Ismerik, de nem használják az élő közvetítéses vásárlás szolgáltatást a németek
Egyre több német vásárló ismeri a live shopping, azaz az élő közvetítéses vásárlás fogalmát, de egyelőre kevesen használják.
A legfrissebb felmérések szerint tízből hat – tehát a három évvel ezelőttinél kétszer több – német fogyasztó hallott már a szolgáltatásról, de mindössze 8% szerzett eddig tapasztalatot azzal kapcsolatban – írja az Ecommerce News az ECC Köln trendkutatására hivatkozva.
A live shopping, vagy más néven in-stream shopping, az online vásárlás egy olyan formája, amely termékbemutatók közvetítése során lehetséges. Ezek a videók gyakran a közösségi médiában jelennek meg, napjainkban viszont már egyre inkább a kiskereskedők weboldalain is elérhetők – például a Zara a múlt héten indította el streaming szolgáltatását több európai országban.
Lassan terjed
2021-ben a németek mindössze 4%-a vett részt live shopping eseményen, így bár a számok megduplázódtak, még mindig nagyon visszafogottnak tekinthető a szolgáltatási forma elterjedtsége. A fogyasztók 21%-a el tudja képzelni, hogy részt vegyen egy ilyen eseményen a jövőben, különösen a 18-29 évesek, akik körében ez az arány 34%. Ugyanakkor a fiatalok kétharmada továbbra sem tervezi a live shopping használatát.
Elmarad a várakozásoktól
A live shopping népszerűsége Németországban jóval elmarad attól, amit néhány évvel ezelőtt jósoltak neki a szakemberek. Ez a vásárlási forma hatalmas népszerűségnek örvend Ázsiában, különösen Kínában, ahol naponta több tízezer élő közvetítést néznek meg több száz millióan.
Bár a cég hivatalosan nem erősítette meg, egyesek szerint a népszerűség hiánya miatt késlelteti a TikTok a TikTok Shop elindítását Németországban és más európai országokban. Mindazonáltal a szolgáltatás Spanyolországban várhatóan még az év vége előtt debütál.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >75 év szenvedély, teljesítmény és innováció – a Shell és a Scuderia Ferrari HP ikonikus együttműködését ünneplik világszerte
A Shell idén ünnepli a Scuderia Ferrari HP-vel való legendás…
Tovább olvasom >