Ismét bírságolták a Sheint: megtévesztő zöld állítások miatt lépett az olasz versenyhivatal
Újabb pénzügyi szankcióval sújtották a kínai alapítású fast fashion óriást, a Sheint: az olasz versenyhivatal (AGCM) 1 millió eurós bírságot szabott ki a cég európai weboldalát üzemeltető dublini székhelyű társaságra, az Infinite Styles Services Co. Limitedre. Az indok: félrevezető tájékoztatás a termékek környezeti hatásáról – írja a Pénzcentrum.
Ez már a második hasonló elmarasztalás a Shein ellen alig több mint egy hónapon belül. Júliusban a francia fogyasztóvédelmi hatóság 40 millió eurós bírsággal sújtotta a céget, ugyancsak hamis akciók és környezetvédelmi ígéretek miatt.
Az AGCM vizsgálata tavaly szeptemberben indult, az úgynevezett „zöldrefestés” (greenwashing) gyakorlatának gyanúja miatt. A hatóság mostani közleménye szerint a Shein weboldalán megjelenő fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalási üzenetek „homályosak, általánosak, túlzóak vagy félrevezetőek” voltak. Különösen az evoluSHEIN by design kollekció környezetbarátként való bemutatása keltett aggályokat: a vállalat azt állította, hogy e termékek újrahasznosítható anyagokból, felelősségteljes módon készülnek – ám ezt az AGCM nem találta megalapozottnak.
A hatóság szerint a kollekcióval kapcsolatos fenntarthatósági állítások nem felelnek meg a jelenlegi újrahasznosítási rendszerek valós lehetőségeinek, és a fogyasztókat megtéveszthetik.
Az AGCM azt is kifogásolta, hogy a Shein 2030-ra 25%-os, 2050-re pedig nettó zéró szén-dioxid-kibocsátást ígér – miközben a vállalat legutóbbi beszámolói növekvő kibocsátásról árulkodnak.
A hivatal szerint a cégnek „fokozott gondossági kötelezettsége” van, mivel erősen szennyező iparágban és módszerekkel működik. A gyors és szupergyors divatmodell, amelyről a Shein ismert, különösen nagy környezeti terhelést jelent – ezt a hatóság szerint nem lehet sem elhallgatni, sem kozmetikázni.
A Shein ellen az európai versenyhatóságok fokozott figyelme várhatóan tovább folytatódik, különösen annak fényében, hogy a vállalat egy esetleges londoni tőzsdei bevezetést készít elő.
Kapcsolódó cikkeink
Az online ruhavásárlás nehézségeit segít kiküszöbölni a Google
A Google új funkcióval bővítette keresőmotorját, amely forradalmasíthatja az online…
Tovább olvasom >Fulladásveszélyes cumik és mérgező esőkabátok: uniós vizsgálat alatt a Temu és a Shein termékáradata
Babacumik, amelyek fulladást okozhatnak, UV-szűrő nélküli napszemüvegek, tiltott vegyi anyagokat…
Tovább olvasom >Divatipar: mi történik a ruháinkkal, mielőtt és miután megvesszük őket?
Az egyik budapesti plázában sétálva talán bele sem gondolunk: vajon…
Tovább olvasom >További cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Megszűnt a Nespresso kapszulák védelme a Benelux-országokban
A Brüsszeli Fellebbviteli Bíróság döntése értelmében többé nem él a…
Tovább olvasom >2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >