Ipsos: a tévénézőknek jobban tetszik a termékkihelyezés, mint a reklám
Az átlagnál nagyobb mértékben emlékeztek a termékelhelyezésre az intenzív tévénézők és a 18-29 éves korosztály – áll az Ipsos MTI-hez eljuttatott közleményében.
A tévénézők 70 százaléka látott már olyan magyar gyártású tévéműsort, amelyben találkozott termékmegjelenítéssel, s a többség ezt szívesebben nézi, mint a reklámot – olvasható az Ipsos a közelmúltban végzett felmérésének összefoglalásában.
Az átlagnál nagyobb mértékben emlékeztek a termékelhelyezésre az intenzív tévénézők és a 18-29 éves korosztály – áll az Ipsos közleményében. A megkérdezettek szerint az észlelt termékmegjelenés a műsor élvezetére, a műsor menetére nem volt negatív hatással, a tévénézők túlnyomó többségét nem zavarta.
A felmérésből kiderül az is, hogy az észlelők kétharmada arra is vissza tudott emlékezni, milyen műsorban látta a termékelhelyezést, ezek kétharmada pedig még a termékelhelyezéssel reklámozott márkát is fel tudta idézni.
A tévénézők 77 százaléka nem bánja, ha egy műsorban márkákat ismer fel. A közlemény szerint ha a hagyományos reklám és a műsorban történő termékmegjelenés közül kellene választani, akkor a többség a termékelhelyezést nézné szívesebben.
Az Ipsos kutatásából kiderül az is: a háttérben feltűnő terméket és a termék aktív használatát a tévénézők jelentős többsége elfogadhatónak tartja, sőt csaknem 50 százalékuk azt is el tudná fogadni, ha kedvenc sorozatainak szereplői ki is mondanának márkaneveket. Termékelhelyezésre a saját gyártású műsorokban január 1-je óta nyújt lehetőséget a médiatörvény.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gulyás Gergely: komplex akciótervvel készül a kormány az élelmiszerárak túlzott emelésének letörésére
Első lépésként komplex akciótervvel készül a kormány az infláció és…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja,…
Tovább olvasom >