Indul a hazai dinnyeszezon – óriási exportnövekedéssel számol a Lidl
A mai naptól a Lidl Magyarország raktárai kizárólag magyar beszállítóktól érkező görögdinnyét vesznek át, amelyek hamarosan megérkeznek az áruházakba is. A piacvezető áruházláncnál ezzel kezdetét veszi a hazai görögdinnye szezon. A vállalat stratégiai törekvése, hogy támogassa a magyar görögdinnye piaci pozíciójának erősítését, ennek eredményeként tavaly több, mint 9200 tonnát értékesített a gyümölcsből belföldön, az exporttal együtt pedig közel 2,5 milliárd forinttal járult hozzá a termelők sikereihez. Az áruházlánc idén jelentős, csak az export esetében 100%-os növekedéssel számol.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/07/pexels-susanne-jutzeler-sujufoto-1327734.jpg)
Hasít a szezon
A hazai termelők megkezdték a szabadföldi görögdinnye betakarítását, így a mai naptól már kizárólag magyar gyümölcsök érkeznek a Lidl Magyarország logisztikai központjaiba. A vásárlók elsőként a magvas görögdinnyéket találják meg az áruházakban, majd az érési folyamatoktól függően a magszegény és a sárga bélű görögdinnyék közül válogathatnak majd.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője kiemelte:
„Már hosszú évekkel ezelőtt elköteleztük magunkat a magyar beszállítók támogatása és a hazai termékek népszerűsítése mellett. A görögdinnyék esetében sincs ez másként és évről-évre azon dolgozunk, hogy erősítsük a magyar görögdinnye piaci pozícióját itthon és a külpiacokon egyaránt. Tavaly már 9200 tonnát értékesíttettünk a gyümölcsből üzleteinkben, mindemellett beszállítóink exportáltak a régió országaiba is, főként Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba, így összesen mintegy 2,5 milliárd forint értékben vettek át magyar görögdinnyét a Lidl áruházak. Célunk, hogy idén még erősebben álljunk hazai partnereink mellett, ezért jelentős, az export esetében mintegy 100%-os növekedést tervezünk.”
Azon túlmenően, hogy a hazai dinnyeszezonban a magvas, magszegény és sárgabélű dinnyék 100 százalékban magyar termelőktől származnak, a vállalat törekvéseit jól mutatja az is, hogy az elmúlt 5 év során belföldön összesen 38 ezer tonnát értékesített a hazai dinnyéből, a külpiacokra pedig 26 ezer tonnányąit juttattak el az áruházlánc közreműködésével a magyar beszállítók. Mindezzel a Lidl jelentős mértékben hozzájárul a hazai dinnyetermesztés erősítéséhez, fejlesztéséhez, a termesztők mind stabilabb megélhetéséhez, valamint a magyar gazdaság versenyképességének növeléséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >In-store pubot nyithat a Lidl Észak-Írországban
Hosszas jogi huzavona után a Lidl története során először nyit…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >