Információk a csomagoláson: megérteni őket és bízni bennük

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 12. 11. 09:11

Előtérbe kerültek az élelmiszerek csomagolásán lévő címkék. Hiszen a fogyasztók bizalma azon is múlik, hogy számukra megfelelő és érthető tájékoztatást kapnak-e, amikor a boltok polcai előtt eldöntik, hogy mit vásároljanak.

A magyar fogyasztók nagyobb része tartja pontosnak és hitelesnek azt, amiről a címkék tájékoztatnak, mint 28 európai ország átlaga. Többek között ezt állapítja meg
a Nielsen globális felmérése.

Kalória, zsír, vitamin

Hazánkban legtöbben a kalória-, zsír- és vitamintartalomra vonatkozó adatokban bíznak mindig; sorrendben a megkérdezettek 41, 37 és 35 százaléka. Ennél Európában átlagosan kisebb azok aránya, akik minden esetben hitelesnek tekintik ezeket a számokat. Kalóriánál kontinensünk átlaga 35, zsírnál 25, vitaminnál 26 százalék.

További sorrend a magyar fogyasztóknál: mindig bízik a frissességre vonatkozó információban 34, míg a termék bio voltában, illetve mesterséges adalékanyagoktól való mentességében 30-30 százalék. Arról, hogy az adott élelmiszert importálták-e, illetve a termék természetes voltáról 28-28 százalék fogadja el mindig hitelesnek a tájékoztatást.

Csak minden harmadik érti
az információkat

A tudatos vásárló egyik jellemzője, hogy tájékozódik az élelmiszerek összetevőiről, lényeges sajátosságairól. Például elolvassa a csomagoláson vagy címkén található, fogyasztóknak szánt táplálkozási információkat.

De értik-e a fogyasztók a címkéken olvasható információkat? És ha igen, mekkora mértékben? Ezt is felmérte a Nielsen.

Az eredmény: többnyire érti, amit a csomagoláson olvas, 28 európai ország átlagában a megkérdezettek közel fele (45 százalék). Arányuk Magyarországon viszonylag alacsony (31 százalék). Nálunk a válaszadók 61 százaléka csak részben érti a táplálkozási információkat.

Kapcsolódó cikkeink