Ismerik, de nem használják az élő közvetítéses vásárlás szolgáltatást a németek
Egyre több német vásárló ismeri a live shopping, azaz az élő közvetítéses vásárlás fogalmát, de egyelőre kevesen használják.
A legfrissebb felmérések szerint tízből hat – tehát a három évvel ezelőttinél kétszer több – német fogyasztó hallott már a szolgáltatásról, de mindössze 8% szerzett eddig tapasztalatot azzal kapcsolatban – írja az Ecommerce News az ECC Köln trendkutatására hivatkozva.
A live shopping, vagy más néven in-stream shopping, az online vásárlás egy olyan formája, amely termékbemutatók közvetítése során lehetséges. Ezek a videók gyakran a közösségi médiában jelennek meg, napjainkban viszont már egyre inkább a kiskereskedők weboldalain is elérhetők – például a Zara a múlt héten indította el streaming szolgáltatását több európai országban.
Lassan terjed
2021-ben a németek mindössze 4%-a vett részt live shopping eseményen, így bár a számok megduplázódtak, még mindig nagyon visszafogottnak tekinthető a szolgáltatási forma elterjedtsége. A fogyasztók 21%-a el tudja képzelni, hogy részt vegyen egy ilyen eseményen a jövőben, különösen a 18-29 évesek, akik körében ez az arány 34%. Ugyanakkor a fiatalok kétharmada továbbra sem tervezi a live shopping használatát.
Elmarad a várakozásoktól
A live shopping népszerűsége Németországban jóval elmarad attól, amit néhány évvel ezelőtt jósoltak neki a szakemberek. Ez a vásárlási forma hatalmas népszerűségnek örvend Ázsiában, különösen Kínában, ahol naponta több tízezer élő közvetítést néznek meg több száz millióan.
Bár a cég hivatalosan nem erősítette meg, egyesek szerint a népszerűség hiánya miatt késlelteti a TikTok a TikTok Shop elindítását Németországban és más európai országokban. Mindazonáltal a szolgáltatás Spanyolországban várhatóan még az év vége előtt debütál.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >További cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Ismét bírságolták a Sheint: megtévesztő zöld állítások miatt lépett az olasz versenyhivatal
Újabb pénzügyi szankcióval sújtották a kínai alapítású fast fashion óriást,…
Tovább olvasom >Nem minden boltban használható a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalvány
Szeptember 1. és október 15. között kézbesítik azt a 30…
Tovább olvasom >