Invitel: nyitottak az internetes marketingalkalmazásokra a kkv-k
Nyitottak a magyar kis- és középvállalkozások (kkv) az internetes marketingalkalmazásokra, többségüknek már van saját honlapja, jelentős részük más korszerű eszközöket is használna termékei, szolgáltatásai népszerűsítésére – derül ki az Invitel kutatásából.
Az MTI-hez eljuttatott felmérés elkészítéséhez több mint 1500 döntéshozót kérdeztek meg, a válaszadók 60 százaléka 1-4 fős, 8 százalékuk pedig 50 fősnél nagyobb vállalkozásnál dolgozik.
A válaszok alapján a többség továbbra is a személyes kapcsolatokon keresztül terjedő jó hírnévben bízik (53 százalék), miközben 17 százalékuk semmilyen eszközt nem használ hirdetésre.
Egyre népszerűbb a reklámban az internet, a közösségi médiát 33, az e-mail-es leveleket 28 és az online hirdetéseket 20 százalék tartja fontos eszköznek, míg a szórólapot 19, a nyomtatott sajtót 16, a plakátot 5 százalék. A televíziót és a rádiót mindössze 3-3 százalék választaná hirdetése felületének.
A kutatás adatai szerint a megkérdezett kis- és középvállalkozások több mint felének van már céges honlapja. A nemmel válaszolók 5 százaléka dolgozik a saját weboldal elindításán, egyharmaduk viszont szükségtelennek vagy megoldhatatlannak látja ezt.
A kutatás résztvevőinek 45 százaléka a közösségi médiában is jelen van, túlnyomó többségük használja a Facebookot (89 százalék). A YouTube, a LinkedIn és az Instagram használóinak aránya 14, 11 és 8 százalék.
A cégformák közül az egyéni vállalkozásoknál a legalacsonyabb a korszerű marketing eszközök aránya a kutatás szerint. A cégméret esetében hasonlóak az adatok: kisebb cégek ritkábban építenek az online kommunikációra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >Street food van, utca nincs!
Lassan tér magához a pandémia után a food truckok piaca;…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >