Ismét fellendülőben az európai foodservice vállalatok
Európa legnagyobb foodservice vállalatai 2022-ben tekintélyes forgalomnövekedést értek el a Zürichben megrendezett European Foodservice Summiton elhangzottak szerint.
A 99 legnagyobb forgalmú európai foodservice vállalatot rangsoroló exkluzív rangsor eredményeit Katrin Wißmann, a European Foodservice Media ügyvezető szerkesztője mutatta be most első alkalommal a 24. European Foodservice Summit (EFSS) rendezvényen Zürichben.
A konkrét iparági számadatokat szerint Európa 99 legnagyobb élelmiszeripari vállalata 2022-ben közel 28%-os növekedést generált és együttesen összesen 136,5 milliárd eurós nettó forgalmat (beleértve a rendszerértékesítést) ért el.
Idén újra a McDonald’s áll nagy fölénnyel az élen, 31,5 milliárd eurós becsült nettó forgalmával. A vállalat egymaga adja a top 99 teljes forgalmának 23 %-át.
A második helyezett a Sodexo 7,77 milliárd euróval, melyet szorosan követ a Yum! Brands (beleértve a KFC-t és a Pizza Hutot) 7,65 milliárd euróval. A negyedik és ötödik helyen a Burger King (7,11 milliárd euróra becsülve) és a Compass Group (6,96 milliárd euró) áll. A Starbucks a 10. helyet szerezte meg 2,5 milliárd euróval. Általánosságban elmondható, hogy a top 10-ben a gyorséttermek és a szerződéses étkeztető cégek dominálnak.
Katrin Wißmann kiemelte, hogy Európában az ágazat számára a fellendülés irányába mutat minden, különösen a top 99 növekedési mutatója, amely 9,8 százalékos volt a pandémia előtti 2019-es évhez képest. Elmondta, hogy
– A növekedés tavaly is kétszámjegyű volt, de az eladások még így is több mint 15 %-kal elmaradtak a 2019-es értéktől.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar befektető adott el bevásárlóközpontot Spanyolországban
Sikeresen értékesítette a magyar tulajdonú GESTOR REAL ESTATE a spanyolországi…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >