Internetes lejáratókampány miatt perel a Coca-Cola

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 07. 16. 00:00

A világ vezető üdítőitalgyártója keresetet nyújtott be Argentínában, mert szerintük két Danone-hoz köthető vezető beosztású munkatárs lejárató kampányt indított termékük, a Dasani ásványvíz ellen.

 

A Coca-Cola 2005-ben dobta piacra Argentínában a Dasani nevű
italt. Az országban egyébként a Danone Evian márkája vezet az ásványvizek
piacán. Tavaly decemberben a Coca-Cola kiadott egy közleményt, amelyben
cáfolták azokat a vádakat, hogy a Dasani rákot okoz, és egyébként csapvízzel
töltik meg az üvegeket. Ezek az állítások a mainstream médiában is megjelentek.
A cég most pert indított Buenos Airesben tisztességtelen
kereskedelem miatt. A keresetben megemlítik az Aguas Danone Argentina egyik
vezetőjét és az Euro RSCG marketingügynökség egyik vezetőjét is. A két érintett
nevét a bírósági eljárás végéig nem hozzák nyilvánosságra. A keresetet
"erős bizonyítékok" alapján állították össze, szerintük ez a két
személy irányította a kampányt. A Dasani minőségének megkérdőjelezése
megtévesztette a fogyasztókat, és kárt okozott a cég és a brand hírnevében –
állítják a Coca-Colánál. Ha a vádak igaznak bizonyulnak, a rossz hírkeltők akár
tízezer dolláros bírságot is kaphatnak.
A helyzet pikantériája, hogy míg Argentínában a Danone és a
Coca-Cola komoly versenytársak, addig az Egyesült Államokban több mint két éve
üzlettársak, ugyanis ott az üditőital óriás értékesíti az Eviánt, a Danone
ásványvíz márkáját.

 

Kapcsolódó cikkeink