Indul a helyfüggő mobilmarketing-szolgáltatás
Kétéves előkészítés után Magyarországon a régióban elsőként elindul a helyalapú mobilmarketingszolgáltatás. A hirdetési formát a régióban elsőként Magyarországon lehet szeptember közepétől igénybe venni. A fejlesztést két éve kezdte el a T-csoporthoz tartozó T-Systems International. A tesztelés egy évvel ezelőtt indult el olyan nagy nevek bevonásával, mint az Obi, az Axa vagy a Mol.
– A megoldás alapját a Magyar Telekom biztosította Akció neked program jelenti: a www.akcioneked.hu oldalon bárki regisztrálhat, ha személyre szabott hirdetési ajánlatokat szeretne kapni. Így a törvényi háttér is tiszta, csak azok számára megy üzenet, akik ebbe előzetesen beleegyeztek – mondta el a szolgáltatás bemutatásakor Vigné Szalontai Katalin, a Magyar Telekom nagykereskedelmi igazgatója. – Ezen a felületen a felhasználó megadja, hogy milyen területek érdeklik, és ennek megfelelően, személyre szabottan kap ajánlatokat. Ugyanabból a kampányból egy felhasználó hetente egy üzenetet kap, naponta maximum 3 üzenet mehet ki, hetente pedig összesen öt.
A hirdetés helyfüggő, vagyis csak azok kapják meg, akik az adott étterem, bolt közelében vannak. Technikailag ezt úgy oldják meg, hogy a hirdető boltja körül egy virtuális földrajzi korlátot állítanak fel. Az a felhasználó, aki belép ebbe a zónába, és előzőleg megjelölte, hogy az adott terület érdekli, megkapja az SMS üzenetet. Egyelőre csak a Magyar Telekom csatlakozott a programhoz, így az SMS üzenetek csak az ő előfizetőihez jutnak el. A rendszert üzemeltető IT Services Hungary ügyvezető igazgatója, Bőthe Csaba reményei szerint a nemzetközi példák alapján a többi magyar mobilszolgáltató is csatlakozik a rendszerhez.
Árakról szó nem esett, mert az a kiválasztott megoldástól függ, ám a nemzetközi példák azt mutatják, egy felhasználó elérése hasonló módon egy eurónál kezdődik. Hatékonysága azonban sokkal nagyobb, mint a klasszikus e-mailes hirdetési forma. A felhasználók 98 százaléka megnyitja a mobilra küldött SMS-t.
A tesztidőszak során az átlagos válaszadási arány pedig 5 százalék volt (Google-hirdetések esetén ez 0,9 körül szokott alakulni)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >Újrahasználható kenyeres zsákokat vezetett be az Albert Heijn
Hatszáz hollandiai üzletében vezette be újrahasználható kenyeres zsákját az Albert…
Tovább olvasom >