Intenzíven reklámozták a tévében a macskaeledelt

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 09. 16. 09:52

A kutyaeledel forgalma az élelmiszer-kiskereskedelemben mintegy 14 milliárd forintot ért el 2013. december – 2014. május között. Értéket tekintve 1 százalékkal emelkedett a bolti eladás, mennyiségben pedig 2 százalékkal csökkent, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

Erősen koncentrált az értékesítés. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek a legutóbbi hat hónap során az értékben mért forgalom 78 százalékát vitték el, ahogyan tavaly december–május között is.

A kutyaeledel – értékben mért – élelmiszer-kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)

Bolttípus

2012. december –
2013. május

2013. december –
2014. május

2500 nm felett 38 37
401–2500 nm 40 41
201–400 nm 3 3
51–200 nm 14 14
50 nm és kisebb 5 5

Forrás: Nielsen

Az eladást ösztönző tévéreklámokra majdnem megduplázták költésüket a piaci szereplők. A Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve kutyaeledelre – hivatalos listaáron – az idei első félévben 358 millió forintot adtak ki. 92 százalékkal többet, mint tavaly január–június között. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

 

Macskaeledelből az élelmiszerüzletek kerekítve 9 milliárd forint bevételt értek el 2013. december – 2014. május között. Ez 6 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Mennyiség szempontjából 4 százalékkal adtak el többet.

Itt az eladásban a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek mellett jelentős szerepet játszanak az 51–200 négyzetméteres csatorna boltjai is. Utóbbiak az értékben mért teljes forgalomból 21 százalékkal részesedtek, 2013. december – 2014. május között.

Itt nyilván ösztönzi a vásárlási kedvet a több reklám. Több mint négyszer annyit költöttek az érdekelt vállalatok macskaeledelek tévéreklámjaira idén az első hat hónapban, mint a tavalyi hasonló periódusban.

 

A macskaeledel – értékben mért – élelmiszer-kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)

Bolttípus

2012. december –
2013. május

2013. december –
2014. május

2500 nm felett 33 32
401–2500 nm 34 37
201–400 nm 5 5
51–200 nm 23 21
50 nm és kisebb 5 5

Forrás: Nielsen

Ezt mutatják a Nielsen adatai, a szpotszinten vizsgált csatornák alapján: hivatalos listaáron ugyanis macskaeledelnél 1,6 milliárd forintos reklámköltést regisztráltunk az idei első félév során. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

 

Listaáron számított tévéreklámköltés állateledelnél (millió forintban)

Kategória

2013.
első félév

2014.
első félév

Kutyaeledel 186 358
Macskaeledel 394 1611

Kapcsolódó cikkeink