Intelligens minifarmok a konténerekben
Áruszállító konténereket eddig csak teherhajókon és vonatokon láttunk, hamarosan azonban a városokban is feltűnhet egy-egy fémdoboz; a Freight Farmshoz hasonló vállalatok szuper intelligens mini farmokat építenek a konténerekből.
A Google kaliforniai munkatársai már élvezhetik a konténerben, high tech körülmények között termelt levélzöldségeket, miután a Freight Farms beüzemelte mini farmját a telephelyükön. Az amerikai mezőgazdasági vállalat a konténerek újrahasznosítására specializálódott, és eddig ötvennégy mini farmot értékesített az Egyesült Államokban. A cég feladata komoly kihívást jelent, hiszen a fényt át nem eresztő fém konténerekben mindössze 29 négyzetméter terület áll a termelők rendelkezésére.
A növények fényigényének kielégítése mellett a megfelelő víz- és tápanyagellátást is biztosítani kell, a dobozokban ráadásul extrém hőmérséklet is kialakulhat, ami gyorsan tönkreteheti a termést. A megoldást a hidroponikus rendszer és a teljes mértékben automatizált ellátórendszer jelenti, amelynek segítségével a kis konténerekben annyi levélzöldség termeszthető, mint egy négyezer négyzetméter nagyságú termőföldön, ráadásul 90 százalékkal alacsonyabb vízfogyasztás mellett.
A Freight Farms elsősorban levélzöldségek és fűszernövények termesztésére ajánlja a konténereket, az egységek hatékony segítséget jelenthetnek a városokban működő éttermeknek, amelyek így az év 365 napján fedezhetik fűszerszükségletüket, ráadásul friss és ellenőrzött forrásból. A high tech farmok erőssége a gyártó szerint a hordozhatóságuk: a kiépített konténerfarm gyakorlatilag bárhova elszállítható, igaz, az induló költsége tetemes, mintegy 82 ezer dollár (23,7 millió forint). A Freight Farms még csak most bontogatja a szárnyait, de az amerikai gazdák érdeklődését már felkeltette: a mezőgazdasági minisztérium közlése szerint már több farmernek biztosítottak állami támogatást a konténerek megvásárlására. (Máté Endre, blog.syngenta.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A Schwarz Csoport és a Google együttműködése új szintre emeli a kiberbiztonságot Európában
A Lidl és Kaufland márkákat birtokló Schwarz Csoport hosszú távú…
Tovább olvasom >Az idei aszály a konzervipar teljesítményére is negatív hatással volt
Közepes csemegekukorica-termést és gyenge zöldborsótermést vásárolhatott fel idén a hazai…
Tovább olvasom >A vörös és a fejes káposzta ára is emelkedett
A KSH adatai szerint Magyarországon fejes káposztából 11 százalékkal kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >