Ingyenes online jelenlét a helyi kisvállalkozások számára is
Egyre több hazai kisvállalkozás ismeri fel az online jelenlétben rejlő lehetőségeket: február óta már több mint 5000 cég regisztrált a Neten a Cégem programba, hogy díjmentesen segítséget kapjon honlapja elkészítésében, kipróbálhassa annak online népszerűsítését vagy kedvezményes bankszámlacsomag igénybevételével az interneten keresztül intézze pénzügyeit. A program létrehozói közel 200 helyi kisvállalkozó részvételével a héten tartották miskolci oktatónapjukat, ahol bemutatták legújabb kutatási eredményeiket, és a program eddigi eredményeit is.
Az Ipsos februárban közzétett, a Google Magyarország számára készített kutatása rámutatott, hogy az online jelenléttel nem rendelkező hazai kisvállalkozások – amelyek az említett kategóriába tartozó cégek több mint felét teszik ki – kellő információk és tapasztalatok hiányában nem bíznak az online lehetőségek üzleti erejében. Meggyőződésük, hogy szaktudás- és kapacitáshiány miatt nehezen tudnák felépíteni és hatékonyan üzemeltetni saját weboldalukat, ráadásul az online jelenlét anyagi vonzatait is tévhitek övezik körükben. Ez a trend a hazai kisvállalkozások üzleti eredményességét jelentősen korlátozza.
A Budapest Bank, a Google Magyarország és a honlap.hu ezért hosszú távú vállalkozásfejlesztési kampányt indított Neten a Cégem címmel, melynek célja, hogy még idén 25 000 kisvállalkozást segítsen hozzá az online jelenléthez. Saját portfoliójukból olyan kezdőcsomagot állítottak össze, amely épp a fent említett problémák kezelésében jelent segítséget, és amelyet meghatározott időszakon át díjmentesen próbálhatnak ki a vállalkozások. Az első Neten a Cégem Napot egy kihívásokkal teli régióba, Miskolcra szervezték a kezdeményezés mögött álló cégek.
A rendezvényt megnyitó Bihall Tamás, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke hangsúlyozta, hogy fontos üzenetet rejt az eseménysorozat első helyszínének megválasztása. A térségben működő vállalkozások számára nagy előnyt jelent, hogy az országban elsőként juthatnak a Neten a Cégem Napon olyan információkhoz, amelyekkel vállalkozásaikat új fejlődési irányba mozdíthatják el.
Az első Neten a Cégem Napot a honlap.hu szolgáltatást üzemeltető vállalkozást is magába foglaló miskolci cégcsoport vezetője, Koleszár Péter is értékelte. A cégvezető szerint a kisvállalkozások olyan információkhoz, tananyagokhoz juthattak az eseményen ingyenesen, amelyet fizetős szolgáltatás keretében csak jelentős kiadásokkal szerezhettek volna meg. Ezen információk segítségével jelentősen növekedhet a résztvevő cégek, és ezzel együtt a régió versenyképessége.
A program szervezői az aktuális rendezvény apropóján ezúttal a fogyasztói magatartás vizsgálatára kérték fel a TNS Infratestet. A felmérésből kiderült, hogy az internetezők 45%-a az elmúlt évben igénybe vett valamilyen kiskereskedelmi szolgáltatást (pl. villanyszerelést, szobafestést, dugulás-elhárítást), 37%-a pedig ezt ebben az évben is tervezi. 88%-uk vásárlás előtt keresőoldalakra vagy a kisvállalkozások honlapjára támaszkodik, ezek súlya a végső döntéshozatal fázisában is kiemelkedő: a vásárlók majdnem fele e két tényező alapján választja ki az igénybe venni kívánt szolgáltatást. Ehhez képest a hagyományos médiumok szerepe eltörpül: a nyomtatott és elektronikus médiában elhelyezett hirdetések, speciális műsorok összességében nem érik el a 20%-ot a végső döntéshozatal során fontosnak ítélt offline tényezők között, itt magasan a barátok és családtagok tanácsai vezetnek.
A kutatás kitért arra is, hogy az internetezők hogyan találják meg azokat a weboldalakat, amelyeken a termékekről, szolgáltatásokról tájékozódnak. A válaszadók 67%-a keresőoldalakon keresztül jut el a majdani vásárlás “színhelyére”, ebben pedig nagy szerepet játszanak a keresőhirdetések. A találatokra kattintók 22%-a a hirdetést feladó szolgáltatónál lebonyolított vásárlással fejezi be a keresést, míg 54%-a bár nem vásárol, saját bevallása szerint hasznos információkra tesz szert.
A kutatási eredmények nyomán és a program céljaival összhangban a miskolci ingyenes Neten a Cégem Napon a jelen lévő közel 200 cég képviselője az internetes fogyasztói szokásokkal, a marketing alapjaival, és a pénzügyek online kezelésével ismerkedett meg, valamint tanácsokat kaphatott arra vonatkozóan, hogyan készítsen honlapot, és betekintést nyerhetett a Google online hirdetési rendszerébe is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >