Intrum: a hasán spórol a legtöbb magyar
Az Intrum 2022-es európai fogyasztói fizetési felmérése (ECPR) szerint Magyarországon egyre inkább leszakad pénzügyileg a társadalom mintegy harmada: 2022 második felében 31,4 százalék mondta azt, hogy a hónap végére egyáltalán nem marad félretett pénze.

Az átlagos európai fogyasztó jövedelme viszonylag kis részét, kevesebb mint 20 százalékát teszi félre
Mint írták, a kelet-közép-európai régióban messze Magyarországon tudnak a legkevesebben megtakarítást gyűjteni: Lengyelországban 27, Romániában 24, Szlovákiában 20, Csehországban 14 százalék mondta azt, hogy nincs mit félretennie a hó végére. A 23 országra kiterjedő felmérésből egyébként az is kiderült, hogy az átlagos európai fogyasztó jövedelme viszonylag kis részét, kevesebb mint 20 százalékát teszi félre.
Azok a magyar fogyasztók, akik félre tudnak tenni a fizetésükből, nagyrészt ugyanarra gyűjtenek, mint egy évvel korábban: 42 százalék általános tartalékot képez váratlan kiadásokra, további 12 százalék pedig arra az esetre rak félre, ha elvesztené munkáját vagy jövedelmét.
2021 ÓTA CSÖKKENT AZOK ARÁNYA, AKIK LAKÁSRA GYŰJTENEK, VAGY GYERMEKEIK, UNOKÁIK SZÁMÁRA TESZNEK FÉLRE. UGYANAKKOR HÁROMSZOROSÁRA NŐTT AZOK ARÁNYA, AKIK KIFEJEZETTEN RECESSZIÓRA FELKÉSZÜLVE TESZNEK FÉLRE PÉNZT.
A magyar válaszadók több mint harmada (35 százalék) úgy nyilatkozott, hogy kevesebb mint egy hónapnyi jövedelmének megfelelő megtakarítással rendelkezik. 29 százaléknak egy hónapra, 19 százaléknak pedig maximum 3 hónapra lenne elegendő a megtakarítása.
„Kutatásunk alapján a magyar fogyasztók mintegy kétharmada továbbra is képes megtakarítani, még ha nem is annyit, mint amennyit szeretne. Igazán azonban azok miatt kell aggódni, akik eddig sem tudtak félretenni, hiszen az infláció és a rezsiemelkedés őket is érinti. A munkahelyek megőrzése rendkívül fontos kormányzati feladat a válság alatt, hiszen a háztartások többsége néhány hónapnál hosszabb jövedelemkiesést nem tudna átvészelni eladósodás nélkül”
– nyilatkozta Üveges Judit, az Intrum értékesítési igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI és a közösségi média felforgatta a vásárlási szokásokat
A technológia fejlődésével a fogyasztói magatartás is jelentősen átalakult, a…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Bank360: Rekordot döntött a magyarok vagyona, egyre több pénzt visznek külföldre
A lakosság tavaly 6800 milliárd forintot tett félre, a készpénzállomány…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >