Innováció és értékteremtés festékekkel
Minőségi és innovációs díjak jellemzik a Poli-Farbe festék- és vakolatgyár elmúlt 20 évét. A magyar tulajdonban lévő vállalat a kkv-szektor meghatározó szereplőjévé lépett elő az utóbbi években. A jubileumi év kapcsán kérdeztük Szabó Antal ügyvezető igazgatót.
– A Poli-Farbe az utóbbi 3-4 évben lett népszerű márka. Mi történt az azt megelőző évtizedben?
– Családi vállalkozásból lettünk vállalat, s rengeteget dolgoztunk, hogy felépítsük és életben tartsuk a Poli-Farbét. Csak néhány évvel ezelőtt kezdtünk intenzív marketingkommunikációba, mert megértettük, hogy egy hazai termék lehet bármilyen jó, ha nincs mögötte imidzsépítés és eladásösztönzés, nem lesz versenyképes. Dávidként küzdünk a festékipar Góliátjaival. Jótékonysági programjaink, illetve közösség- és értékteremtő rendezvényeink markánsan megkülönböztetnek minket a konkurensektől.
– Minden évben elismerik fejlesztéseiket, nemrég a Policolor ásványgyapotos hőszigetelő rendszer kapott nívódíjat. Biztosan jó irány az innováció?
– Az építőipar haldoklik, a festékpiac likviditási gondokkal küzd, a vásárlók egyre tudatosabbak és csak a legjobb ár-érték arányú megoldásokra hajlandóak áldozni. A válságból az innováció és az újdonság varázsereje vezet ki. A Poli-Farbe termékei nemcsak állják a versenyt a világ jelentős festék- és vakolatgyártóinak kínálatával, de nem egy esetben a magyar tudás mutat példát, jelöl ki új fejlődési utat az ágazaton belül.
– Piaci pozícióik megerősítését szolgálja a Pannon Festék Hálózat is. Bevált a bolt-a-boltban koncepció?
– A Pannon Festék Hálózat egy új festékkereskedelmi stratégián alapul, amelynek lényege, hogy a szakkereskedő saját üzleteit „újranyitva” kiemelt eladáshelyi megjelenést biztosít a minőségi magyar termékeinknek. 117 szakkereskedés csatlakozott, s ahol az átépítések megtörténtek, egyöntetűen a forgalom növekedéséről és a vásárlói bizalom erősödéséről számoltak be, ezért cégünk folytatja az expanziót.
– Hogyan ünnepelték a 20 éves jubileumot?
– Országos jótékonysági programjaink keretében festéket biztosítottunk rászoruló intézményeknek, hogy szebb és élhetőbb környezetet teremtsünk. Teret nyitottunk közös értékeinknek is az Újrafestett valóság kiállítás keretében, ahol ép és mozgássérült művészek értelmezték újra a festékeinket.
KR
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >