Internetes összefogás az árkedvezményekért
Nemrég egy újfajta vásárlási forma kezdett terjedni az interneten. Az alapötlete az, hogy hozzunk össze minél több embert, akik ugyanazt a terméket azonos időben szeretné megvásárolni, így közösen árkedvezményt tudnak kérni az eladótól.
Hazánkban az utóbbi két hónapban alapítottak két internetes oldalt (bonuszbrigad.hu; veddvelem.hu), ami a közösségi vásárlásra épít. A két internetes oldal összehozza a "több vevőt" az eladóval. Ha nem csak én veszek egy darab fényképezőképet, hanem rajtam kívül még másik 50 ember is, akkor összefogva kedvezményt kaphatunk az eladótól. Az alapkoncepciója a cégeknek első ránézésre hasonló, de a gyakorlatban és működési elvben vannak lényeges különbségek.
Mindkét internetes oldalon egy gyors, ingyenes regisztráció után tudunk vevőként is böngészni. A veddvelem.hu-n főként termékekhez, a bonuszbrigád.hu-n pedig szolgáltatásokhoz juthatunk hozzá akciós áron. Ha összejött az eladó által előírt megfelelő számú vevő, a tranzakció automatikusan érvényes lesz és a nyertesek értesítő e-mailt kapnak. Ezután a fizetés, szállítás, teljesítés menete már eltérő a két internetes cég tekintetében. Amíg a veddvelem.hu-n az ügyfelek és az értékesítők maguk intézik egymás között a folyamatot; addig a bonuszbrigád.hu-nál egy előre fizetős internetes rendszeren keresztül vagy bankkártyával vagy átutalással azonnal fizethetünk.
A veddvelem.hu-nál többféle módon is fizethetünk termékünkért, ezért itt a bankkártyás, átutalásos változat mellett más is szóba jöhet. A folyamat még biztonságosabbá tételében még dolgoznak a cégnél. Például minden ügyletnél beépítenének egy előleges rendszert, így a már befizetett előleg miatt, később remélhetőleg nem állnak el az üzlettől a vevők.
Még egy lényeges különbség, hogy a bonuszbrigad.hu-n csak az internetes oldalon megtalálható szolgáltatások közül lehet választani, addig a veddvelem.hu-ra bárki tölthet fel terméket és toborozhat másokat, akik szintén ezt szeretnék megvenni. Tehát ez egy alulról szerveződő vásárlói közösség, ami kialakít egyfajta piacteret.
Mivel mindkét magyar cég elég fiatal még, így havi forgalmi, tranzakciós adatok nem állnak rendelkezésre. Annyit azonban sikerült megtudni a veddvelem.hu ügyvezetőjétől, Kovács Adriántól, hogy mintegy 1500 fős regisztrált tagjuk van jelenleg, aminek 10%-a értékesítő; a lezárt toborzások 15%-a sikeres volt, és 3,5 millió forint összegű tranzakció is történt, amin az ügyfelek együttesen 1 millió, fejenként több mint 30 ezer forintot spóroltak.
A bonuszbrigád.hu ügyvezető társtulajdonosa, Heller Gábor elmondta, hogy 5000 regisztrált tagja van az oldalnak. Az oldalon jelenlevő szolgáltatók száma egyre nő, a szerződéskötés folyamatos az új partnerekkel. Napról-napra több vállalkozás (étterem, kozmetikai szalon, stb.) csatlakozik a Brigádhoz, látván ezen értékesítési modell hatékonyságát és előnyeit. A vállalkozás eddigi tranzakciói főként fitness bérletekhez és éttermi szolgáltatásokhoz jutatták akár 50%-os kedvezménnyel is tagjaikat.
Tovább vizsgálva azt láthatjuk, hogy az eladónak is kényelmes ez az értékesítési forma, hiszen a hagyományos reklámfelületek (nyomtatott sajtó, tévé, rádió), internetes hirdetések drágák és nem lehet nyomon követni hatékonyságukat. Senki sem tudja pontosan, hogy egy tévé- vagy újságreklám hány vevőt csábított el. Ezzel szemben az internetes közösségi oldalakon marketing költség nélkül értékesíthetik termékeiket a cégek, a tagok pedig egymást ösztökélhetik vásárlásra – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >