Indul a hazai dinnyeszezon – óriási exportnövekedéssel számol a Lidl
A mai naptól a Lidl Magyarország raktárai kizárólag magyar beszállítóktól érkező görögdinnyét vesznek át, amelyek hamarosan megérkeznek az áruházakba is. A piacvezető áruházláncnál ezzel kezdetét veszi a hazai görögdinnye szezon. A vállalat stratégiai törekvése, hogy támogassa a magyar görögdinnye piaci pozíciójának erősítését, ennek eredményeként tavaly több, mint 9200 tonnát értékesített a gyümölcsből belföldön, az exporttal együtt pedig közel 2,5 milliárd forinttal járult hozzá a termelők sikereihez. Az áruházlánc idén jelentős, csak az export esetében 100%-os növekedéssel számol.

Hasít a szezon
A hazai termelők megkezdték a szabadföldi görögdinnye betakarítását, így a mai naptól már kizárólag magyar gyümölcsök érkeznek a Lidl Magyarország logisztikai központjaiba. A vásárlók elsőként a magvas görögdinnyéket találják meg az áruházakban, majd az érési folyamatoktól függően a magszegény és a sárga bélű görögdinnyék közül válogathatnak majd.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője kiemelte:
„Már hosszú évekkel ezelőtt elköteleztük magunkat a magyar beszállítók támogatása és a hazai termékek népszerűsítése mellett. A görögdinnyék esetében sincs ez másként és évről-évre azon dolgozunk, hogy erősítsük a magyar görögdinnye piaci pozícióját itthon és a külpiacokon egyaránt. Tavaly már 9200 tonnát értékesíttettünk a gyümölcsből üzleteinkben, mindemellett beszállítóink exportáltak a régió országaiba is, főként Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba, így összesen mintegy 2,5 milliárd forint értékben vettek át magyar görögdinnyét a Lidl áruházak. Célunk, hogy idén még erősebben álljunk hazai partnereink mellett, ezért jelentős, az export esetében mintegy 100%-os növekedést tervezünk.”
Azon túlmenően, hogy a hazai dinnyeszezonban a magvas, magszegény és sárgabélű dinnyék 100 százalékban magyar termelőktől származnak, a vállalat törekvéseit jól mutatja az is, hogy az elmúlt 5 év során belföldön összesen 38 ezer tonnát értékesített a hazai dinnyéből, a külpiacokra pedig 26 ezer tonnányąit juttattak el az áruházlánc közreműködésével a magyar beszállítók. Mindezzel a Lidl jelentős mértékben hozzájárul a hazai dinnyetermesztés erősítéséhez, fejlesztéséhez, a termesztők mind stabilabb megélhetéséhez, valamint a magyar gazdaság versenyképességének növeléséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Sok a húsvéti újdonság a Lidl-nél
A Lidl Magyarország idén húsvétkor is bő kínálattal és kedvező…
Tovább olvasom >Néha majd főétkezünk!
A snackelést cikkünk elsősorban a paradigmaváltásra számítók szemszögéből vizsgálja. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >