Intrum: kissé romlott a fogyasztók hangulata kontinensünkön
Az EU-tagállamokban a megkérdezettek majdnem fele úgy véli, hogy romlott a pénzügyi egyenlege, és a jövőt is egyre bizonytalanabbnak látják tavalyhoz képest – derül ki az Intrum csütörtökön közölt felméréséből.
A követeléskezelő vállalatcsoport Európai fogyasztói fizetési jelentése szerint uniós szinten 45 százalék, Magyarországon 56 százalék mondta azt, hogy a számlái nagyobb mértékben nőttek, mint a bevételei. Belföldön ugyanakkor a 76 százalékos EU-átlagnál kevesebben, 74 százaléknyian számoltak be arról, hogy a rendszeres kiadásaikhoz kölcsönre szorultak.
Az uniós fogyasztói hangulat romlását mutatja, hogy a legutóbbi felmérésen 46 százalék bizonytalan volt a következő nemzedék jövőjét illetően. 2018-ban még 42 százalék nem számított visszaesésre hosszabb távon sem – tették hozzá.
Az Intrum magyarországi sales üzletfejlesztési igazgatója szerint a bizonytalanság annak ellenére erősödik Európában, hogy a fogyasztók még nem érzik rosszabbnak az anyagi helyzetüket. A magyarokat ugyanakkor recesszió esetén sem fenyegeti hitelválság – véli az adatok alapján Deszpot Károly.
A fogyasztói hangulat változásai sokszor gazdasági folyamatokat jelezhetnek előre – indokolta az Intrum a felmérést. A legfrissebb, 2019 őszén készült kutatás 24 európai ország 24 ezer állampolgárának online megkérdezésével készült. Magyarországról is ezren vettek részt a felmérésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >