Innováció, fenntarthatóság és magyar identitás a logisztikai piacon
A FOXPOST 2014-ben indult útjára magyar start-up vállalkozásként azzal a céllal, hogy egy kényelmes, fenntartható és hatékony csomagküldési megoldást biztosítson az online vásárlók számára, amelyet mára Magyarország egyik legnagyobb csomagautomatákat üzemeltető cégeként tartanak számon. Sikerének egyik titka a vertikális integrációban rejlik, amely lehetővé teszi, hogy az egész logisztikai láncot házon belül kezeljék: a sofőröket, az informatikai rendszert és a csomagautomatákat egyaránt.
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható.
A fenntarthatóság mindig is központi szerepet játszott a FOXPOST filozófiájában. Az automatás rendszer segítségével egy futár akár ezer csomagot is képes egy nap alatt eljuttatni az automatákhoz, szemben a hagyományos házhoz szállítással, ahol ez a szám 100-150 címre korlátozódik. A környezettudatos megoldásokat fenntartható működésre optimalizált raktárakkal és elektromos járművekkel folytatott kísérletezésekkel is támogatják. A FOXPOST számára a technológiai innovációk is fontosak, legyen szó mobilalkalmazásról, dinamikus kapacitáskezelési rendszerekről vagy mozgó csomagautomatákról.
A vállalat azonban nemcsak a technológiai és a fenntarthatósági fejlődésben jár az élen, hanem büszkén hangsúlyozza magyar gyökereit is. Bár ma már a Packeta Group része, a cég továbbra is megőrzi lokális identitását és elkötelezett a hazai piac iránt. Ezért is volt különösen fontos számukra az együttműködés a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amely a magyar termékek és szolgáltatások népszerűsítését tűzte ki zászlajára.
A jövőben a FOXPOST célja, hogy tovább bővítse hálózatát, és növelje az automatás átvételek arányát a házhoz szállítással szemben. Ezen túlmenően, technológiai újításokkal – mint a mobilalkalmazás és a dinamikus kapacitáskezelés – még kényelmesebbé és gyorsabbá kívánják tenni szolgáltatásaikat. //
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >