Indul a hazai dinnyeszezon – óriási exportnövekedéssel számol a Lidl
A mai naptól a Lidl Magyarország raktárai kizárólag magyar beszállítóktól érkező görögdinnyét vesznek át, amelyek hamarosan megérkeznek az áruházakba is. A piacvezető áruházláncnál ezzel kezdetét veszi a hazai görögdinnye szezon. A vállalat stratégiai törekvése, hogy támogassa a magyar görögdinnye piaci pozíciójának erősítését, ennek eredményeként tavaly több, mint 9200 tonnát értékesített a gyümölcsből belföldön, az exporttal együtt pedig közel 2,5 milliárd forinttal járult hozzá a termelők sikereihez. Az áruházlánc idén jelentős, csak az export esetében 100%-os növekedéssel számol.
A hazai termelők megkezdték a szabadföldi görögdinnye betakarítását, így a mai naptól már kizárólag magyar gyümölcsök érkeznek a Lidl Magyarország logisztikai központjaiba. A vásárlók elsőként a magvas görögdinnyéket találják meg az áruházakban, majd az érési folyamatoktól függően a magszegény és a sárga bélű görögdinnyék közül válogathatnak majd.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője kiemelte:
„Már hosszú évekkel ezelőtt elköteleztük magunkat a magyar beszállítók támogatása és a hazai termékek népszerűsítése mellett. A görögdinnyék esetében sincs ez másként és évről-évre azon dolgozunk, hogy erősítsük a magyar görögdinnye piaci pozícióját itthon és a külpiacokon egyaránt. Tavaly már 9200 tonnát értékesíttettünk a gyümölcsből üzleteinkben, mindemellett beszállítóink exportáltak a régió országaiba is, főként Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba, így összesen mintegy 2,5 milliárd forint értékben vettek át magyar görögdinnyét a Lidl áruházak. Célunk, hogy idén még erősebben álljunk hazai partnereink mellett, ezért jelentős, az export esetében mintegy 100%-os növekedést tervezünk.”
Azon túlmenően, hogy a hazai dinnyeszezonban a magvas, magszegény és sárgabélű dinnyék 100 százalékban magyar termelőktől származnak, a vállalat törekvéseit jól mutatja az is, hogy az elmúlt 5 év során belföldön összesen 38 ezer tonnát értékesített a hazai dinnyéből, a külpiacokra pedig 26 ezer tonnányąit juttattak el az áruházlánc közreműködésével a magyar beszállítók. Mindezzel a Lidl jelentős mértékben hozzájárul a hazai dinnyetermesztés erősítéséhez, fejlesztéséhez, a termesztők mind stabilabb megélhetéséhez, valamint a magyar gazdaság versenyképességének növeléséhez.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Baptista Szeretetszolgálat: 24 millió forintnyi adományt kapnak rászoruló családok a Lidl segítségével
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak…
Tovább olvasom >Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >