Indul a grillszezon a Tesco áruházakban is
A májustól augusztusig tartó grillszezonban 600 ezer csomag grill húskészítmény, 42 millió doboz sör, 1,5 ezer tonna faszén és 2 ezer tonna brikett fogy a Tescóban. A grilltermékek eladása 56%-kal emelkedett 2014-ről 2015-re, és idén várhatóan még tovább nő. Erre az áruházlánc 28 új hústermékkel, több mint 50 féle fűszerkeverékkel és 15 különböző grillsajttal készül.
A legnépszerűbb grilltermékek várhatóan idén is a grillkolbászok lesznek, amelyekből tavaly több mint 300 ezer csomagot értékesített a Tesco. Magyarországon a kolbászok közül hagyományosan a paprikás ízesítésű a legkedveltebb, de aki újdonságra vágyik, közel 20 különböző fajtából választhat. Ezek között megtalálható az aszalt szilvás, áfonyás, csilis és a baconbe tekert is. A kolbászok mellett a marinált és pácolt húsok a legkelendőbbek, ezekből gyrosos és mézes ízesítésű is kapható. Egyre többen készítenek otthon hamburgert: évről évre növekszik a kereslet az előre formázott hamburgerpogácsák iránt, amiből sajtos és jalapenos is elérhető idén az áruházlánc kínálatában. A húskészítmények közül a vásárlók leginkább a sertés és a baromfi termékeket keresik, ezekből 45-45% az eladási arány, míg marhából 10% fogy. A húsok ízesítéséhez a Tesco összesen több mint 50 féle fűszerkeverékkel és szósszal készül, amelyek közül 17 sajátmárkás.
Bár bornemzet vagyunk, a Tesco eladási adatai azt mutatják, hogy grillezéskor inkább a söröket és a cidereket preferáljuk. Sörből több mint 42 millió, míg ciderből 2 millió doboz fogyott tavaly a grillszezonban, ami az áruházlánc éves sör- és cidereladásának 54%-át tette ki. A legnépszerűbb sör tavaly a Kőbányai volt, ebből 3,6 millió dobozzal vettek a vásárlók ebben az időszakban. Idén az Tesco több mint 200 féle sörrel és több mint 20 féle ciderrel készül a grillszezonra.
húsok mellé érdemes fűszeres zöldségeket is grillezni. Ebben az időszakban zöldségekből összesen több mint 5 ezer tonnát ad el az áruházlánc: paradicsomból 4-szer, cukkiniből 2,5-szer, paprikából pedig 2-szer annyit értékesít, mint az év többi szakaszában.
Kapcsolódó cikkeink
Februárban kezdődik a hazai dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre több ezer tonna magyar termesztésű görögdinnyével…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >Leépítésekbe kezdtek a brit élelmiszer-kereskedők a növekvő költségek miatt
Átrendeződőben van az Egyesült Királyság élelmiszer-kereskedelmi ágazata: a szupermarketek munkahelyeket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >