Innovatív termékek

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2010. 11. 02. 19:11

Az Erste Bank vállalati üzletága a válság alatt aktív maradt a kkv-hitelezés terén, és továbbra is nyitott a meglévő és a potenciális ügyfelek megfelelően alátámasztott hiteligényeire – mondta Vitéz Krisztián. – Mind a rövid, mind a hosszú lejáratú finanszírozás terén számos konstrukcióval állunk ügyfeleink rendelkezésére.

Mennyiben alakultak át a válság második éve után az üzletikockázat-értékelések?

V. K.: – Bankunk a válság előtt is megfelelő alapossággal elemezte ügyfelei kockázatát, így az értékelési rendszerünk alapjain a válság alatt sem kellett változtatni. A cégek múltbeli teljesítményének elemzése mellett a korábbinál nagyobb súlyt kapott ügyfeleink jövőbeni elképzeléseinek, terveinek vizsgálata, azok megalapozottságának értékelése.

Elmondhatom, hogy a válság alatt bevezetett új, innovatív termékeinkkel mi is hozzájárultunk ahhoz, hogy ügyfeleink gyorsabban és zökkenőmentesebben tudjanak igazodni a megváltozott piaci körülményekhez.

Ilyen innovatív termékek az Európai Beruházási Bank és az MFB által refinanszírozott kkv-hitelkonstrukciók, de a kifejezetten a kkv-k igényeire szabott, rugalmasan hozzáférhető és egyben magas kamatot biztosító Kamatlépcső betéti ajánlatunk is keresett az ügyfelek körében. A devizapiacokhoz azonnali, kényelmes és internet alapú hozzáférést biztosító NetTrader szolgáltatást pedig szintén egyre többen használják.

Milyen új hiteltermékek bevezetésére készülnek?

V. K.: – Az Erste Bank kínálatában a széles körben nyújtott támogatott hitelek mellett hamarosan megjelennek a kibővülő Széchenyi Kártya Program új elemei is. Mindezek mellett új megállapodást kötöttünk régi partnereinkkel (EIB, EBRD), melyek biztosítják azt, hogy a kkv-hitelezésben továbbra is a piacvezető bankok egyike lehessünk.

A fentiek mellett pedig, a korábbiakhoz hasonlóan, a jövőben megjelenő MFB konstrukciók is elérhetőek lesznek ügyfeleink számára bankunkban.

Milyen vállalkozásélénkítő lépésekre lenne szükség ahhoz, hogy a hitelezés közelítsen a két évvel ezelőttihez? Vagy kialakult már egy más, tartós trend?

V. K.: – Egyetértünk azzal az iránnyal, hogy a kis- és középvállalkozások működési környezetét javítani kell (adminisztratív terhek csökkentése, egyszerűsített adózási környezet bevezetése, belföldi és exportértékesítési lehetőségek bővítése). Ezt követően a bankrendszer automatikusan alkalmazkodik az ügyfelek megnövekedett üzleti igényeihez, hiszen ez minden szereplő alapvető érdeke.

Kapcsolódó cikkeink