Intenzíven reklámozták a tévében a macskaeledelt
A kutyaeledel forgalma az élelmiszer-kiskereskedelemben mintegy 14 milliárd forintot ért el 2013. december – 2014. május között. Értéket tekintve 1 százalékkal emelkedett a bolti eladás, mennyiségben pedig 2 százalékkal csökkent, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.
Erősen koncentrált az értékesítés. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek a legutóbbi hat hónap során az értékben mért forgalom 78 százalékát vitték el, ahogyan tavaly december–május között is.
A kutyaeledel – értékben mért – élelmiszer-kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2012. december –
|
2013. december –
|
2500 nm felett | 38 | 37 |
401–2500 nm | 40 | 41 |
201–400 nm | 3 | 3 |
51–200 nm | 14 | 14 |
50 nm és kisebb | 5 | 5 |
Forrás: Nielsen
Az eladást ösztönző tévéreklámokra majdnem megduplázták költésüket a piaci szereplők. A Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve kutyaeledelre – hivatalos listaáron – az idei első félévben 358 millió forintot adtak ki. 92 százalékkal többet, mint tavaly január–június között. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Macskaeledelből az élelmiszerüzletek kerekítve 9 milliárd forint bevételt értek el 2013. december – 2014. május között. Ez 6 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Mennyiség szempontjából 4 százalékkal adtak el többet.
Itt az eladásban a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek mellett jelentős szerepet játszanak az 51–200 négyzetméteres csatorna boltjai is. Utóbbiak az értékben mért teljes forgalomból 21 százalékkal részesedtek, 2013. december – 2014. május között.
Itt nyilván ösztönzi a vásárlási kedvet a több reklám. Több mint négyszer annyit költöttek az érdekelt vállalatok macskaeledelek tévéreklámjaira idén az első hat hónapban, mint a tavalyi hasonló periódusban.
A macskaeledel – értékben mért – élelmiszer-kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2012. december –
|
2013. december –
|
2500 nm felett | 33 | 32 |
401–2500 nm | 34 | 37 |
201–400 nm | 5 | 5 |
51–200 nm | 23 | 21 |
50 nm és kisebb | 5 | 5 |
Forrás: Nielsen
Ezt mutatják a Nielsen adatai, a szpotszinten vizsgált csatornák alapján: hivatalos listaáron ugyanis macskaeledelnél 1,6 milliárd forintos reklámköltést regisztráltunk az idei első félév során. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Listaáron számított tévéreklámköltés állateledelnél (millió forintban)
Kategória |
2013.
|
2014.
|
Kutyaeledel | 186 | 358 |
Macskaeledel | 394 | 1611 |
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >Tanuljunk nyelveket – A nap képe
Frenetikus szövegfordítások – a leiterjakab FB oldalán találtuk, és persze…
Tovább olvasom >