Indul a játékpiac legforgalmasabb időszaka

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 11. 14. 11:10

Novemberben kezdődik a játékpiac legerősebb időszaka, a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik az éves forgalom 40 százaléka a REGIO JÁTÉK előrejelzése szerint. 3,5, ill. 10 százalék növekedés mellett 15.500 forintos online és 12.000 forintos hagyományos bolti kosárértékekre számít a játékkereskedő, akinél a legnépszerűbb kategóriák idén a társasok, a kreatív-, a fejlesztő- és az építőjátékok.

Gyaraki Dávid

Indul a játékpiac legintenzívebb időszaka: a REGIO JÁTÉK előrejelzése alapján a karácsonyi szezon a teljes éves forgalmának 40 százalékát fogja adni, ebben az időszakban akár négy-ötszörös forgalomnövekedéssel is lehet számolni.

 „A karácsonyi játékvásárlás egyik fontos jellemzője, hogy erre az ünnepre tartogatják a szülők a legnagyobb értékű ajándékokat, ráadásul a gyerekek ilyenkor akár 3-4 játékot is kaphatnak egyszerre. Becslésünk szerint az átlagos kosárérték a tavalyi szezonhoz képest online 3,5 százalékkal 15.500 forintra nő, míg hagyományos áruházi vásárlás esetében 10 százalékos növekedés mellett 12.000 forintot költenek a vásárlók egy alkalommal átlagosan idén”

– mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető helyettese.

Az igazi roham a karácsonyi ajándékokért november közepén kezdődik, melyet a vállalat friss, 2300 fő részvételével végzett kutatása is megerősít. Tízből hatan indulnak a beszerző körútra ebben a hónapban, tízből ketten már októberben letudták a vásárlást, decemberben így a válaszadók csupán 10 százalékának kell ajándékot keresnie.

„A novemberi vásárlási lázat a Black Friday pörgeti fel évek óta, tavaly például nálunk is november 18-án, a kampány első napján volt a legnagyobb a forgalom, és a teljes időszak alatt 12 százalékos növekedést értünk el az 1 évvel azelőttihez képest”

– árulta el Gyaraki Dávid.

 „Az internetes vásárlás egyébként még mindig felfelé ívelő fázisban van, idén 16 százalékkal nőtt az online tranzakciószámunk. Ezzel párhuzamban megjelentek olyan fogyasztói igények, hogy a webáruházban elérhető termékekről a lehető legtöbb információ álljon rendelkezésre, valamint hogy minél gyorsabban megérkezzen a rendelés.”

Kreatív-, fejlesztő- és társasjátékot kapnak a legtöbben

A REGIO JÁTÉK felmérése alapján minden második 14 éven aluli gyermek több, mint 3 ajándékot fog kapni idén karácsonyra, leginkább játékot, könyvet és ruhát találnak majd a csomagolópapír alatt. A legnépszerűbbek idén a kreatív-, fejlesztő- és társasjátékok, de a LEGO és más építőjátékok, valamint az autók, a kirakósok és a játékbabák is közkedvelt meglepetésnek számítanak.

„A társasjáték kategória erősödött idén a legjobban, ami nem meglepő, hiszen a szülők folyamatosan keresik azokat a játékokat, melyek a szórakoztatás mellett valamilyen készségre is hangsúlyt fektetnek. Egy társas tökéletes választás erre, hiszen fejleszti a problémamegoldási és szociális készséget, javítja a koncentrációt, megmozgatja a képzelőerőt, megtanít a sportszerűségre, az információk feldolgozására és a kritikus gondolkodásra is”

– sorolta az előnyöket Gyaraki Dávid.

A tudatos felkészülésnek köszönhetően nem éri váratlanul őket, de tízből nyolc családnak nehézséget okoz a karácsonyhoz köthető többletkiadás, melynek nagy részét az ajándékok és az élelmiszerek teszik ki. A kutatásban résztvevők egynegyede a család felnőtt tagjait egyáltalán nem, ugyanennyien pedig kis értékben ajándékozza meg, mert az összes ajándékra így is a válaszadók 35 százaléka 40-80 ezer forint közötti összeget, 20 százaléka pedig 80 ezer forintnál is többet áldoz.

TOP 10 játékkategória a 2023-as ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK várakozása szerint:

1. Társasjáték, kártya
2. LEGO
3. Autó, jármű
4. Kreatív, fejlesztő játékok
5. Baba és babakocsi
6. Bébijáték és kellék
7. Szerepjáték
8. Plüss
9. Játékfigura
10. Diavetítő, diafilm

TOP 10 játék a 2023-as ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK várakozása szerint:

1. Diavetítő
2. LEGO Classic kreatív színes kockák
3. 60 másodperc társasjáték
4. Hotel társasjáték
5. Gravitrax Junior készletek
6. Bibis Maci
7. Zingo
8. Rosszcsont
9. Biztee interaktív digitális kisállat
10. Gaby babaháza

A kutatás háttere:

A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint a 2023. november 2-6. között elvégzett online kutatásán alapulnak, melyben 2311, 14 éven aluli gyermeket nevelő szülő és nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar szülők és nagyszülők véleményének feltérképezésére.

Kapcsolódó cikkeink