Ismét a világ legetikusabb vállalatai között a Henkel
Sorrendben hetedik alkalommal kaptam meg a Henkel RobecoSAM Gold Class díját, és egyúttal a világ legetikusabb vállalatai egyikének választotta a Henkelt az Ethisphere Institute. Az elismerések megerősítik a Henkelnek a fenntarthatóság és az etikus működés iránti elkötelezettségét.
A Henkelt Gold Class díjjal jutalmazták és bekerült abba a 2014-es Fenntarthatósági Évkönyvbe is, amely a világ legfenntarthatóbb vállalatait ismerteti a RobecoSAM Vállalati Fenntarthatósági Értékelése alapján. A Henkel az egyetlen olyan vállalat, amely úgy nyert Gold Class díjat a háztartási termékek kategóriában, hogy tavaly ősszel a hetedik egymást követő évben az ágazat vezetőjének választották. A Henkel továbbra is az egyetlen olyan vállalat az ágazatban, amely a Dow Jones globális és európai fenntarthatósági indexében is szerepel.
A Fenntarthatósági Évkönyvet a RobecoSAM adja ki a KPMG-vel együtt. A RobecoSAM éves fenntarthatósági értékelésében való részvételre a világ több mint háromezer vezető vállalatát kérik fel. A RobecoSAM Vállalati Fenntarthatósági Értékelésében részvevő vállalatok száma folyamatosan nő, és idén ez a szám rekordot döntött. A KPMG és a RobecoSAM szerint ez a trend azt mutatja, hogy a fenntarthatóság egyre fontosabb helyet foglal el a vállalatok életében, és egyre inkább része lesz a hétköznapi gondolkodásnak is.
A Gold Class díj mellett egy másik, szintén fontos elismeréssel is gazdagabb lett a Henkel. Sorozatban hetedik alkalommal választotta az Ethisphere Institute a Henkelt a világ legetikusabb vállalatainak egyikének. A díjat odaítélő Ethisphere Institute a vállalati etika és a kormányzás területén bevált gyakorlatokat promotáló független szervezet, és azokat a vállalatokat ismeri el, amelyek tovább emelik az etikus vállalatvezetés és magatartás színvonalát. A Henkel egyike a mindössze kilenc, fogyasztói termékeket gyártó díjazott vállalatnak, illetve az egyetlen német cég, amelyet idén ez a megtiszteltetés ért.
Ezek a díjak is igazolják a Henkel folyamatos erőfeszítéseit, hogy többet érjen el kevesebből, hiszen ez a vállalat fenntarthatósági stratégiájának a központi eleme. „Azok a globális fenntarthatósági kihívások, amelyekkel szembe kell néznünk, megkövetelik a vállalatoktól, hogy megvizsgálják a hosszú távú lehetőségeket és kockázatokat” – mondta Kathrin Menges, a humánerőforrás-terület alelnöke és a Henkel Fenntarthatósági Tanácsának elnöke. „Ebből a szempontból a Dow Jones fenntarthatósági index, a világ legetikusabb vállalatai elismerés és a többi nemzetközi értékelés fontos visszajelzés számunkra. Ezek segítenek abban, hogy a helyes úton járva több értéket teremtsünk és csökkentsük a környezeti terhelésünket. Büszkék vagyunk arra, hogy ezek a szervezetek elismerik azt, hogy a Henkel következetesen és hosszú távon gondolkodik a fenntarthatóságról.”
2030-ra, a Henkel célja, hogy működésének, termékeinek és szolgáltatásainak ökológiai lábnyomához képest megháromszorozza az előállított értéket. Az elmúlt tizenegy évben a vállalat 51 százalékkal és termelési tonnánként 44 százalékkal csökkentette víz-és energiafogyasztását, illetve termelési tonnánként 47 százalékkal kevesebb hulladékot termel. Ugyanebben az időszakban a munkabalesetek száma 90 százalékkal csökkent.
A Henkel vezető márkáival és technológiáival világszerte három üzleti területen működik: Laundry & Home Care, Beauty Care, illetve Adhesive Technologies. Az 1876-ban alapított Henkel vállalatnak mind a lakossági mind az ipari területeken vezető pozíciói vannak többek között olyan jól ismert márkákkal, mint a Persil, Schwarzkopf és a Loctite. A vállalat 2013-ban közel 47 ezer munkatársával 16,4 milliárd euró árbevételt és 2,5 milliárd euró üzleti eredményt ért el. A Henkel elsőbbségi részvényeit jegyzi a DAX német tőzsdeindex.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >