Ipsos: Sokkal többen viselnek maszkot, mint egy hónapja, és a kézmosásról sem mondtunk le
Országos mintán zajló online kutatást végzett az Ipsos közvélemény-kutató cég a koronavírus-járvány hatásairól. A felmérés ezer felnőttkorú magyar állampolgár megkérdezésével, az Ipsos Omnibusz kutatásának részeként készült április végén – olvasható az indexen.
A felmérés eredménye alapján egyre többen érzik túlzónak a vírus körüli médiaaktivitást:
a 18-39 évesek különösen szkeptikusan kezelik a koronavírus-járvány kitörésének média által sugallt súlyosságát. Kétharmados többség bízik a gyógyszergyártók vakcinafejlesztésében, míg 37 százalék hisz abban, hogy júniusra visszaáll a korábbi rend.
Továbbra is a tudósok és a WHO (Egészségügyi Világszervezet) a leghitelesebb véleményformálók a koronavírussal kapcsolatban. Májusban a kormánnyal és az operatív törzzsel szemben azonban jelentősen csökkent a bizalom áprilishoz képest.
A legtöbben Budapesten dolgoznak otthonról.
Tíz diplomás közül hat él a home office lehetőségével (58%), míg a legfeljebb általános iskolai tanulmányokat végzett munkavállalók mindössze negyede (24%). Legnagyobb arányban (63%) a budapestiek tudnak részben vagy teljesen otthonról dolgozni jelenleg.
Az arcmaszk viselésének aránya 13 százalékponttal 60 százalékra emelkedett egy hónap alatt. Ez az arány még magasabb a 60 év felettiek körében.
A tömegközlekedési eszközöket változatlanul nagyjából kétharmados többség kerüli.
A gyakori kézmosás vagy a fertőtlenítőszer használata maradandónak bizonyul.
A lakosság negyede (26 százalék) attól teszi leginkább függővé a felvett szokásai enyhítését, hogy elérhető lesz-e a koronavírus elleni védőoltás, ötödük pedig elsősorban a kormány vagy a járványügyi hatóság/tisztifőorvos bejelentését várja a veszélyhelyzet végéről (22 és 20 százalék). (index)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >