Innovációkra éhesek a papírfogyasztók
A háztartási higiéniai papírárukon belül a háztartási papírtörlő növekedése volt a legszámottevőbb az elmúlt egy év távlatát tekintve. Ebben a kategóriában is fontos a folyamatos fogyasztói elégedettség fenntartása, ami leginkább a termék minőségét érinti.
A vásárlói kosárértékek növekednek. Ez főleg a papír zsebkendő kategóriában, a dobozos kiszerelésű papír zsebkendőknek köszönhető, de egyre több a 7–10 db-os, kiscsomagos kiszereléseket választó fogyasztó is. A háztartási papírtörlők esetében a tendencia az 1 és 2 tekercses, egyre nagyobb lapszámú kiszerelések iránti kereslet fejlődését mutatja. A vásárlói igények a toalettpapírok esetében, a nagyobb kiszerelésű, általában illatosított, minimum háromrétegű, kiváló ár-érték arányú termékek irányába tolódnak.
A vásárlók kedvelik és keresik az akciós árral és extra, másodlagos kihelyezésen megtalálható, nagy kiszerelésű higiéniai és háztartási papíráru termékeket.
Folyamatos termékfejlesztések
a márkahűségért
– Termékfejlesztéseinket nemcsak a piackutatási adatok, hanem természetesen a fogyasztói igények által támasztott követelmények is meghatározzák. Ezért fogyasztói kutatással és a mintatermékek fogyasztói tesztelésével is igyekszünk minél több visszajelzést kapni a piaci trendekről és elvárásokról. Tesszük ezt azért, hogy növeljük az Ooops! fogyasztóink elégedettségét, és újabb, lojális vásárlókkal bővüljön a márkahű felhasználók tábora – hangsúlyozza Varga Orsolya, a Vajda Papír Kft. brand managere.
A Vajda Papír a növekvő piaci igényekre reagálva több új terméket is bevezetett. Ilyen például az egytekercses Ooops! Maxi háztartási papírtörlő termékük, amely 500 lapjával és gigantikus méreteivel igazán hosszan tartó, gazdaságos megoldás a háztartások minden csurranó-cseppenő problémájára. A vállalat legfrissebb fejlesztése, az Ooops! Duo XXL, amely 220 puha, de mégis kiválóan nedvszívó lapjával remekül használható bármilyen területen a konyhától a garázsig.
– A gyermekekről sem feledkeztünk meg, hiszen az Ooops! Frozen 2 tekercses hópehelymintás papírtörlőt, az Ooops! Frozen 4 rétegű 10×8 db-os papír zsebkendőt és a Frozen dobozos papír zsebkendőt a Jégvarázs című, Disney-mesét kedvelőknek terveztük. Idén decembertől pedig már elérhető lesz az új Ooops! StarWars portfólió, papír zsebkendő, dobozos zsebkendő és különleges papír tányéralátét az új Star Wars film magyarországi bemutatójával egy időben – ismerteti Varga Orsolya.
Az Ooops! márkával idén már többször találkozhattak a vásárlók a televíziók képernyőjén, és különböző rendezvényeken. Emellett megjelentek a legkedveltebb női magazinok hasábjain, a háztartási praktikákat, recepteket, családi programokat felsorakoztató leglátogatottabb internetes oldalakon. A fogyasztókkal folyamatosan tartják a kapcsolatot Youtube csatornájukon, illetve napi Facebook-posztjaikon keresztül, és ez a trend 2017-ben is folytatódni fog.
Idén szeptemberben indult, BAJKEVERŐK néven egy könnyed, mégis szórakoztató promóciójuk, amelyben arra kérték a szülőket, hogy fotózzák, videózzák le otthon a rosszban sántikáló vagy maszatos arcú csemetéket, és Facebook-oldalukon feltöltve osszák meg azokat.
A promóció folytatásaként október elejétől egészen november végéig arra buzdították a vásárlókat, hogy az Ooops! termékek vásárlásával vegyenek részt fogyasztói nyereményjátékukban. Próbálják ki közkedvelt, prémium termékeiket és emellett szerencséjüket is! Az aktivitást hangsúlyos bolti, in-store kommunikációval is támogatták az október végi, november eleji időszakban.
Antibakteriális összetétel
– A Zewa márka innovációival a piaci igényeket és fogyasztói trendeket követi, hiszen termékeink alapvető célja, hogy az emberek életét megkönnyítsük, kényelmesebbé tegyük, emellett igyekszünk egy kis kényeztetést is nyújtani, természetesen a már megszokott Zewa minőség mellett – mondja Hegedűs Eszter, az SCA Hygiene Products Kft. brand managere.
A Zewa toalettpapír kategóriában idén tavasszal egy új, 4 rétegű mandulatejjel átitatott, különlegesen puha és kellemes illatú toalettpapírt vezetett be. Év végén pedig az antibakteriális hatással rendelkező Zewa Softis Protect papírzsebkendővel jelentek meg a piacon.
– A termék a benne lévő összetevőknek köszönhetően hatékonyan csökkenti a zsebkendőre kerülő baktériumok számát, ezáltal segíthet megelőzni a megfázásos betegségek tovább terjedését. A Zewa Softis Protect zsebkendők mindemellett aloe vera kivonatát is tartalmazzák, és friss illattal kényeztetik az orrot. Klinikailag teszteltek, puha anyagukkal nem irritálják a bőrt. Hamarosan a dobozos papír zsebkendő kínálatunk is megújul, és jövőre is több innovatív termékújdonságunk lesz, mind toalettpapír, mind papír zsebkendő kategóriában, valamint konyhai papírtörlő termékeink is felfrissülnek – tette hozzá Hegedűs Eszter.
A Zewa márka sikereit TV, közterületi, digitális és print hirdetésekkel támogatják, különböző eseményeken is részt vesznek, ahol elérhetik célcsoportjukat. Emellett kihasználják az in-store kommunikáció nyújtotta lehetőségeket is. Mintaszórással is segítik az új termékek kipróbálását.
– Nemrég zárult egy nagysikerű országos Zewa promóciónk, amely beváltotta a hozzá fűzött reményeket, így elképzelhető, hogy a közel jövőben lesz újabb fogyasztói promóciónk – árulta el Hegedűs Eszter.
Ami 100-as, az legyen 100-as!
A háztartási higiéniai papíráruk kategóriában a legnagyobb arányt továbbra is a toalettpapírok képviselik. A 3 rétegű termékek a legkeresettebbek és a piac fokozatosan a nagyobb kiszerelések felé mozdul el. A második legnagyobb szegmenst jelentő papír zsebkendők esetében nagyrészt a 90 és 100 db-os kiszerelések vezetnek. Ezt követik az évről évre egyre népszerűbb 9-10-db-os csomagok és a dobozos változatok.
– A háztartási papírtörlők szegmensben jelentős fejlődés figyelhető meg, az egytekercses, úgynevezett belsőmagos termékek értékesítésében, de továbbra is nagyon népszerűek a hagyományos 2 tekercses, 2 és 3 rétegű termékek. A papírszalvéták zárják a sort, melyek eladási adatai kis mértékben, de csökkenést mutatnak. Évről évre egyre nagyobb a kereskedelmi márkák piaci részesedése, mely leginkább a papírtörlők esetében mutatkozik meg 60% feletti részaránnyal. A szalvéták esetén azonban továbbra is erős a gyártói márkák szerepe – ismerteti piaci tapasztalataikat Pintér Nóra, a Sofidel Hungary Kft. Product Managere.
A szezonban több nyereményjátékuk is fut párhuzamosan. Az egyik az idén, immáron ötödik alkalommal a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyhasználóival közösen megrendezett, már hagyományosnak mondható Magyar Termék promóció. A másik kiemelt akciójuk pedig a január végéig tartó Bianka 100-as nyereményjáték, amely során 100 napon keresztül napi egy, vagyis összesen 100 darab wellness hétvégét sorsolnak ki a játékban részt vevő vásárlók között.
Több mint hasznos papírdarab
Egy „modern” papír zsebkendőnek ma már az alapfunkción kívül számos fontos tulajdonsággal kell rendelkeznie: lehetőleg ne szakadjon cafatokra orrfújás közben, kényeztessen, legyen benne valami extra – legyen az egy kellemes illat, vagy funkció, vagy épp legyen extra puha, és emellett lehetőleg legyen esztétikus is, bárhova helyezzük. Éppen ezért a papír zsebkendők tekintetében a vásárlók egyre tudatosabban választanak, és a prémium termékek felé mozdulnak el.
A Kleenex, prémium kategóriás papír zsebkendők gyártója, a Kimberly Clark a megfogalmazott fogyasztói igényeket igyekszik hiánytalanul kielégíteni.
– A 4 rétegű Kleenex Balzsam zsebkendő (ami személyes kedvencem, és orrom megmentője egy megfázás esetén vagy allergiás időszakban), például körömvirágbalzsammal óvja a kipirosodott orrok érzékeny bőrét. Egy betegség esetén nem mindegy, hogy orrunk kisebesedik, vagy enyhülést jelent egy puha, védelmező zsebkendő használata. A Kleenex Balzsam és Menthol papír zsebkendő bedugult orr esetén még a légzést is meg tudja könnyíteni. A szintén 4 rétegű Kleenex Ultra Soft zsebkendő használata, mely a legpuhább zsebkendő a piacon, segít megelőzni az orr kipirosodását – árulja el Kürti Viktória, a DunaPro brand managere.
A Kleenex dobozos papír zsebkendői esztétikus látványt jelentenek lakásunk bármely pontján elhelyezve. A piac igyekszik változatosan kielégíteni a fogyasztói igényeket, elvárásokat a termékek csomagolását tekintve is. Megfigyelhető a dobozos és az „on the go” (kiscsomagos) papír zsebkendők fejlődése. Ezért a Kleenex dobozos papír zsebkendők is egyre szebb, esztétikusabb designnal jelennek meg.
– A legkisebb fogyasztók is egyre fontosabbak, részükre is igyekszünk vonzó termékeket kínálni. A Kids Collection zsebkendők használatával játékossá, izgalmassá tehetjük az orrfújást a gyermekek számára is. Tapasztalatom szerint a fogyasztók keresik az árakciókat ebben a kategóriában is. Az őszi-téli időszak beköszöntével a DunaPro is igyekszik árakciókkal, leaflet megjelenésekkel, másodkihelyezésekkel támogatni a Kleenex papír zsebkendőket – jelzi Kürti Viktória.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >