Innováció, fenntarthatóság és magyar identitás a logisztikai piacon
A FOXPOST 2014-ben indult útjára magyar start-up vállalkozásként azzal a céllal, hogy egy kényelmes, fenntartható és hatékony csomagküldési megoldást biztosítson az online vásárlók számára, amelyet mára Magyarország egyik legnagyobb csomagautomatákat üzemeltető cégeként tartanak számon. Sikerének egyik titka a vertikális integrációban rejlik, amely lehetővé teszi, hogy az egész logisztikai láncot házon belül kezeljék: a sofőröket, az informatikai rendszert és a csomagautomatákat egyaránt.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.

Bengyel Ádám
alapító és vezérigazgató
FOXPOST
A fenntarthatóság mindig is központi szerepet játszott a FOXPOST filozófiájában. Az automatás rendszer segítségével egy futár akár ezer csomagot is képes egy nap alatt eljuttatni az automatákhoz, szemben a hagyományos házhoz szállítással, ahol ez a szám 100-150 címre korlátozódik. A környezettudatos megoldásokat fenntartható működésre optimalizált raktárakkal és elektromos járművekkel folytatott kísérletezésekkel is támogatják. A FOXPOST számára a technológiai innovációk is fontosak, legyen szó mobilalkalmazásról, dinamikus kapacitáskezelési rendszerekről vagy mozgó csomagautomatákról.
A vállalat azonban nemcsak a technológiai és a fenntarthatósági fejlődésben jár az élen, hanem büszkén hangsúlyozza magyar gyökereit is. Bár ma már a Packeta Group része, a cég továbbra is megőrzi lokális identitását és elkötelezett a hazai piac iránt. Ezért is volt különösen fontos számukra az együttműködés a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amely a magyar termékek és szolgáltatások népszerűsítését tűzte ki zászlajára.
A jövőben a FOXPOST célja, hogy tovább bővítse hálózatát, és növelje az automatás átvételek arányát a házhoz szállítással szemben. Ezen túlmenően, technológiai újításokkal – mint a mobilalkalmazás és a dinamikus kapacitáskezelés – még kényelmesebbé és gyorsabbá kívánják tenni szolgáltatásaikat. //
Kapcsolódó cikkeink
Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Hazai termékek elismerését segíti a minőségrendszerekhez történő csatlakozás
A vásárlók bizalmának növelésén túl piaci előnyökkel is jár a…
Tovább olvasom >Siófok, Budapest és Eger népszerűsége a nyáron is töretlen a magyar vendégek körében
Siófok továbbra is a legvonzóbb nyári úti cél a magyarok…
Tovább olvasom >