Ingyen borért keres önkénteseket egy nagyszabású spanyol kutatás
A Navarrai Egyetem kutatói Spanyolországban elindították a világ eddigi legnagyobb, alkoholfogyasztással kapcsolatos klinikai vizsgálatát, amelynek célja annak tudományos megállapítása, hogy a mérsékelt alkoholfogyasztás vajon jótékony, semleges vagy épp káros hatással van-e az egészségre. A négy évig tartó, 2,4 millió eurós európai támogatással finanszírozott vizsgálatban összesen 10 ezer, 50 és 75 év közötti önkéntest követnek nyomon – írja a a Travel and Leisure. nyomán a Pénzcentrum.
A résztvevőket két csoportra osztják: az egyik csoport tagjai a kutatás ideje alatt naponta mérsékelt mennyiségű alkoholt – nők esetében heti kevesebb mint hét, férfiaknál legfeljebb 14 italt – fogyasztanak, míg a másik csoport teljesen tartózkodik az alkoholtól. A besorolás véletlenszerűen történik, és egyik csoport sem tudhatja előre, hová kerül. Mindkét csoport tagjai átfogó egészségügyi felmérésen esnek át a program elején és végén, negyedévente konzultációkon vesznek részt, és együttműködnek egészségügyi szakemberekkel.
A kutatás célja, hogy tudományosan tisztázza a jelenlegi, gyakran egymásnak ellentmondó ajánlásokat. Míg a legtöbb egészségügyi szakember az absztinenciát tartja a legbiztonságosabb választásnak, több megfigyeléses kutatás arra utal, hogy a mérsékelt alkoholfogyasztás – különösen az 50 év feletti korosztályban – alacsonyabb halálozási aránnyal és jobb egészségi mutatókkal járhat, mint az alkoholt teljesen kerülők esetében.
A részvételért mindkét csoport ajándékokat kap: az absztinensek alkoholmentes sört és extra szűz olívaolajat, míg a mérsékelt fogyasztók havonta 1,5 liter vörösbort, szintén olívaolajjal kiegészítve – ezzel is a mediterrán étrend követését segítve. Fontos szempont, hogy a kutatás függetlenségét megőrizzék: a bor nem alkoholgyártótól, hanem egy szupermarketlánctól származik. Eddig 6500 fő csatlakozott, de a kutatók még további 3500 spanyolországi lakos jelentkezését várják.
Kapcsolódó cikkeink
Innovatív reklámkampányt indít a spanyol Alcampo
Az Alcampo spanyol hipermarketlánc új, adatvezérelt kültéri reklámkampányt indított, amely…
Tovább olvasom >Országos sztrájk béníthatja a Ryanair spanyolországi járatait
Augusztus 15-től akár év végéig is tarthat az a munkabeszüntetés,…
Tovább olvasom >125 millió euróból korszerűsíti üzleteiben a hűtőrendszert a DIA
A spanyol DIA élelmiszer-kiskereskedelmi lánc 2029-ig összesen 125 millió eurót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >