Interjú Daradics Kingával, az eMAG új vezérigazgatójával: Jövőkép és innovációk az e-kereskedelemben
Daradics Kinga, az eMAG frissen kinevezett új vezérigazgatója a Pénzcentrumnak adott interjúban a vállalat előtt álló kihívásokról, jövőbeli terveiről és a magyar e-kereskedelem jövőjéről beszélt. Az interjúban szó esett a céget érintő nagyobb befektetésekről, a magyarországi gigaberuházásokról és az új szolgáltatási kísérletekről, amelyek célja az eMAG pozicionálása egy széleskörű kiskereskedelmi szereplőként.
Vezetői váltások és átalakulás
Az elmúlt időszakban az eMAG több felsővezetői váltáson is átment, befejeződött az Extreme Digitállal való egyesülés is. Daradics Kinga szerint a vállalat jövőjére koncentrálnak, különös hangsúlyt fektetve az ügyfélélmény fejlesztésére.
„Május különösen intenzív volt számunkra, heti szinten több új szolgáltatást is bejelentettünk”
– mondta. Az eMAG célja, hogy folyamatosan javítsa az ügyfélélményt és biztosítsa a kényelmet, valamint idő- és költségmegtakarítást az ügyfelei számára.
Pénzügyi kihívások és befektetések
Az üzleti beszámolók alapján az eMAG belföldi értékesítésének árbevétele 78,3 milliárd forint volt a 2022 április – 2023 március időszakban, ami 12 milliárdos csökkenést jelent az előző évhez képest. Az adózott eredményük pedig 4,9 milliárdos veszteségről 9,8 milliárdra nőtt. Daradics Kinga szerint a cégek életében vannak olyan időszakok, amikor nagyobb befektetéseket kell eszközölni, hogy később learathassák a gyümölcsöket.
„Az elmúlt időszakban nagy hangsúlyt fektettünk a logisztikai fejlesztésekre; például létrehoztunk egy 117 ezer négyzetméteres saját raktárat, amihez a csoport több mint 100 millió euróval járult hozzá”
– emelte ki.
Új szolgáltatások és ügyfélélmény
Az eMAG folyamatosan fejleszti kiszállítási szolgáltatásait, bevezette az előfizetéses eMAG Genius szolgáltatást, és továbbfejlesztette kiszállítási megoldásait is, például a napi kétszeri kiszállítással és a szombati csomagautomatás kézbesítéssel. Ezek a befektetések mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az ügyfelek jobban megtapasztalják az eMAG vásárlói élményt.
Piaci verseny és jövőbeli tervek
Az eMAG szembesül a piaci verseny kihívásaival is, például az OTP indította Fizz.hu és a Temu megjelenésével. Daradics Kinga szerint a verseny ösztönzi a céget, hogy még jobban, ügyesebben és okosabban szolgálja ki a vásárlókat. A vállalat célja, hogy pénzt és időt takarítson meg az embereknek, és minél több terméket tegyen elérhetővé, miközben biztosítja a megfelelő értéket a vásárlók számára.
Kiskereskedelem és diverzifikáció
Az eMAG nem csak elektronikai áruházként határozza meg magát, hanem általános vásárlási platformként is. Több mint 12 millió terméket kínál, amelyek között megtalálhatók sportcipők, tisztálkodószerek, italok és baba-mama termékek is. A vállalat célja, hogy minél szélesebb választékot biztosítson a vásárlóknak, és támogassa a magyar cégeket a nemzetközi piacokra való belépésben.
Logisztikai fejlesztések
Az eMAG új logisztikai központja befektetés a jövőbe, amely lehetővé teszi, hogy még hatékonyabbak legyenek. Az automatizált, jól kidolgozott folyamatokkal működő logisztikai bázis nélkül nem tudnák megvalósítani például az aznapi kiszállítást. Ez a bázis nemcsak a növekedéshez nyújt alapot, hanem a hatékony működést is támogatja.
Nemzetközi kitekintés és jövőbeli kilátások
Daradics Kinga korábban évekig dolgozott Romániában felsővezetőként, így jól ismeri a magyar-román gazdasági versenyfutás különböző aspektusait. Véleménye szerint a két országnak akkor van igazán jövője gazdaságilag, ha összefognak és kihasználják a szinergiákat. Az e-kereskedelem jövőjét illetően bizakodó, és úgy gondolja, hogy az emberek egyre inkább vásárolnak online, ami a szektor folyamatos növekedését vetíti előre.
Az eMAG jövője ígéretesnek tűnik, hiszen a vállalat folyamatosan fejlődik, új szolgáltatásokat vezet be, és nagyobb hangsúlyt fektet az ügyfélélmény javítására. Daradics Kinga vezetése alatt az eMAG továbbra is arra törekszik, hogy innovatív megoldásokkal és hatékony működéssel szolgálja ki a vásárlók igényeit, és megőrizze vezető szerepét az e-kereskedelem piacán.
Kapcsolódó cikkeink
Ezek lesznek 2024 karácsonyának slágerajándékai az eMAG-on
Az év végi hajrában egyértelművé vált, hogy mely termékek a…
Tovább olvasom >A tavalyinál jóval optimistábbak a webáruházak a karácsonyt illetően
A reálbérek újbóli emelkedése jó eséllyel már megmutatkozik az idei…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >