Iskolákba és óvodákba telepített ágyásokat a NAK és a PENNY
Magaságyásokat telepített nyolc-nyolc veszprémi általános iskolába és óvodába, valamint a nemesvámosi iskolába a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), a PENNY-vel együttműködésben. A gyerekek ezáltal közelről ismerhetik meg a zöldségek, fűszernövények termesztésének folyamatát, a növénytermesztés örömét.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/06/NAK_PENNY-300x200.jpg)
(Fotó: PENNY)
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Penny-Market Kft.-vel (PENNY) együttműködésben telepített magaságyásokat 8-8 veszprémi általános iskolába és óvodába, valamint a nemesvámosi iskolába. Az ágyásokba ősszel fűszernövényeket (kakukkfüvet, oregánót, zsályát, metélőhagymát, tárkonyt, levendulát, rozmaringot) és szamócát ültettek, tavasszal pedig metélő-petrezselyem-, sóska-, mángold-, tépősaláta-palánta, magvetéssel dughagyma, borsó és retek került. A NAK a program ötletgazdájaként, koordinátoraként szakmai tanácsokkal is folyamatosan segíti az intézményekben a növények gondozását, esetleges további szaporítását. „A NAK a mezőgazdaságot közelebb kívánja vinni a gyerekekhez is, így például a belvárosban vagy a lakótelepeken élők is közvetlen tapasztalatokat, élményeket szerezhetnek a növénytermesztéssel, kertészkedéssel kapcsolatban. Ezáltal nem csak a boltokban találkoznak a zöldségekkel, fűszernövényekkel, hanem nap mint nap érzékelhetik a növények fejlődését, megismerve azok gondozásának mikéntjét is. Bízunk abban, hogy sokan megszeretik ezt a tevékenységet, és a jövőben, felnőttként ebbe az irányba orientálódnak. De annak is örülünk, ha értékelni tudják majd a kertészek és a gazdák nehéz, ám szép munkáját” – fogalmaz Győrffy Balázs, a NAK elnöke.
A PENNY számára évek óta kiemelt cél, hogy növelje a magyar termékek számát üzleteiben
Ennek köszönhetően a hazai termelőkkel és beszállítókkal is egyre szorosabb a kapcsolatuk. Ma már az árucikkek közel kétharmadát hazai beszállítók biztosítják, és több mint 500 sajátmárkás termékük viseli a Magyar Termék védjegyek egyikét. A PENNY elhivatott a társadalmi és környezeti felelősségvállalás iránt is, így örömmel támogatta a magaságyás-telepítési projektet. „A karcagi, az alsónémedi, valamint a veszprémi logisztikai központjaink által kiszolgált 229 üzletünkkel immár 27 éve hozzájárulunk a magyar gazdaság fejlődéséhez, így elengedhetetlen, hogy felhívjuk a figyelmet a hazai termelés fontosságára. Pont azért is álltunk támogatóként a NAK projektje mellé, mert már a legkisebb korosztálynál elkezdi a szemléletformáló edukációt. Ráadásul bárhol örömmel segítjük a helyi kezdeményezések, közösségek fejlődését, amit a veszprémi logisztikai központunk révén a város iránti kötődésünk még inkább erősít” – nyilatkozta a témában Mathias Mentrop, a PENNY magyarországi vezérigazgatója.
A program megvalósulását a veszprémi Mészi-Ker Kft., a várpalotai Gyermekmosoly Nagycsaládos Egyesület, valamint a budaörsi TisztaZöld Kft. is segítette. Az elültetett zöldségek nagy részét már május-júniusban, azaz még ebben a tanítási félévben „be lehet takarítani”, illetve az őszi „szüreti” időszakra is jut belőlük. A termények szakács szakkörön, délutáni foglalkozásokon, technikaórán egyaránt feldolgozásra kerülhetnek, a gyerekek akár salátákat, szendvicsfeltéteket is készíthetnek a megtermelt növényekből. A termesztés során egyúttal olyan módszereket is megismerhetnek, amelyeket akár az otthoni erkélyen, teraszon is tudnak kamatoztatni.
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >