Innovációk napja idén már negyedszer – beszámoló
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott innovációs verseny, amelynek díjátadóját idén újra egész napos szakmai konferencia kísérte. Az innováció jegyében rendezett Innovációk napja eseményre és benne az Inno d’Or – Év innovációja 2024 verseny díjátadójára a Hungexpon került sor, május 16-án.
Az eseményen izgalmas szakmai előadásokra és beszélgetésekre került sor, amelyek bemutatták az aktuális újdonságok és újítások jellemzőit, majd átadására kerültek az Inno d’Or – Év innovációja 2024 díjak és különdíjak is.
Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője
Az eseményt Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője nyitotta meg, és foglalta össze röviden az FMCG piac aktuális innovációs helyzetét, amelynek tükröt tartott az idei verseny is. Sajnos, a gazdasági környezet, a bizonytalan piaci helyzet és a fogyasztók szűk pénztárcája nem kedvez az innovációknak. Kevesebben merik vállalni az innovációk költségeit, de a vásárlók is nehezebben vehetők rá, hogy költsenek egy-egy újdonság kipróbálására. Ugyanakkor mindig támogatja a kilábalást az innovációk húzó ereje, így sosem szabad feladni az ilyen irányú törekvéseket. Az idei versenyen bemutatott újdonságokra mindenképp büszkék lehetnek a pályázók, hiszen számos olyan termék került bemutatásra, amely irányt és példát mutat a piac szereplőinek.
Nemzetközi innovációs trendek
Dalmadi Júlia, a Trans Food Mission és a Secontaste alapítója
Elsőként Dalmadi Júlia, a TransFoodMission és a Secontaste alapítója mutatta be, hogyan válaszolhat az élelmiszeripar a fenntarthatósági kihívásokra. Előadásában három fontos terület kiemelésével – elszabadult alapanyagárak, erőforrások kihasználása, élelmiszerpazarlás – és a rájuk hozott konkrét példákkal szemléltette a helyzetet.
Az egyre dráguló kakaóipar innovációi között szerepelt egy amerikai cég, amely molekuláris szintű ízprofil-alkotást alkalmaz alternatív alapanyagokból a csokoládé ízélményének megteremtésére. Emellett egy sejtalapú mezőgazdasági technológiát is bemutatott, amely a csokoládégyártást újragondolja, míg egy brit kezdeményezés Szent János kenyeret és árpát használ fel, hogy kakaómentes, csokoládé ízű terméket állítson elő. Az erőforrások fenntartható felhasználását illetően Dalmadi Júlia a Starbucks és a kanadai Tejipari Szövetség együttműködését említette, amely támogatást nyújt a környezetkímélő gazdálkodásra váltó tejtermelőknek.
Kiemelte: az upcycling mint innovációs forma, nemcsak környezeti előnyökkel jár, hanem gazdasági hasznot is eredményez: értéket teremt az elpazarolt nyersanyagokból. Saját vállalata példáját is felhozta, amely a sörgyártás melléktermékeit felhasználva készít reggelizőpelyhet és sörkorcsolyát.
Szóba került egy olyan innovatív ital is, amely koffein alapú, de nem tartalmaz kávét vagy teát: a koffeint olyan alapanyagokból nyerik, amelyek más cégek számára melléktermékként keletkeznek. A folyamat ízfeltérképezéssel kezdődik, ami segít meghatározni, hogy mely melléktermékek alkalmasak a kívánt ízvilág létrehozására.
A teljes beszámoló itt olvasható…
Kapcsolódó cikkeink
És jött a doktor…
Ha az élelmiszereknek létezne a Maslow-piramishoz hasonló logikájú osztályozása, abban…
Tovább olvasom >BIG: a leginnovatívabb márkákat értékelő nemzetközi díj
A saját márkákat értékelő European Private Label Awardsot is jegyző…
Tovább olvasom >Innovációk napja idén már negyedszer
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >