Ismét javult a Fogyasztói Bizalmi Index Magyarországon
Magyarországon ismét javult a Fogyasztói Bizalmi Index idén a második negyedévben – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Fogyasztói Bizalmi Index kutatása, melyet 48 országban, köztük Magyarországon végzett.
A lakosság közeljövőbeli elvárásait jelzi a fogyasztói bizalom, mely kulcstényező a kereslet növekedésében, az emberek költési hajlandóságában. Idén mind globálisan, mind Európában emelkedik a Fogyasztói Bizalmi Index. Hasonló a trend Magyarországon is, tavaly tavaszhoz képest 13 ponttal 65 pontra javult a Fogyasztói Bizalmi Index, bár még mindig nem éri el a válság előtti magasabb szintet és elmarad 79 pontos európai átlagtól.
Hazánkban a személyes pénzügyi helyzet megítélése a legkedvezőbb, az index három alkotó eleme közül. Megkérdezett honfitársaink 25 százaléka jónak ítéli meg saját pénzügyeit a következő tizenkét hónapban. Tavaly ilyenkor még csak 14 százalék nyilatkozott így.
Az index másik tényezője, a vásárlási kedv nagyjából egyformán alakult az elmúlt év során. Most minden ötödik válaszadó szerint alkalmas a következő tizenkét hónap arra, hogy megvásárolja azokat a dolgokat, amelyeket szeretne, illetve amelyekre szüksége van.
Javult az országos munkahelyi kilátások megítélése, ami az index harmadik alkotó részét képezi. Egy évvel korábban mindössze a megkérdezettek 3 százaléka látta jónak a helyzetet a következő tizenkét hónapban, idén a második negyedévben 12 százalék.
Globálisan a Fogyasztói Bizalmi Index átlagosan 92 pont, az elmúlt két évben a legmagasabb. Már csak 2-7 ponttal marad el a 2005-2007 közötti években mért értékektől.
A magyarországi indexhez képest Európában négy ország mérőszáma alacsonyabb. Most megelőzzük Litvániát (52 pont), Lettországot (59), Észtországot (61) és Franciaországot (63). Azon kívül kisebb még a dél-koreai (56) és a japán (55) index is.
Régiónk országai közül Lengyelországban 88, Ukrajnában 79, Csehországban pedig 73 pontot mért a Nielsen, a második negyedévben.
Figyelemre méltó, hogy négy nagy Nyugat-európai országban, különösen Spanyolországban és Franciaországban, de Olaszországban és Nagy-Britanniában is kisebb a második negyedévi index idén, mint az első negyedévi.
Európában legmagasabb az index Norvégiában, 113 ponttal. Utána a sorrend Dánia (98), Svédország, Hollandia és Svájc (97-97), majd Oroszország következik, Lengyelországgal együtt (88-88).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >