Interjú Daradics Kingával, az eMAG új vezérigazgatójával: Jövőkép és innovációk az e-kereskedelemben
Daradics Kinga, az eMAG frissen kinevezett új vezérigazgatója a Pénzcentrumnak adott interjúban a vállalat előtt álló kihívásokról, jövőbeli terveiről és a magyar e-kereskedelem jövőjéről beszélt. Az interjúban szó esett a céget érintő nagyobb befektetésekről, a magyarországi gigaberuházásokról és az új szolgáltatási kísérletekről, amelyek célja az eMAG pozicionálása egy széleskörű kiskereskedelmi szereplőként.
Vezetői váltások és átalakulás
Az elmúlt időszakban az eMAG több felsővezetői váltáson is átment, befejeződött az Extreme Digitállal való egyesülés is. Daradics Kinga szerint a vállalat jövőjére koncentrálnak, különös hangsúlyt fektetve az ügyfélélmény fejlesztésére.
„Május különösen intenzív volt számunkra, heti szinten több új szolgáltatást is bejelentettünk”
– mondta. Az eMAG célja, hogy folyamatosan javítsa az ügyfélélményt és biztosítsa a kényelmet, valamint idő- és költségmegtakarítást az ügyfelei számára.
Pénzügyi kihívások és befektetések
Az üzleti beszámolók alapján az eMAG belföldi értékesítésének árbevétele 78,3 milliárd forint volt a 2022 április – 2023 március időszakban, ami 12 milliárdos csökkenést jelent az előző évhez képest. Az adózott eredményük pedig 4,9 milliárdos veszteségről 9,8 milliárdra nőtt. Daradics Kinga szerint a cégek életében vannak olyan időszakok, amikor nagyobb befektetéseket kell eszközölni, hogy később learathassák a gyümölcsöket.
„Az elmúlt időszakban nagy hangsúlyt fektettünk a logisztikai fejlesztésekre; például létrehoztunk egy 117 ezer négyzetméteres saját raktárat, amihez a csoport több mint 100 millió euróval járult hozzá”
– emelte ki.
Új szolgáltatások és ügyfélélmény
Az eMAG folyamatosan fejleszti kiszállítási szolgáltatásait, bevezette az előfizetéses eMAG Genius szolgáltatást, és továbbfejlesztette kiszállítási megoldásait is, például a napi kétszeri kiszállítással és a szombati csomagautomatás kézbesítéssel. Ezek a befektetések mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az ügyfelek jobban megtapasztalják az eMAG vásárlói élményt.
Piaci verseny és jövőbeli tervek
Az eMAG szembesül a piaci verseny kihívásaival is, például az OTP indította Fizz.hu és a Temu megjelenésével. Daradics Kinga szerint a verseny ösztönzi a céget, hogy még jobban, ügyesebben és okosabban szolgálja ki a vásárlókat. A vállalat célja, hogy pénzt és időt takarítson meg az embereknek, és minél több terméket tegyen elérhetővé, miközben biztosítja a megfelelő értéket a vásárlók számára.
Kiskereskedelem és diverzifikáció
Az eMAG nem csak elektronikai áruházként határozza meg magát, hanem általános vásárlási platformként is. Több mint 12 millió terméket kínál, amelyek között megtalálhatók sportcipők, tisztálkodószerek, italok és baba-mama termékek is. A vállalat célja, hogy minél szélesebb választékot biztosítson a vásárlóknak, és támogassa a magyar cégeket a nemzetközi piacokra való belépésben.
Logisztikai fejlesztések
Az eMAG új logisztikai központja befektetés a jövőbe, amely lehetővé teszi, hogy még hatékonyabbak legyenek. Az automatizált, jól kidolgozott folyamatokkal működő logisztikai bázis nélkül nem tudnák megvalósítani például az aznapi kiszállítást. Ez a bázis nemcsak a növekedéshez nyújt alapot, hanem a hatékony működést is támogatja.
Nemzetközi kitekintés és jövőbeli kilátások
Daradics Kinga korábban évekig dolgozott Romániában felsővezetőként, így jól ismeri a magyar-román gazdasági versenyfutás különböző aspektusait. Véleménye szerint a két országnak akkor van igazán jövője gazdaságilag, ha összefognak és kihasználják a szinergiákat. Az e-kereskedelem jövőjét illetően bizakodó, és úgy gondolja, hogy az emberek egyre inkább vásárolnak online, ami a szektor folyamatos növekedését vetíti előre.
Az eMAG jövője ígéretesnek tűnik, hiszen a vállalat folyamatosan fejlődik, új szolgáltatásokat vezet be, és nagyobb hangsúlyt fektet az ügyfélélmény javítására. Daradics Kinga vezetése alatt az eMAG továbbra is arra törekszik, hogy innovatív megoldásokkal és hatékony működéssel szolgálja ki a vásárlók igényeit, és megőrizze vezető szerepét az e-kereskedelem piacán.
Kapcsolódó cikkeink
Késedelmek várhatóak a Shein és Temu rendeléseknél az amerikai vámhatóságok új intézkedései miatt
A legfrissebb jelentések szerint az amerikai Vám- és Határvédelem (CBP)…
Tovább olvasom >Ezt rendelik a magyarok a netről, ha jó az idő
A legfrissebb adatok szerint az időjárás jelentős hatással van a…
Tovább olvasom >Legyen olcsó és gyors! – Lakossági elvárások a csomagküldőkkel szemben
Az ár a legmeghatározóbb tényező akkor, amikor online vásárlás során…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >