Bővülő exportlehetőségek Európában a magyar vállalkozások előtt
Két új képviselettel bővítette európai irodahálózatát a Magyar Nemzeti Kereskedőház, ezzel csaknem teljes lefedettséget biztosítva az exportálni kívánó magyar vállalkozásoknak a közép-európai és a balkáni régióban. A dinamikusan fejlődő Bosznia-Hercegovinában és a fejlett Ausztriában működő képviseletek feladata, hogy biztosítsák azt a szakmai hátteret és folyamatos érdekképviseletet, mely elengedhetetlen a magyar vállalkozások sikeres külpiacra lépéséhez.
Csaknem teljes lefedettség a közép-európai és a balkáni régióban
A Magyar Kormány által meghatározott nemzetpolitikai és külgazdasági érdekeket követve, az MNKH nagy hangsúlyt helyez Magyarország és a szomszédos, valamint a balkáni országok közti gazdasági kapcsolatok elmélyítésére, az országok vállalkozásai együttműködésének dinamizálására, és ezáltal hazánk exportvolumenének növelésére.
E cél elérése érdekében az MNKH két új képviselettel bővítette európai irodahálózatát. A Kismartonban és Szarajevóban megnyitott irodák feladata a sikeres exporttevékenység megkezdéséhez szükséges tudás és kapcsolatrendszer, piaci információk és konkrét üzleti lehetőségek biztosítása a magyar vállalkozások számára. Az irodák szolgáltatási portfóliója kiterjed továbbá szakkiállításokon való részvétel biztosítására, üzletember találkozók és képzések szervezésére.
„Kismartoni és szarajevói regionális képviseleteink megnyitásával csaknem kiteljesedett közép-európai és balkáni irodahálózatunk. Immáron Lengyelországtól Albániáig, és Ausztriától Ukrajnáig hatékony szakmai támogatást tudunk nyújtani a magyar vállalkozásoknak exportpiaci tevékenységük erősítéséhez, dinamikusan fejlődő, ezáltal jelentős üzleti potenciált hordozó piacok eléréséhez.” – fogalmazott Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
Fókuszban a határ menti magyar-magyar gazdasági kapcsolatok erősítése
Az MNKH kiemelt törekvése a határ menti magyar-magyar gazdasági kapcsolatok erősítése, a szomszédos országokkal való kereskedelmi együttműködések fokozása. A kismartoni regionális iroda az osztrák üzleti lehetőségek feltérképezése mellett, a határon túli magyar cégek számára is kaput nyithat a keleti és déli régiók fejlődő piacai felé és hozzájárulhat az elmúlt években dinamikusan fejlődő osztrák-magyar kereskedelmi kapcsolatok bővüléséhez is.
Ausztria ugyanis 2016-ban Magyarország egyik legfontosabb európai partnere volt, a két ország közti kétoldalú külkereskedelmi termékforgalom értéke meghaladta a 9,74 milliárd eurót, mely közel 9 millió euró növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest.
Tovább bővülhet a magyar export Bosznia-Hercegovinába
A magyar-bosnyák kereskedelmi kapcsolatok az elmúlt években kis mértékben, ám folyamatosan bővültek, az országba irányuló magyar export 2014-2016 között 123 milliárd forintról 125 milliárd forintra nőtt.
A jól működő politikai és gazdasági kapcsolatokat kiegészítve, a Kereskedőház szarajevói képviseletének megnyitásával újabb lendületet kaphatnak a kétoldalú kereskedelmi együttműködések. Bosznia-Hercegovinában ugyanis kiemelt az érdeklődés a magyar termékek, technológiák és szakértelem iránt, elsősorban a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, a vízgazdálkodás, az építőipar és a megújuló energiák területeihez kapcsolódóan.
Az MNKH többek között piaci információk biztosításával, üzleti lehetőségek felkutatásával, üzleti tárgyalások szervezésével segíti elő a magyar és a bosnyák vállalkozások közti üzleti kapcsolatok dinamizálását.
Kapcsolódó cikkeink
Termékvisszahívást rendelt el a Coca-Cola HBC Ausztriában
Elővigyázatosságból visszahívta fél literes kiszerelésű, különböző szénsavas italait a Coca-Cola…
Tovább olvasom >Ausztriában lassult az élelmiszerinfláció szeptemberben
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Többszínű ESL-eket vezetett be a SPAR Austria
Többszínű elektronikus polccímkéket (ESL) vezetett be a SPAR Austria, amellyel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >