelméről és egyidejű áramellátásáról gondoskodva. Az árufelügyeleti rendszert interaktív termékismertető érintőképernyővel is ellátták, így a bútorba épített képernyőn az áru kézbevételekor megjelennek a termék sajátosságai, műszaki adatai. Több termék megemelésekor az azonos tulajdonságok kerülnek a képernyőn összehasonlításra. A képernyő érintésével pedig keresési folyamatot indíthat el az érdeklődő, ahol a különböző tulajdonságok kijelölésével juthat el a keresésének leginkább megfelelő termékig.
Az újdonságok premierjét is ide időzítették. Olyan transzparens, plexiből készült áruvédelmi kaput mutattak be például, melynek színe számítógépen keresztül változtatható a vevő/üzlet belső világának elvárásai szerint.
– Saját szabadalmunk egyike a Drinkspektor, amely üvegnyitás és lopás ellen nyújt hatásos védelmet. 2010-ben Magyar Formatervezési Díjat kapott. 19 éve vagyunk a piacon és minden héten mutatunk valami újat, a vevőink bevonásával fejlesztünk – fogalmazta meg sikerük titkát Ambrus Sándor tulajdonos-ügyvezető.
K. I.-H. Zs,
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >