Ismét fellendülőben az európai foodservice vállalatok
Európa legnagyobb foodservice vállalatai 2022-ben tekintélyes forgalomnövekedést értek el a Zürichben megrendezett European Foodservice Summiton elhangzottak szerint.
A 99 legnagyobb forgalmú európai foodservice vállalatot rangsoroló exkluzív rangsor eredményeit Katrin Wißmann, a European Foodservice Media ügyvezető szerkesztője mutatta be most első alkalommal a 24. European Foodservice Summit (EFSS) rendezvényen Zürichben.
A konkrét iparági számadatokat szerint Európa 99 legnagyobb élelmiszeripari vállalata 2022-ben közel 28%-os növekedést generált és együttesen összesen 136,5 milliárd eurós nettó forgalmat (beleértve a rendszerértékesítést) ért el.
Idén újra a McDonald’s áll nagy fölénnyel az élen, 31,5 milliárd eurós becsült nettó forgalmával. A vállalat egymaga adja a top 99 teljes forgalmának 23 %-át.
A második helyezett a Sodexo 7,77 milliárd euróval, melyet szorosan követ a Yum! Brands (beleértve a KFC-t és a Pizza Hutot) 7,65 milliárd euróval. A negyedik és ötödik helyen a Burger King (7,11 milliárd euróra becsülve) és a Compass Group (6,96 milliárd euró) áll. A Starbucks a 10. helyet szerezte meg 2,5 milliárd euróval. Általánosságban elmondható, hogy a top 10-ben a gyorséttermek és a szerződéses étkeztető cégek dominálnak.
Katrin Wißmann kiemelte, hogy Európában az ágazat számára a fellendülés irányába mutat minden, különösen a top 99 növekedési mutatója, amely 9,8 százalékos volt a pandémia előtti 2019-es évhez képest. Elmondta, hogy
– A növekedés tavaly is kétszámjegyű volt, de az eladások még így is több mint 15 %-kal elmaradtak a 2019-es értéktől.
Kapcsolódó cikkeink
Tejitalok gyártásába invesztál a dán Arla
Az Arla Foods egy tőkeberuházással kívánja támogatni a Starbucks és…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >Intelligens ipari parkot nyitott a McDonald’s
A McDonald’s jelentős lépést tett a kínai piacon való szerepvállalásának…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >