Ipsos: Sokkal többen viselnek maszkot, mint egy hónapja, és a kézmosásról sem mondtunk le
Országos mintán zajló online kutatást végzett az Ipsos közvélemény-kutató cég a koronavírus-járvány hatásairól. A felmérés ezer felnőttkorú magyar állampolgár megkérdezésével, az Ipsos Omnibusz kutatásának részeként készült április végén – olvasható az indexen.
A felmérés eredménye alapján egyre többen érzik túlzónak a vírus körüli médiaaktivitást:
a 18-39 évesek különösen szkeptikusan kezelik a koronavírus-járvány kitörésének média által sugallt súlyosságát. Kétharmados többség bízik a gyógyszergyártók vakcinafejlesztésében, míg 37 százalék hisz abban, hogy júniusra visszaáll a korábbi rend.
Továbbra is a tudósok és a WHO (Egészségügyi Világszervezet) a leghitelesebb véleményformálók a koronavírussal kapcsolatban. Májusban a kormánnyal és az operatív törzzsel szemben azonban jelentősen csökkent a bizalom áprilishoz képest.
A legtöbben Budapesten dolgoznak otthonról.
Tíz diplomás közül hat él a home office lehetőségével (58%), míg a legfeljebb általános iskolai tanulmányokat végzett munkavállalók mindössze negyede (24%). Legnagyobb arányban (63%) a budapestiek tudnak részben vagy teljesen otthonról dolgozni jelenleg.
Az arcmaszk viselésének aránya 13 százalékponttal 60 százalékra emelkedett egy hónap alatt. Ez az arány még magasabb a 60 év felettiek körében.
A tömegközlekedési eszközöket változatlanul nagyjából kétharmados többség kerüli.
A gyakori kézmosás vagy a fertőtlenítőszer használata maradandónak bizonyul.
A lakosság negyede (26 százalék) attól teszi leginkább függővé a felvett szokásai enyhítését, hogy elérhető lesz-e a koronavírus elleni védőoltás, ötödük pedig elsősorban a kormány vagy a járványügyi hatóság/tisztifőorvos bejelentését várja a veszélyhelyzet végéről (22 és 20 százalék). (index)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Magyarország bízik az AI-ban
Miközben a mesterséges intelligencia (AI) világszerte egyre nagyobb hatással van…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >