Ipsos: Sokkal többen viselnek maszkot, mint egy hónapja, és a kézmosásról sem mondtunk le
Országos mintán zajló online kutatást végzett az Ipsos közvélemény-kutató cég a koronavírus-járvány hatásairól. A felmérés ezer felnőttkorú magyar állampolgár megkérdezésével, az Ipsos Omnibusz kutatásának részeként készült április végén – olvasható az indexen.
A felmérés eredménye alapján egyre többen érzik túlzónak a vírus körüli médiaaktivitást:
a 18-39 évesek különösen szkeptikusan kezelik a koronavírus-járvány kitörésének média által sugallt súlyosságát. Kétharmados többség bízik a gyógyszergyártók vakcinafejlesztésében, míg 37 százalék hisz abban, hogy júniusra visszaáll a korábbi rend.
Továbbra is a tudósok és a WHO (Egészségügyi Világszervezet) a leghitelesebb véleményformálók a koronavírussal kapcsolatban. Májusban a kormánnyal és az operatív törzzsel szemben azonban jelentősen csökkent a bizalom áprilishoz képest.
A legtöbben Budapesten dolgoznak otthonról.
Tíz diplomás közül hat él a home office lehetőségével (58%), míg a legfeljebb általános iskolai tanulmányokat végzett munkavállalók mindössze negyede (24%). Legnagyobb arányban (63%) a budapestiek tudnak részben vagy teljesen otthonról dolgozni jelenleg.
Az arcmaszk viselésének aránya 13 százalékponttal 60 százalékra emelkedett egy hónap alatt. Ez az arány még magasabb a 60 év felettiek körében.
A tömegközlekedési eszközöket változatlanul nagyjából kétharmados többség kerüli.
A gyakori kézmosás vagy a fertőtlenítőszer használata maradandónak bizonyul.
A lakosság negyede (26 százalék) attól teszi leginkább függővé a felvett szokásai enyhítését, hogy elérhető lesz-e a koronavírus elleni védőoltás, ötödük pedig elsősorban a kormány vagy a járványügyi hatóság/tisztifőorvos bejelentését várja a veszélyhelyzet végéről (22 és 20 százalék). (index)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Egyszerre rajongunk a mesterséges intelligenciáért és tartunk tőle
Az Ipsos 2024 júniusában megjelent, 32 ország bevonásával és közel…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >