Ismerik, de nem használják az élő közvetítéses vásárlás szolgáltatást a németek
Egyre több német vásárló ismeri a live shopping, azaz az élő közvetítéses vásárlás fogalmát, de egyelőre kevesen használják.
A legfrissebb felmérések szerint tízből hat – tehát a három évvel ezelőttinél kétszer több – német fogyasztó hallott már a szolgáltatásról, de mindössze 8% szerzett eddig tapasztalatot azzal kapcsolatban – írja az Ecommerce News az ECC Köln trendkutatására hivatkozva.
A live shopping, vagy más néven in-stream shopping, az online vásárlás egy olyan formája, amely termékbemutatók közvetítése során lehetséges. Ezek a videók gyakran a közösségi médiában jelennek meg, napjainkban viszont már egyre inkább a kiskereskedők weboldalain is elérhetők – például a Zara a múlt héten indította el streaming szolgáltatását több európai országban.
Lassan terjed
2021-ben a németek mindössze 4%-a vett részt live shopping eseményen, így bár a számok megduplázódtak, még mindig nagyon visszafogottnak tekinthető a szolgáltatási forma elterjedtsége. A fogyasztók 21%-a el tudja képzelni, hogy részt vegyen egy ilyen eseményen a jövőben, különösen a 18-29 évesek, akik körében ez az arány 34%. Ugyanakkor a fiatalok kétharmada továbbra sem tervezi a live shopping használatát.
Elmarad a várakozásoktól
A live shopping népszerűsége Németországban jóval elmarad attól, amit néhány évvel ezelőtt jósoltak neki a szakemberek. Ez a vásárlási forma hatalmas népszerűségnek örvend Ázsiában, különösen Kínában, ahol naponta több tízezer élő közvetítést néznek meg több száz millióan.
Bár a cég hivatalosan nem erősítette meg, egyesek szerint a népszerűség hiánya miatt késlelteti a TikTok a TikTok Shop elindítását Németországban és más európai országokban. Mindazonáltal a szolgáltatás Spanyolországban várhatóan még az év vége előtt debütál.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mi történne, ha betiltanák Magyarországon a TikTokot?
Az Egyesült Államokban történt TikTok-betiltás intő jel a magyar kis-…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >