Intim viszonyban a vevőkkel
A fogyasztói szokások, az intimhigiénés termékekkel szemben kialakított attitűdök és percepciók folyamatosan változnak. Továbbra is elsődleges szempont, hogy egy egészségügyi betét legyen biztonságos, nedvszívása, illeszkedése, puhasága pedig kifogásolhatatlan. Innovációra a légáteresztő vagy illatosító anyagok használatában, valamint a formák tekintetében van lehetőség. A női higiénés piac az elmúlt években értékben és mennyiségben egyaránt bővült, ezen belül is a fejlett piacoknak megfelelően itthon is egyre népszerűbb a tisztasági betét. A rendszeres kommunikációnak köszönhetően használata minden korosztályban folyamatosan nő. A piaci adatok azt mutatják, hogy egyre nagyobb a kereslet a növényi kivonatot tartalmazó termékek iránt.
Illatos természetesség
A Libresse az elmúlt évben vezette be a Secure Fit technológiával készült Libresse Aloe & Chamomille Invisible terméket normál 10 és 20 darabos kiszerelésben. A technológiának köszönhetően a termék jól illeszkedik, követi a test vonalát, így megfelelő védelmet nyújt.
– Aloe- és kamillakivonata biztosítja az antibakteriális hatást, érzékeny bőrűek is bátran használhatják. Illatmentes, de ugyanakkor illatmegkötő hatása van – tájékoztat Cserepes Szilvia, a Libresse marketingkoordinátora.
Januárban került a hazai üzletek polcaira a Naturella intimtermék-család (egészségügyi betét, tisztasági betét és tampon), bevezetését intenzív instore és outdoor kampány kísérte. A Naturella intim betétek különlegessége a puha, pamutszerű felületükön található kamillakivonatú balzsam.
Az Always továbbra is a nedvességet megkötő Dri Plus rendszernek, valamint a rugalmasan kialakított szárnyaknak köszönhetően népszerű, de jó választásnak bizonyult az illatosított változat, az Always Fresh bevezetése is.
A Carefree piacnyerését az elmúlt évben a változatos formátum biztosította. Ennél a termékcsaládnál szintén megjelent a növényi kivonatot is tartalmazó betét. A természetes hatást fokozza az aloe vera és a légáteresztő bevonat.
A Johnson idén megújította az o.b.® ProComfort termékeket. A többféle méretben kapható új tampon egyesíti magában a megbízható védelmet nyújtó o.b.® csavart bordázat technológiát, és a rendkívül könnyű felhelyezést biztosító, egyedülállóan selymes SilkTouch™ borítást.
Bővülő márkacsaládok az intim mosakodásban
A Bella tavaly bővítette higiéniai termékskáláját a külső intim testrészek mindennapos higiéniájához szükséges kozmetikumcsaláddal. A Bella intim higiéniés mosakodótermékeit kórházi körülmények között, szülészeti-nőgyógyászati osztályon vizsgálták. A gyógynövényes intim mosakodó hárs-, körömvirág- és kamillakivonatot tartalmaz. A sensitive változat allantoinban és D-pantenolban gazdag. A visszazárható csomagolású törlőkendők anélkül semlegesítik az intim szagokat, hogy roncsolnák a természetes baktériumflórát.
Kizárólag a dm üzleteiben forgalmazza a Nivea a Nivea Intimate termékcsalád Intimo Sensitive intim mosakodógélt. Az ernyőmárka többi tagja, a kamillakivonatot és tejsavat tartalmazó Intimo Natural intim törlőkendő és az Intimo Natural Intim mosakodógél más kereskedelmi csatornákban is elérhető.
Az intim mosakodás egyik első hazai úttörőjének számító Lactacyd termékszortimentje immár háromtagú. A mosako-dógél mellett mosakodóhab és törlőkendő közül választhatnak a hölgyek. A korábban elsősorban patikákban forgalmazott termék mára a vegyiáru-üzletek és hipermarketek kínálatának szerves részét képezi.
Az intim törlőkendők piacán szinte a magyarországi debütálást követően megjelentek a kereskedelmi márkás termékek. A dm már néhány éve forgalmazza a Jessat, a Rossmann-nál a Dove mosakodógél és a Carefree intim törlőkendők mellett ott kínálja magát a polcokon a saját márkás Facelle is. A törlőkendők piacán aktívak a diszkonthálózatok is.
Lojalitásprogram a válasz a PL-re
A Nielsen 2008. július–augusztusi adatai szerint a saját márkás termékek részaránya az intim higiéniai kategóriában mind az egészségügyi, mind a tisztasági betét szegmensben húsz százalék körüli. Amíg a kereskedelmi márkák minősége alacsony volt, a fogyasztók bizalmatlanok voltak irántuk. Ma már azonban a korábban fanyalgók is szívesen kísérleteznek. Ezért lesz még nagyobb szerepe a jövőben az úgynevezett lovemarknak, illetve lojalitáserősítésnek, azaz a márka egy magasabb szintre emelésének, és a márkahű fogyasztó különböző előnyökkel járó megjutalmazásának.
– Tény, hogy egyre szélesebb a kínálat a kereskedelmi márkákból. Az árérzékenyebb vásárlók elsősorban ezeket preferálják, és a várható megszorításoknak köszönhetően ez csak erősödni fog – véli Cserepes Szilvia. – Véleményem szerint azonban csak a jó minőségű, alapvető fogyasztói elvárásoknak maximálisan megfelelő kereskedelmi márkák képesek befolyásolni hosszú távon a márkázott termékek forgalmát, hiszen ebben a kategóriában nagyon fontos az ár mellett a megfelelő minőség és megbízhatóság is.
Jönnek a diszkontok és a drogériák?
Évek óta folyamatosan nő a vegyiáru-boltokban eladott intim termékek aránya. A teljes értékesített mennyiség 25 százaléka kel el ebben a csatornában – ennél azonban még egyelőre magasabb a hipermarketek aránya. A szakemberek szerint a vegyiáru-csatorna vezető láncának sikerült olyan stratégiát kialakítania, amely megfelel a vásárlói elvárásoknak, a célcsoport számára kedvező feltételeket biztosít hosszabb távon is. A vásárlók lojálisak, és egyre több terméket vásárolnak meg szakboltokban, amely a hipermarket-csatorna forgalmi részesedésének csökkenését is eredményezi nem egy esetben.
Sándor Judit, a Libresse trade marketing menedzsere hozzáteszi, még mindig jelentős a hipermarketláncok részesedése ezekben az intim higiénés kategóriákban, de véleménye szerint a jövő évben a vegyiáru- és a diszkontcsatornák további erősödésével számolhatunk.
Integrált kommunikáció a sikeres értékesítésért
Az intim termékek gyártói a szokásos instore reklámok és termékminták női lapokban való elhelyezése mellett szívesen lépnek fel tanácsadóként. A szegmens néhány terméke már működtet honlapot, ahol több-kevesebb információval látják el a fiatalokat. A Libresse országosan felvilágosító órákat tart az iskolákban, és a www.libresse.hu honlapjuk közösségi fórumként is működik. A honlapon keresztül ingyenes termékmintát is rendelhetnek.
– A Libresse termékcsalád támogatásában a normál árpromóciók mellett összecsomagolásokat, virtuális kettőt fizet, hármat kap akciókat alkalmazunk, esetenként instore támogatással kiegészítve – mondja Sándor Judit.
Az Always internetes site-ja esőkerülő játékra csábítja a lányokat-asszonyokat, s játékos bugyiteszttel lendít önismeretükön. A honlapon barangolók részletes információt kaphattak itt a november folyamán zajló Spar és Procter & Gamble közös nyereményjátékról is.
Sikeres vásárlói akciót szervezett szeptember–október folyamán a Lactacyd az Auchanban. A cég az intim mosakodógélt, mosakodóhabot vagy törlőkendőt vásárló és a kvízkérdésre helyesen válaszolók között Kriston Intimtorna tanfolyami belépőt, intimtorna DVD-t és szakácskönyvet sorsolt ki. A Lactacyd színvonalas honlapján nőgyógyászati sarok nyújt felvilágosítást az intim mosakodásról. Az oldalon található interaktív kvíz segítségével lemérhetjük ismereteinket az intim testrészek tisztításáról.
A Carefree a nyár folyamán nemzetközi divattervezési versenyt rendezett, a négy hónapig tartó Carefree Fresh Style akció keretében a 15 évnél idősebb magyar lányok a márka honlapjára tölthették fel legfrissebb divatkollekciójukat. A legjobb kreációra bárki szavazhatott, a legtöbb elismerést begyűjtő amatőr vagy profi tervező fődíja egy párizsi utazás volt a Divathétre. A helyi verseny győztese Espirit ruhákat kapott.
Erős-Hajdu Szilvia
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >