Indulunk délre! A HOFER KG ALDI-üzleteket nyit Olaszországban
Az ALDI olaszországi tevékenysége elindításával az ALDI DÉL vállalatcsoport már négy földrész tizenegy országában lesz jelen. A piacra lépés koordinációját és az ALDI Olaszország leányvállalat további támogatását is az ausztriai HOFER KG végzi. A nemzetközi terjeszkedés miatt a vállalat két taggal bővíti a cégvezetést.
Az első olaszországi ALDI-üzletek március 1-i megnyitásával Castellanzában, Trentóban, Roveretóban és más városokban az ALDI DÉL vállalatcsoport tovább folytatja nemzetközi sikertörténetét. Így már az olaszországi vásárlók is élvezhetik az évtizedek óta bevált diszkontfilozófia előnyeit. A piacra lépés előkészítését az ALDI DÉL vállalatcsoport nemzetközi tevékenységének kiépítésében már korábban is részt vállaló osztrák HOFER KG végezte. Ausztria, Svájc, Szlovénia és Magyarország mellett a HOFER ezzel a vállalat olaszországi tevékenységét is támogatja.
„Olaszország nagy potenciállal rendelkező, izgalmas és fejlődőképes piac. Célunk, hogy sok éves piaci tapasztalataink kamatoztatásával mostantól a tőlünk megszokott kiváló ár-érték-aránnyal Európa déli részén is tartósan átalakítsuk és felrázzuk az olasz élelmiszer-kiskereskedelmet” – fogalmaz a HOFER KG elnök-vezérigazgatója, Günther Helm.
A piacra lépés előkészítése közel két évet vett igénybe, a HOFER KG számos tárgyalást követően már 2015-ben operatív tevékenységbe kezdett a „Quadrante Europa“ nemzetközi áruforgalmi központ egyik veronai irodájában. Azóta mintegy 4800 m² területről irányítja innen az ALDI olaszországi tevékenységét. Az olaszországi központban közel 880 munkatárs gondoskodik a zökkenőmentes folyamatok fenntartásáról, a jövőbeli üzlethálózat felépítéséről, a munkatársak pályáztatásáról, az ALDI-termékek teljes körű minőségellenőrzéséről, a külső kommunikáció irányításáról, a logisztika tervezéséről és a kiválasztott árucikkek belföldi beszerzéséről.
Az ausztriai stratégia újszerű interpretációja
Az olaszországi indulással a HOFER KG ismét bebizonyította, hogy képes a már jól bevált ötletei egyedi adaptációjára. A vállalat ugyanis jól ismert alapértékeit, az egyszerűséget, a felelősségvállalást és a megbízhatóságot az új helyszín belföldi adottságaihoz igazítja. A legfontosabb cél, hogy a teljes értékteremtési láncon belüli hatékony folyamatok kialakításával, a vásárlók a lehető legkedvezőbb árakon a lehető legmagasabb szintű bevásárlási élményben részesüljenek az ALDI-üzletekben.
„Innovatív diszkontlánc lévén a »mindent egy kézből kínáló üzlet« elve alapján, mint minden más ALDI-országban, itt is a mindennapi élet legfontosabb szükségleteit szolgáló termékek teljes körét biztosítjuk. Célunk, hogy vásárlóinkat megszabadítsuk a hosszú bevásárló utaktól és amennyire csak lehet, leegyszerűsítsük a vásárlás folyamatát” – fogalmaz Günther Helm. A HOFER KG elnök-vezérigazgatóját eddig vezérigazgatóként Michael Kronegger és Székács Tibor támogatták. A dinamikus növekedés és a nemzetközi terjeszkedés miatt 2018 februárjától Wolfgang Frisch is a HOFER KG kibővített cégvezetésének tagja. A Karlsruhéban végzett üzemgazdász 2001-ben regionális értékesítési vezetőként kezdte szakmai karrierjét Németországban az ALDI DÉL cégnél. Belföldi és külföldi állomáshelyek után Wolfgang Frisch legutóbb az ALDI DÉL Mülheimben működő logisztikai & szolgáltatási területének ügyvezető igazgatója volt.
Diszkontfilozófia olasz hatásokkal
Günther Helm CEO mellett az ALDI Olaszország tevékenységéért a helyszínen Michael Veiser vezérigazgató lesz a felelős. A cég március 1-jén egyszerre tíz ALDI-üzletet nyit, már az első évben több mint 45 további üzlet nyitását tervezi Észak-Olaszországban, és a későbbiekben is tovább kíván terjeszkedni. Az új élelmiszerüzletek belső kialakítását, illetve a boltok kínálatát külön az olaszországi piaci igények alapján fejlesztették ki.
Az olaszországi ALDI-üzletek kínálata a mindennapi élethez szükséges termékek széles palettáját öleli fel – és a jól ismert diszkontelv alapján – túlnyomórészt sajátmárkás termékekből áll. A termékek közel háromnegyede közvetlenül Olaszországból származik, mert az olasz vásárlók legfontosabb elvárásai az élelmiszerekkel kapcsolatban a regionalitás, a minőség és a frissesség. A lehető legjobb minőség folyamatos biztosítása érdekében az árucikkek gondos kiválasztási folyamaton esnek át, és széles körű tesztek eredményeként kerülnek az üzletekbe. Fő célunk, hogy az ALDI-ra jellemző igényességgel a vásárlók számára mindig kiváló minőségű termékeket kínáljunk a lehető legkedvezőbb áron.
Az ehhez szükséges hatékony logisztikai folyamatokat jól mutatja az olasz Mantua tartományból származó friss paradicsom példája: a paradicsomot leszedése után a beszállító az Oppeanóban található ALDI-raktárba juttatja el. A logisztikai központ árubeérkeztetésén végzett minőségellenőrzéstől az ALDI-üzletekbe érkezésig legfeljebb tizenkét óra telik el. Az ALDI tehát a termelőktől gyakorlatilag közvetlenül a vásárlók kosarába szállítja a paradicsomot.
„Olaszországban a friss árucikkekre helyezzük a hangsúlyt. A vásárlókat frissen sült, ropogós kenyérrel és péksüteménnyel az «Azon melegében» látványpékség olaszországi változata, a ‚Pan del Di‘ sütöde várja. Tágas zöldség- és gyümölcsrészlegünk több mint 100 különféle terméket kínál. A cégfilozófiánk egyik fontos alapját képező »egyszerűen« jelzőt itt is átültettük a gyakorlatba, hiszen innovatív és egységes szempontokon alapuló üzletkoncepciónknak köszönhetően a vásárlók nagyon könnyen megtalálhatják, amit keresnek“ – utal Günther Helm az „olaszországi modell” jellemzőire.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Az ezüst korosztálynak szóló saját márkát vezetett be a Penny Olaszországban
November 7-től jelenik meg a Penny Italia üzleteiben a diszkont…
Tovább olvasom >További cikkeink
Versenyhivatali fázisba ért az Indotek csoport Auchan-felvásárlása
Az Indotek csoport által vezetett, négy éve húzódó folyamat újabb…
Tovább olvasom >Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >