Innovatív termékek
Az Erste Bank vállalati üzletága a válság alatt aktív maradt a kkv-hitelezés terén, és továbbra is nyitott a meglévő és a potenciális ügyfelek megfelelően alátámasztott hiteligényeire – mondta Vitéz Krisztián. – Mind a rövid, mind a hosszú lejáratú finanszírozás terén számos konstrukcióval állunk ügyfeleink rendelkezésére.
Mennyiben alakultak át a válság második éve után az üzletikockázat-értékelések?
V. K.: – Bankunk a válság előtt is megfelelő alapossággal elemezte ügyfelei kockázatát, így az értékelési rendszerünk alapjain a válság alatt sem kellett változtatni. A cégek múltbeli teljesítményének elemzése mellett a korábbinál nagyobb súlyt kapott ügyfeleink jövőbeni elképzeléseinek, terveinek vizsgálata, azok megalapozottságának értékelése.
Elmondhatom, hogy a válság alatt bevezetett új, innovatív termékeinkkel mi is hozzájárultunk ahhoz, hogy ügyfeleink gyorsabban és zökkenőmentesebben tudjanak igazodni a megváltozott piaci körülményekhez.
Ilyen innovatív termékek az Európai Beruházási Bank és az MFB által refinanszírozott kkv-hitelkonstrukciók, de a kifejezetten a kkv-k igényeire szabott, rugalmasan hozzáférhető és egyben magas kamatot biztosító Kamatlépcső betéti ajánlatunk is keresett az ügyfelek körében. A devizapiacokhoz azonnali, kényelmes és internet alapú hozzáférést biztosító NetTrader szolgáltatást pedig szintén egyre többen használják.
Milyen új hiteltermékek bevezetésére készülnek?
V. K.: – Az Erste Bank kínálatában a széles körben nyújtott támogatott hitelek mellett hamarosan megjelennek a kibővülő Széchenyi Kártya Program új elemei is. Mindezek mellett új megállapodást kötöttünk régi partnereinkkel (EIB, EBRD), melyek biztosítják azt, hogy a kkv-hitelezésben továbbra is a piacvezető bankok egyike lehessünk.
A fentiek mellett pedig, a korábbiakhoz hasonlóan, a jövőben megjelenő MFB konstrukciók is elérhetőek lesznek ügyfeleink számára bankunkban.
Milyen vállalkozásélénkítő lépésekre lenne szükség ahhoz, hogy a hitelezés közelítsen a két évvel ezelőttihez? Vagy kialakult már egy más, tartós trend?
V. K.: – Egyetértünk azzal az iránnyal, hogy a kis- és középvállalkozások működési környezetét javítani kell (adminisztratív terhek csökkentése, egyszerűsített adózási környezet bevezetése, belföldi és exportértékesítési lehetőségek bővítése). Ezt követően a bankrendszer automatikusan alkalmazkodik az ügyfelek megnövekedett üzleti igényeihez, hiszen ez minden szereplő alapvető érdeke.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Távozik a Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatója
Távozik a posztjáról a Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatója március 5-ével –…
Tovább olvasom >Hungexpo: több mint 23 ezer látogató kereste fel a Utazás+ Kiállítást és a Budapest Boat Show-t
Több mint 23 ezer látogató kereste fel a 47. Utazás+…
Tovább olvasom >