Ismét elindult az Európai Mézes Reggeli kampány
Az Európai Mézes Reggeli kezdeményezés Szlovéniában indult útnak 2007-ben, amelyhez Magyarország 2014-ben csatlakozott. A program elsődleges célja, hogy az egészséges táplálkozás jegyében népszerűsítse a mézfogyasztás jótékony hatásait, megismertesse a gyerekekkel a méhészet jelentőségét és a méhek nélkülözhetetlen szerepét az élet fenntartásában. Az esemény keretén belül idén is országszerte közel 1000 helyszínen, több mint 200 000 diák fogyaszthatja el a mézes reggelit.
Az idei központi eseménynek a Székesfehérvári Kodály Zoltán Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Műveszeti Iskola adott otthont. A rendezvényen részt vett Dr. Marjan Cencen, a Szlovén Köztársaság nagykövete, Dr. Nagy István, agrárminiszter, Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke, valamint Mészáros Dezső, a SIÓ-Eckes Kft. ügyvezető igazgatója.
„Teremtett világunk megannyi építőelemből áll össze tökéletes egésszé, és ebben a komplexitásban a méheknek kiemelt szerep jut. Munkájuk, az az ökoszisztéma-szolgáltatás, amit adnak, pótolhatatlan, a méhek és a méhészek nélkül a világunk nem fenntartható. A magyar a méz az egyik legjobb, egyet jelent földünk legjavával. A Mézes Reggeli nem titkolt célja pedig, hogy ösztönözze a hazai mézfogyasztást, amely most átlagosan 1 kg/fő/év”
– hívta fel a figyelmet Dr. Nagy István agrárminiszter.
A tárcavezető továbbá kiemelte, a méhek csodálatos tevékenysége nem csupán a mézben jelenik meg, hanem a beporzásban is, ami nélkül nem lenne termés és nem lennének élelmiszerek. Nagy István kitért arra is, hogy a méhészek és a fogyasztók védelme érdekében Magyarország már évek óta szorgalmazza, hogy az Európai Unióban szigorítsák a mézkeverékek származásának a megjelölését.
„A mi szakmánk jövője attól is függ, hogy ma a gyermekek mit gondolnak a mézről és a méhekről, mit tanítunk nekik a méhek fontosságáról és a beporzásról, mi a méhészek munkájának a jelentősége, hogyan készül a méz. Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, hogy az egészséges táplálkozás mennyire fontos, és ennek szerves része a méz. A méz nem csak édesség! Annál sokkal több! A termelői méz pedig olyan érték, amely elsősorban az egészségünk védelmét szolgálja”
– összegezte Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke.
Hazánk egyik legnagyobb gyümölcslégyártója az egészséges táplálkozás jegyében idén is több mint ezer doboz gyümölcsitallal támogatja a Mézes Reggeli programsorozatot. A SIÓ hosszú ideje elkötelezett a fenntarthatóság mellett, és különböző – akár 15 éve működő – programokon és aktivitásokon keresztül támogatja a környezethez és társadalomhoz kapcsolódó releváns ügyeket. A gyümölcslégyártó és az OMME két évvel ezelőtt kötött együttműködésének legfőbb célja minél szélesebb körben megismertetni azokat a lehetőségeket, amelyekkel – például méhlegelők telepítésével – bárki tehet a méhállományok nagyszámú fogyatkozása ellen.
„Jogosan merülhet fel mindenkiben a kérdés, hogy egy gyümölcslégyártónak vajon mi köze lehet a beporzókhoz? A válasz egyszerű: a méhek munkája a mi működésünkhöz éppúgy elengedhetetlen, hiszen nélkülük nem teremne őszibarack, meggy vagy éppen alma – tehát mindaz, ami zamatos gyümölcsleveink legfontosabb alkotóelemét jelenti. Tudatos hazai vállalatként éppen ezért feladatunk, hogy kortól függetlenül valamennyi fogyasztónk figyelmét felhívjuk a méhek megóvásának fontosságára. Emellett megmutatjuk, hogyan tehetnek egyszerűen e nemes cél elérése érdekében, hiszen a legapróbb cselekvés is számíthat”
– mondta Mészáros Dezső, a SIÓ-Eckes Kft. ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Átadták az év kiváló magyar méze verseny díjait
A XV. Gyulai Méz- és Mézeskalács Fesztiválon vasárnap hirdették ki…
Tovább olvasom >„Mindannyian különbözőek vagyunk” – A Pepco szívhez szóló karácsonyi kampánya
A Pepco idei karácsonyi kampánya a „Mindannyian különbözőek vagyunk” szlogennel…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >