Innováció, fenntarthatóság és magyar identitás a logisztikai piacon
A FOXPOST 2014-ben indult útjára magyar start-up vállalkozásként azzal a céllal, hogy egy kényelmes, fenntartható és hatékony csomagküldési megoldást biztosítson az online vásárlók számára, amelyet mára Magyarország egyik legnagyobb csomagautomatákat üzemeltető cégeként tartanak számon. Sikerének egyik titka a vertikális integrációban rejlik, amely lehetővé teszi, hogy az egész logisztikai láncot házon belül kezeljék: a sofőröket, az informatikai rendszert és a csomagautomatákat egyaránt.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.

Bengyel Ádám
alapító és vezérigazgató
FOXPOST
A fenntarthatóság mindig is központi szerepet játszott a FOXPOST filozófiájában. Az automatás rendszer segítségével egy futár akár ezer csomagot is képes egy nap alatt eljuttatni az automatákhoz, szemben a hagyományos házhoz szállítással, ahol ez a szám 100-150 címre korlátozódik. A környezettudatos megoldásokat fenntartható működésre optimalizált raktárakkal és elektromos járművekkel folytatott kísérletezésekkel is támogatják. A FOXPOST számára a technológiai innovációk is fontosak, legyen szó mobilalkalmazásról, dinamikus kapacitáskezelési rendszerekről vagy mozgó csomagautomatákról.
A vállalat azonban nemcsak a technológiai és a fenntarthatósági fejlődésben jár az élen, hanem büszkén hangsúlyozza magyar gyökereit is. Bár ma már a Packeta Group része, a cég továbbra is megőrzi lokális identitását és elkötelezett a hazai piac iránt. Ezért is volt különösen fontos számukra az együttműködés a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amely a magyar termékek és szolgáltatások népszerűsítését tűzte ki zászlajára.
A jövőben a FOXPOST célja, hogy tovább bővítse hálózatát, és növelje az automatás átvételek arányát a házhoz szállítással szemben. Ezen túlmenően, technológiai újításokkal – mint a mobilalkalmazás és a dinamikus kapacitáskezelés – még kényelmesebbé és gyorsabbá kívánják tenni szolgáltatásaikat. //
Kapcsolódó cikkeink
Elismerték az újrahasználható alsónemű fejlesztését
Napjainkban, az idősebb korosztály növekvő arányával, illetve az egészségtudatosság erősödésével,…
Tovább olvasom >A K&H Csoport elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék Díjat
A K&H Csoport 2025-ben elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék…
Tovább olvasom >A védjegy, amely segíti a magyar vállalkozásokat – Ilyen volt a Magyar Termék Nonprofit Kft. februári tájékoztató fóruma
Miért előnyös a védjegyhasználat, miként erősítheti a cégek piaci pozícióját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly lehetőség rejlik a mandulatermesztésben
Világszerte, így hazánkban is egyre keresettebb termék a mandula. Az…
Tovább olvasom >Egyedi koncepcióval nyílt Mango üzlet az Allee-ban
Új helyszínen, friss belső dizájnnal nyitotta meg újra üzletét a…
Tovább olvasom >Új és megújuló SPAR-áruházak
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: mintegy 580…
Tovább olvasom >