Indul a hazai dinnyeszezon – óriási exportnövekedéssel számol a Lidl
A mai naptól a Lidl Magyarország raktárai kizárólag magyar beszállítóktól érkező görögdinnyét vesznek át, amelyek hamarosan megérkeznek az áruházakba is. A piacvezető áruházláncnál ezzel kezdetét veszi a hazai görögdinnye szezon. A vállalat stratégiai törekvése, hogy támogassa a magyar görögdinnye piaci pozíciójának erősítését, ennek eredményeként tavaly több, mint 9200 tonnát értékesített a gyümölcsből belföldön, az exporttal együtt pedig közel 2,5 milliárd forinttal járult hozzá a termelők sikereihez. Az áruházlánc idén jelentős, csak az export esetében 100%-os növekedéssel számol.

Hasít a szezon
A hazai termelők megkezdték a szabadföldi görögdinnye betakarítását, így a mai naptól már kizárólag magyar gyümölcsök érkeznek a Lidl Magyarország logisztikai központjaiba. A vásárlók elsőként a magvas görögdinnyéket találják meg az áruházakban, majd az érési folyamatoktól függően a magszegény és a sárga bélű görögdinnyék közül válogathatnak majd.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője kiemelte:
„Már hosszú évekkel ezelőtt elköteleztük magunkat a magyar beszállítók támogatása és a hazai termékek népszerűsítése mellett. A görögdinnyék esetében sincs ez másként és évről-évre azon dolgozunk, hogy erősítsük a magyar görögdinnye piaci pozícióját itthon és a külpiacokon egyaránt. Tavaly már 9200 tonnát értékesíttettünk a gyümölcsből üzleteinkben, mindemellett beszállítóink exportáltak a régió országaiba is, főként Szlovákiába, Csehországba és Lengyelországba, így összesen mintegy 2,5 milliárd forint értékben vettek át magyar görögdinnyét a Lidl áruházak. Célunk, hogy idén még erősebben álljunk hazai partnereink mellett, ezért jelentős, az export esetében mintegy 100%-os növekedést tervezünk.”
Azon túlmenően, hogy a hazai dinnyeszezonban a magvas, magszegény és sárgabélű dinnyék 100 százalékban magyar termelőktől származnak, a vállalat törekvéseit jól mutatja az is, hogy az elmúlt 5 év során belföldön összesen 38 ezer tonnát értékesített a hazai dinnyéből, a külpiacokra pedig 26 ezer tonnányąit juttattak el az áruházlánc közreműködésével a magyar beszállítók. Mindezzel a Lidl jelentős mértékben hozzájárul a hazai dinnyetermesztés erősítéséhez, fejlesztéséhez, a termesztők mind stabilabb megélhetéséhez, valamint a magyar gazdaság versenyképességének növeléséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >