Levadászták a hamis élelmiszereket
Magyarország aktív közreműködésével ismét eredményesen zárult az „OPSON VI.” élelmiszer-hamisítás elleni nemzetközi művelet. A 2016 decembere és 2017 márciusa között 61 ország részvételével megszervezett akcióban hazánkat a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), valamint a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) képviselte. A magyar szakemberek több mint 47 tonna, valamint további 107 ezer liter terméket vontak ki a forgalomból.
Az EUROPOL és az INTERPOL által koordinált OPSON műveletet 2011-ben szervezték meg először 10 európai ország részvételével. A silány minőségű, hamis élelmiszerek és italok felderítésére fókuszáló akció fontosságát és sikerességét mutatja, hogy lebonyolításában idén már 61 ország működött közre. Az OPSON VI. eredményeit ismertető budapesti sajtótájékoztatón Czuczor Ákos pénzügyőr alezredes elmondta, hogy az akció sikerességéhez az EKÁER (Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszer) is nagyban hozzájárult. A hatékony fellépés érdekében a NAV felkérésére az EUROPOL egy 3 fős szakértői csoportot is delegált, akik a célzott ellenőrzések végrehajtásában is közreműködtek. Dr. Helik Ferenc, a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatóságának vezetője hangsúlyozta:
– Napjainkban az élelmiszer-hamisítás – a drogkereskedelem után – a második legjelentősebb feketepiaci tevékenység, amely potenciálisan súlyos egészségügyi kockázatot jelent a gyanútlan vásárlók számára. A kivont termékek között hamisított méz, lejárt almalé, édesség, alkoholos ital, valamint zöldség-gyümölcs termékek szerepeltek.
A művelet négy hónapja alatt a részt vevő országok érintett szervezetei összesen 9800 tonna, több mint 26,4 millió liter, valamint 13 millió darab terméket foglaltak le, amelyeknek összértéke mintegy 230 millió euró. A nemzetközi összesítésben nagy mennyiségben szereplő hamisított, illetve veszélyes élelmiszerek között megtalálható az olívaolaj, a különböző alkoholos italok, ásványvizek, de olyan luxuscikkek is, mint például a kaviár.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >