Ismét fellendülőben az európai foodservice vállalatok
Európa legnagyobb foodservice vállalatai 2022-ben tekintélyes forgalomnövekedést értek el a Zürichben megrendezett European Foodservice Summiton elhangzottak szerint.
A 99 legnagyobb forgalmú európai foodservice vállalatot rangsoroló exkluzív rangsor eredményeit Katrin Wißmann, a European Foodservice Media ügyvezető szerkesztője mutatta be most első alkalommal a 24. European Foodservice Summit (EFSS) rendezvényen Zürichben.
A konkrét iparági számadatokat szerint Európa 99 legnagyobb élelmiszeripari vállalata 2022-ben közel 28%-os növekedést generált és együttesen összesen 136,5 milliárd eurós nettó forgalmat (beleértve a rendszerértékesítést) ért el.
Idén újra a McDonald’s áll nagy fölénnyel az élen, 31,5 milliárd eurós becsült nettó forgalmával. A vállalat egymaga adja a top 99 teljes forgalmának 23 %-át.
A második helyezett a Sodexo 7,77 milliárd euróval, melyet szorosan követ a Yum! Brands (beleértve a KFC-t és a Pizza Hutot) 7,65 milliárd euróval. A negyedik és ötödik helyen a Burger King (7,11 milliárd euróra becsülve) és a Compass Group (6,96 milliárd euró) áll. A Starbucks a 10. helyet szerezte meg 2,5 milliárd euróval. Általánosságban elmondható, hogy a top 10-ben a gyorséttermek és a szerződéses étkeztető cégek dominálnak.
Katrin Wißmann kiemelte, hogy Európában az ágazat számára a fellendülés irányába mutat minden, különösen a top 99 növekedési mutatója, amely 9,8 százalékos volt a pandémia előtti 2019-es évhez képest. Elmondta, hogy
– A növekedés tavaly is kétszámjegyű volt, de az eladások még így is több mint 15 %-kal elmaradtak a 2019-es értéktől.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >