Ismerik, de nem használják az élő közvetítéses vásárlás szolgáltatást a németek

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 10. 02. 09:24

Egyre több német vásárló ismeri a live shopping, azaz az élő közvetítéses vásárlás fogalmát, de egyelőre kevesen használják.

A legfrissebb felmérések szerint tízből hat – tehát a három évvel ezelőttinél kétszer több – német fogyasztó hallott már a szolgáltatásról, de mindössze 8% szerzett eddig tapasztalatot azzal kapcsolatban – írja az Ecommerce News az ECC Köln trendkutatására hivatkozva.

A live shopping, vagy más néven in-stream shopping, az online vásárlás egy olyan formája, amely termékbemutatók közvetítése során lehetséges. Ezek a videók gyakran a közösségi médiában jelennek meg, napjainkban viszont már egyre inkább a kiskereskedők weboldalain is elérhetők – például a Zara a múlt héten indította el streaming szolgáltatását több európai országban.

Lassan terjed

2021-ben a németek mindössze 4%-a vett részt live shopping eseményen, így bár a számok megduplázódtak, még mindig nagyon visszafogottnak tekinthető a szolgáltatási forma elterjedtsége. A fogyasztók 21%-a el tudja képzelni, hogy részt vegyen egy ilyen eseményen a jövőben, különösen a 18-29 évesek, akik körében ez az arány 34%. Ugyanakkor a fiatalok kétharmada továbbra sem tervezi a live shopping használatát.

Elmarad a várakozásoktól

A live shopping népszerűsége Németországban jóval elmarad attól, amit néhány évvel ezelőtt jósoltak neki a szakemberek. Ez a vásárlási forma hatalmas népszerűségnek örvend Ázsiában, különösen Kínában, ahol naponta több tízezer élő közvetítést néznek meg több száz millióan.

Bár a cég hivatalosan nem erősítette meg, egyesek szerint a népszerűség hiánya miatt késlelteti a TikTok a TikTok Shop elindítását Németországban és más európai országokban. Mindazonáltal a szolgáltatás Spanyolországban várhatóan még az év vége előtt debütál.

Ecommerce News

Kapcsolódó cikkeink