Innovatív kezdeményezés a mezőgazdaságban: Magro.hu
A mezőgazdaság és az e-kereskedelem lehetőségeit ötvözi a napokban elindult online piactér, a Magro.hu. Szinte minden mezőgazdasági termény és haszonállat értékesítését támogatja, és összeköti a termelőket, a viszonteladókat, a feldolgozókat, a gyártókat, és nagyobb árbevételhez juttatja őket. Különlegessége, hogy automatizálja az adásvételi folyamatokat, azaz az eladók és a vevők csak feltöltik ajánlataikat és a piactér mindent intéz számukra. Jelenleg nincs a magyar piacon a Magro-hoz hasonló, a kereskedést automatizált folyamatokkal támogató piactér.
Sokat cikkeztek az elmúlt hónapokban arról, mely ágazatok teljesítettek különösen jól hazánkban 2011-ben. A mezőgazdaság teljesítménye döntően járult hozzá a GDP növekedéséhez, az e-kereskedelem pedig változatlanul a gazdaság legdinamikusabban fejlődő területe, amely töretlenül növekszik, dacolva a válsággal. A két húzóágazat metszetében hozta létre a MagroPontHu Kft. a Magro.hu online piacteret.
A Magro.hu egy speciálisan a mezőgazdaságra tervezett online piactér. Főként gabonafélék, szántóföldi- és takarmánynövények, valamint állatok kereskedelmét segíti, de egyéb mezőgazdasági termékek (pl. zöldségek, gyümölcsök) adásvételét is támogatja.
A piactér megnyitását bő 1 éves tervezőmunka előzte meg. A cég először egy országos reprezentatív piackutatást végzett több száz termelő és felvásárló körében, majd stratégiai- és üzleti tervet készített, amelyet az informatikai specifikáció és rendszerfejlesztés követett.
„A Magro.hu azzal a trenddel megy szembe, hogy a mezőgazdasági kereskedés egysíkúan, sokszor átláthatatlanul működik, az emberek nem jutnak elég információhoz, ezért gyakran rossz döntéseket hoznak” – mondta Bóné Tímea, a Magro.hu piactér tulajdonosa. „A piactéren csak ellenőrzött cégek, egyéni vállalkozók és őstermelők szerepelhetnek, akik az adásvétel után kötelezően értékelik egymást, s mi ebből egy ún. bizalmi indexet számolunk. Ez az eszköz hozzájárul majd az iparágban hagyományosan alacsony bizalom megerősödéséhez.”
A Magro.hu online megközelítésben szemléli a mezőgazdasági értékesítést, és hozzáférést ad a magyar mezőgazdasági termelőknek és felvásárlóknak egy non-stop működő piachoz. A termelők, így akkor érhetik el a vevőket, amikor az nekik leginkább megfelel és folyamatosan értesülhetnek a terményükre és haszonállataikra érkező ajánlatokról e-mailen, sms-ben és szöveges rendszerüzeneten keresztül.
Tehát, függetlenül attól, hogy közvetlenül a termőföldről, vagy raktáron keresztül értékesít a termelő az adott időszakban, az oldalon keresztül sokkal több vevőt tud elérni, mint a hagyományos módon, valamint megtalálja a lehető legjobb árat terményéért.
A 4 héttel ezelőtt elindult piactér már elérte a napi 300 látogatót, 410 regisztrált tagja van (eladó és vevő), és jelenleg összesen 96 eladási és vételi ajánlat található rajta. (Az ajánlatok aktuális számáért kattintson ide.) Az oldal nem szezonálisan működik, minden évszakban lesznek üzletkötések rajta keresztül, a közelgő aratás, pedig, várhatóan még inkább megnöveli majd az érdekelődést a piactér iránt.
Jelenleg kb. 200 fajta termény és állatfajta tölthető fel összesen 11 kategóriában, de folyamatosan bővül a terménylista az igényeknek megfelelően.
Az iparági szervezetek nagyon pozitívan reagáltak a Magro.hu szolgáltatására. A MAGOSZ és a MOSZ támogatja és számos helyen teret ad a bemutatkozásnak, a fiatal gazdákat tömörítő AGRYA pedig fontos kezdeményezésnek tartja a piacteret.
A piac egyik nagy szereplője, a növénytermesztéssel és állattenyésztéssel is foglalkozó mezőségi vállalat, a Mezőfalvai Zrt. vezérigazgatója, Zászlós Tibor szerint: „Az oldalon azok a szereplők lesznek sikeresek, akik nyitottak az új megoldásokra, nem ülnek a babérjaikon és nem csak szemlélik, hogyan viszik el mások a jó üzleteket, hanem törekednek arra, hogy kibővítsék a partnerkörüket, és jobb áron kereskedjenek. Én mindenképpen fontosnak tartom a piacteret, mert úgy gondolom, hogy már megérett a mezőgazdasági piac is a Magro.hu-ra.”
Az e-kereskedelem egyik meghatározó szereplője, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) elnöke, Kis Ervin Egon hasonlóképpen nagyon innovatív kezdeményezésnek tartja a Magro-t. „Én úgy látom, hogy a Magro.hu az utóbbi évek egyik legígéretesebb kezdeményezése. Minden lehetősége megvan arra a csapatnak, hogy sikerre vigye a piacteret, nagyon jó a modell, és segíti a transzparenciát is a mezőgazdaságban.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >