Iskolai kampány indult a vízfogyasztás népszerűsítésére
Az iskolai vízfogyasztás népszerűsítése érdekében egyhetes programsorozatot indított az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet a Coca-Cola Magyarország támogatásával. A HAPPY-hét rendezvényhez 74 oktatási intézmény csatlakozott, így mintegy 28 ezer gyermek jut ingyen ásványvízhez.
Április 11-étől egyhetes szemléletformáló programsorozatot indított az Országos Élelmezés-és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) vidéki és budapesti óvodákban, általános- és középiskolákban, hogy minél több gyermeket győzzön meg a megfelelő vízfogyasztás fontosságáról. Az idén összesen 74 oktatási intézmény és mintegy 28 ezer gyermek vesz részt a programban.
A HAPPY (Hungarian Aqua Promoting Program in the Young) modellprogramot az OÉTI munkatársai dolgozták ki és indították el 2007-ben az Egészségügyi Világszervezet (WHO) támogatásával az iskolások kiegyensúlyozott folyadék-utánpótlás biztosítása és a vízfogyasztás népszerűsítése érdekében. A programban résztvevő intézmények vállalták, hogy a HAPPY-hét alatt a tanulók ingyen juthatnak ivó-, illetve ásványvízhez.
Testünk mintegy 60 százaléka víz, így napi 2-3 liternyi folyadékbevitelre van szükségünk ahhoz, hogy megfelelő fizikai és szellemi teljesítményt tudjunk nyújtani. Az elveszett folyadék pótlása különösen fontos a fejlődésben lévő szervezet számára.
A Coca-Cola Magyarország a program támogatójaként hét iskolába összesen 10 500 palack félliteres NaturAqua természetes ásványvizet szállított ki. Ez a mennyiség elegendő arra, hogy a programsorozat hetében a támogatott iskolák minden tanulója naponta egy palack ásványvizet kapjon térítésmentesen.
Az OÉTI felmérései szerint a kampányok évről évre sikeresen bővítik a résztvevők ismereteit, és már rövidtávon is érdemi hatással vannak mind a gyerekek, mind a családok folyadékfogyasztási szokásaira. A HAPPY-héten az idén 18-féle játékos – kreativitást és ügyességet igénylő – feladat, illetve oktatási-nevelési program közül választhatnak a programban résztvevő iskolák tanárai és tanulói, amelyek segíthetnek abban, hogy a gyerekek játékos formában tanulják meg az egészséges életmóddal kapcsolatos ismereteket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Zárva lesznek a Rossmann üzletek Szenteste
A Rossmann Magyarország idén is szabadnapot biztosít munkatársai számára december…
Tovább olvasom >KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >