Intrum: felívelő időszak után csökkent a magyar lakosság fizetőképessége
Idén a második negyedévben jelentősen csökkent az Intrum fizetőképességi index értéke, a lakosság pénzügyi helyzetét jelző mutató negyedéves szinten 22 százalékkal, éves szinten 10 százalékkal csökkent 35,33 pontra – közölte az Intrum követeléskezelő a GKI Gazdaságkutató Zrt.-vel közös felmérése alapján az MTI-vel hétfőn.
Az adatok alapján az orosz-ukrán konfliktus, valamint a növekvő nyersanyagárak kedvezőtlen hatásai begyűrűztek Magyarországra, ez a magyar lakosság pénzügyi helyzetét is hátrányosan befolyásolja – írták.
Deszpot Károly, az Intrum CMS igazgatója a közleményben elmondta: a családok leginkább az inflációt érzékelik a mindennapokban, ugyanakkor szintén csökkentik a fizetőképességet az egész régiót érintő gazdasági tényezők. A háború okozta bizonytalanság és a kamatemelések miatt csökken a befektetések volumene, így lassul a jövedelmek emelkedése – tette hozzá.
Az előző négy negyedévben a magyar gazdaság rendkívül gyors ütemben bővült. A háztartások jövedelme, hitelállománya, az infláció és más mutatók alapján számított Intrum Fizetőképességi Index (IFI) általában előrevetíti a nemzeti össztermék alakulását is. A friss negyedéves adatok alapján a növekedés lassulása várható 2022-23-ban, és egyes időszakokban recesszióba is fordulhat a gazdaság. Ennek oka részben a fizetőképességgel visszaeső belső fogyasztás, részben a nemzetközi gazdasági kihívások (magas energiaárak, ellátási láncok gyengeségei) miatti piaci bizonytalanság.
Közölték: a lakosság fizetőképessége ezzel párhuzamosan, az idei év végéig romolhat, hogy mennyire, az nagy mértékben függ az európai uniós forrásokkal kapcsolatos megegyezéstől is. A több ezermilliárdos források lehívásával ugyanis elkerülhetők lehetnek egyes, a költségvetési egyensúly elérése miatt szükséges, de a lakosság számára fájdalmas intézkedések. Emellett a költségvetés egyensúlya hozzájárulhat a forint-árfolyam stabilitásához, így a további áremelkedések megelőzéséhez is – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a forint árfolyama?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >