Inkább a márkázott termékeket választjuk
A füstölt-főtt sonka, a praliné és az egyéb szezonális édességek értékesítése szempontjából kiemelt jelentőséggel bír a húsvéti ünnepkör.
Ugyan a tavalyi szezonban tovább csökkent a háztartások által füstölt- főtt sonkából megvásárolt mennyiség, továbbra is előszeretettel keressük ilyenkor ezt a termékkategóriát. A pralinék is népszerűek ebben az időszakban, minden negyedik háztartás vásárol belőlük ilyenkor, minden harmadik háztartás pedig szezonális édességet (csokoládéfigurát és hagyományos húsvéti édességcsomagot) vásárol – derül ki a GfK Hungária Consumer Tracking adataiból, melyet szerkesztőségünkkel is ismertetett a cég.
A húsvéti időszakban hagyományosan többet vásárolunk többek között sonkából, tojásból és szezonális édességből. A 2009-es szezonban (március-április hónap) csökkent a háztartások által füstölt- főtt sonkából megvásárolt mennyiség, amely jellemzően a hiper- és szupermarketekben került a bevásárlókosarakba. A húsvéti sonka vásárlások alapján a két csatorna mennyiségi részesedése meghaladja az 50 százalékot, míg a mennyiségének egynegyede a kisboltokból kerül ki.
A vásárlás helyszíne mellett érdekes megvizsgálni azt is, hogy milyen kiszerelésben vásároljuk meg az ünnepi asztalra szánt csemegét. A háztartások által megvásárolt füstölt-főtt sonka mennyiségének 40 százalékát a csemegepultokból, kimért formában vásároljuk meg. A kimért füstölt-főtt sonkák piacán a húsvéti szezonban a kisboltok szerepe jelentősebb, mint a nem kimért termékek esetében. A hagyományos kereskedelmi csatornákból együttesen a háztartások által megvásárolt mennyiség 46 százaléka származik, míg a nem kimért termékek estében jóval kisebb a hagyományos csatornák szerepe.
„Az ünnepi asztalra kerülő sonka estében visszafogott mértékben választjuk a sajátmárkás termékeket, a részesedésük a háztartások vásárlásaiból 10 százalék alatt marad. A sajátmárkás termékek alacsony térnyeréséhez hozzájárul az a tény is, hogy a 2009-es húsvéti szezonban az átlagáruk azonos szintre került a márkázott termékekével, a sajátmárkák körében mért relatíve magas, közel 15 százalékos áremelést követően” – mondta Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere – írja a privatbankar.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >